Proiect SEMPER FIDELIS
  • Prima pagina
  • FORUM
  • Despre noi
  • Statut
  • Galeria foto
  • Download-uri

Remember me      Forgot password?    Signup

Forums

Proiect SEMPER FIDELIS :: Forums :: Securitate nationala :: MAI
 
<< Previous thread | Next thread >>
pompieri....
Go to page
  <<        >>  
Moderators: ex-ad, colonelul, echo, truepride, dorobant, spk, Radu89, Pârvu Florin, justme, Mihais, Resboiu
Author Post
Klaus
Mon Apr 14 2014, 10:30AM
Registered Member #3279
Joined: Wed Sep 08 2010, 09:22AM

Posts: 3144
Thanked 828 time in 527 post
La Constanta nimic nou sub soare, ploua... Si la propriu, si la figurat...

LINK

Patru foşti pompieri au pierdut prima luptă cu ISU „Dobrogea”

Primii pompieri de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) “Dobrogea” care au fost daţi afară, la începutul acestui an, ca urmare a deciziei instanţei supreme în dosarul fraudării concursului de admitere din 2007 au pierdut prima bătălie în justiţie. Aceştia au dat în judecată ISU “Dobrogea” pentru că, susţin ei, au fost trecuţi în rezervă în mod abuziv şi au cerut reangajarea. La sfârşitul săptămânii trecute, Tribunalul Constanţa a respins solicitările a patru dintre reclamanţi, decizia nefiind, însă, definitivă şi irevocabilă. Daniel Ion Catană, Neculai Dumitru Sova, Cristian Petre Ilie şi Emil Ionel Burlacu mai au o şansă la Curtea de Apel Constanţa. Ceilalţi foşti angajaţi ai ISU “Dobrogea”, în jur de 120, au depus, la rândul lor, plângeri la instanţă, însă procesele urmează să se judece în luna mai. Amintim că foştii pompieri sunt nemulţumiţi de modul în care a decurs procesul fostei conduceri a ISU “Dobrogea”, acuzată că a primit mită de la 205 dintre candidaţii înscrişi la concursul din 2007. Ei susţin că nu au fost niciodată citaţi la proces pentru a li se oferi ocazia de a se apăra şi acuză conducerea ISU „Dobrogea” că nu a optat pentru varianta reexaminării lor.

FOSTA CONDUCERE, CONDAMNATĂ
Cei peste 100 de pompieri au rămas fără locuri de muncă după ce fostul şef al ISU „Dobrogea”, generalul (r) Petre Trandafir, fostul prim-adjunct al inspectorului-şef al ISU „Dobrogea”, colonel (r) Neculai Coman, fostul şef al Centrului Operaţional din cadrul ISU „Dobrogea”, col. Gabriel Andrei Niculae, şi juristul ISU „Dobrogea”, mr. Gabriel Alexandrescu, au fost condamnaţi definitiv la câte trei ani şi jumătate de închisoare cu executare în dosarul fraudării examenului organizat la ISU “Dobrogea” în anul 2007. Col. Viorel Costache, fostul comandant al Grupului 2 Intervenţie din cadrul ISU “Dobrogea”, a primit o pedeapsă de trei ani de detenţie, iar complicii lor, 13 foşti militari, au fost condamnaţi la pedepse cu suspendare.

Back to top
Homefire
Fri Apr 18 2014, 06:32AM
Firefighther
Registered Member #4438
Joined: Sun Jul 10 2011, 09:04PM

Posts: 222
Thanked 69 time in 49 post
Marinarii frecau puntea. Vasăzică ce făceau? O frecau la ISU Constanta !

Şeful pompierilor care au acţionat la restaurantul Beirut: „Dacă mă simt vinovat? Depinde“ =D>

Maiorul Vlăduţ Ion, prim-adjunctul comandantului Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Dobrogea, a condus operaţiunea de stingere a incendiului de la restaurantul Beirut din Constanţa. Invitat la o emisiune realizată de Antena 1 Constanţa, maiorul Ion a dat detalii despre controalele efectuate la restaurantul Beirut. Ultimul a fost realizat de ISU la finele anului 2010. „Ei şi-au schimbat locaţia între timp, sunt zeci de mii de agenţi economici în Constanţa, iar noi acoperim aceste controale tematice cu un efectiv sub 30 oameni. Ne-am propus ca măcar o dată la 5 ani să efectuăm câte un control tematic la fiecare societate. Nu există un termen la care trebuie să controlăm din nou un agent economic“, a explicat maiorul. Întrebat dacă este împăcat că a făcut tot ce a trebuit în acest caz, prim-adjunctul comandantului ISU Dobrogea a simţit nevoia să nuanţeze. „Sunt două perspective: unul profesional şi unul personal. Profesional sunt împăcat că am reuşit să salvăm alte lucruri. Dar personal, ca părinte, nu sunt împăcat. N-aş putea să suport durerea părinţilor acelor fete. Dar încerc să separ planurile. Este important la ce oră au murit fetele. Dacă au murit înaintea de venirea noastră, nu mai avea rost să risc viaţa unui servant“, a mai spus maiorul Vlăduţ Ion.



Curriculum vitae Maior Vlăduţ Ion, prim-adjunctul comandantului Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Dobrogea


1999 - 2000
Calificarea / diploma obţinută Diplomă de studii aprofundate
Disciplinele principale studiate /
competenţe profesionale dobândite
 Matematici speciale;
 Compatibiliatea electromagnetică;
 Electrotehnică
Academia Navală „Mircea cel Bătrân”, Constanţa

1993-1998
Calificarea / diploma obţinută Inginer
Profil: navigaţie
Specializarea: aparate de navigaţie
Academia Navală „Mircea cel Bătrân”, Constanţa

2004
Curs intesiv de luptă contra minelor
Mine Warfare Training Centre, Ingleside, TEXAS, SUA

2000-2005
Calificarea / diploma obţinută Economist:
Specializarea: Finanţe-Contabilitate
Facultatea de Ştiinţe Economice, Universitatea „Ovidius” Constanţa

Experienţa profesională

decembrie 2011 până în prezent
Funcţia sau postul ocupat Prim adjunct al inspectorului şef
Activităţi şi responsabilităţi principale
- coordonarea activităţii structurilor de intervenţie;
- coordonarea activităţilor compartimentelor care asigură suportul structurilor de intervenţie;
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „DOBROGEA” al judeţului Constanţa

Din noiembrie 2009 până în decembrie 2011
Funcţia sau postul ocupat Şef Birou analiză, evaluare şi coordonare intervenţie
Activităţi şi responsabilităţi principale
- coordonarea activităţii de analiză statistică a intervenţiilor şi formularea de propuneri de îmbunătăţire a timpilor de intervenţie;
- întocmirea planurilor operationale de intervenţie şi a procedurilor de intervenţie;
- coordonarea activităţii de pregătire a personalului din structurile operative;
- executarea de controale tematice la structurile de intervenţie.
Numele şi adresa angajatorului Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „DOBROGEA” al judeţului Constanţa

Din septembrie 2007 până în noiembrie 2009
Funcţia sau postul ocupat Ofiţer specialist Serviciul Prevenire Incendii
Activităţi şi responsabilităţi principale -întocmirea şi actualizarea bazei de date de la nivelul serviciului;
-acordarea asistenţei de specialitate operatorilor economici, consiliilor locale şi instituţiilor;
Tipul activităţii sau sectorul de activitate Managementul situaţiilor de urgenţă

Din septembrie 2007 până în prezent
Funcţia sau postul ocupat Colaborator extern al Universităţii Maritime Constanţa
Activităţi şi responsabilităţi principale - predarea disciplinei „Navigaţie estimată şi costieră”

martie 2006 până în septembrie 2007
Funcţia sau postul ocupat Ofiţer specialist în cadrul Biroului Protecţie Civilă
Activităţi şi responsabilităţi principale -întocmirea şi actualizarea bazei de date de la nivelul biroului;
-acordarea asistenţei de specialitate;
-asigurarea înştiinţării şi alarmării judeţului Constanța într-o situaţie de urgenţă.

mai 2004 până în martie 2006
Funcţia sau postul ocupat Ofiţer specialist responsabil cu navigaţia în Biroul Operaţii şi Instrucţie
Activităţi şi responsabilităţi principale -planificarea şi evidenţa activităţilor de instrucţie din unitatea militară;
-întocmirea documentelor de conducere a instrucţiei pe mare.
Numele şi adresa angajatorului Divizionul de Minare-Deminare, Dana militară, Portul Constanţa
Tipul activităţii sau sectorul de activitate Marina militară

septembrie 2000 până în martie 2004
Funcţia sau postul ocupat Comandant Serviciu de Luptă Navigaţie
Activităţi şi responsabilităţi principale -întocmirea documentelor de conducere a serviciului de luptă;
-asigurarea de informaţii necesare desfăşurării misiunilor ;
-mentinerea în stare operativă a tehnicii de navigație de la bordul navei.
Numele şi adresa angajatorului Divizionul de Minare-Deminare, Dana 0, Portul Constanţa
Tipul activităţii sau sectorul de activitate Marina militară

2004 până în martie 2006
Funcţia sau postul ocupat Ofiţer specialist responsabil cu navigaţia în Biroul Operaţii şi Instrucţie
Activităţi şi responsabilităţi principale -planificarea şi evidenţa activităţilor de instrucţie din unitatea militară;
-întocmirea documentelor de conducere a instrucţiei pe mare.
Divizionul de Minare-Deminare, Dana militară, Portul Constanţa
Tipul activităţii sau sectorul de activitate Marina militară

septembrie 2000 până în martie 2004
Funcţia sau postul ocupat Comandant Serviciu de Luptă Navigaţie
Activităţi şi responsabilităţi principale -întocmirea documentelor de conducere a serviciului de luptă;
-asigurarea de informaţii necesare desfăşurării misiunilor ;
-mentinerea în stare operativă a tehnicii de navigație de la bordul navei.
Numele şi adresa angajatorului Divizionul de Minare-Deminare, Dana 0, Portul Constanţa
Tipul activităţii sau sectorul de activitate Marina militară

septembrie 1998 până în septembrie 2000
Funcţia sau postul ocupat Ofiţer secund
Activităţi şi responsabilităţi principale -organizarea activităţilor de pregătire a navei şi echipajului pentru diferitele misiuni ale navei
Numele şi adresa angajatorului Divizionul de vedete blindate, Portul militar Tulcea
Tipul activităţii sau sectorul de activitate Marina Militară


“Efectul Dunning Kruger” si ISU Constanta

Justin Kruger si David Dunning sunt doi cercetatori americani de la universitatea Cornell din Ithaca, New York. Respectivii cercetatori au formulat o teorie, cunoscuta si sub numele efectul Dunning-Kruger. Ei au propus ideea ca oamenii incompetenţi au manifestari deosebite cu un numitor comun, indiferent de nivelul lor de inteligenta:
- au tendinţa de a supraestima nivelul lor de calificare;
- nu recunosc adevarata calificare a celorlalţi;
- nu reuşesc să recunoască enormitatea propriei incompetenţe.

Dunning si Kruger au stabilit pe cale experimentala ca cei care stiu putin, nu se pricep la ceva, sunt incompetenti intr-un domeniu ...cred ca stiu mai mult ca cei care intradevar stiu, se considera priceputi si isi supra-apreciaza spectacular competenta. In formularea de acum clasica si arhi-citata:

“Indivizii incompetenti tind sa-si supra-aprecieze propriul lor nivel de pricepere;

Indivizii incompetenti nu reusesc sa recunoasca priceperea adevarata la altii;

Indivizii incompetenti nu pot recunoaste caracterul extrem al lipsei lor de cunostinte;

Daca sunt instruiti si invatati astfel ca isi imbunatatesc in mod substantial nivelul de pricepere, acesti indivizi pot sa-si cunoasca si sa-si recunoasca fostul lor nivel de nepricepere”

Intr-o exprimare drastica, unii oameni sunt atat de prosti incat nu sunt in stare sa-si dea seama cat de prosti sunt.
Reversul medaliei (oarecum) este ca cei cu cunostinte solide si docti intr-o activitate sunt excesiv de modesti- asta fiindca asa cum se spune: “caracteristic pentru un om invatat este ca el intelege cat de putine stie.”

Diferenta intre un om capabil si un absolut incompetent este bazata pe faptul ca un om capabil stie suficient de mult ca sa isi dea seama de ceea ce nu stie sau nu poate. Incompetenta este fara limite si din multe puncte de vedere dezastruoasa;

In rest si concluziile sunt la voi

[ Edited Fri Apr 18 2014, 06:34AM ]
Back to top
1 User said Thank to Homefire for this Post :
 Coffeeman (18 Apr 2014, 22:42)
ALM
Fri Apr 18 2014, 08:58AM
Registered Member #2039
Joined: Tue Aug 11 2009, 08:44AM

Posts: 2096
Thanked 577 time in 373 post
Înţeleg că vina principală a lu' nenea ăsta este faptul că n-a făcut facultatea de pompieri, secţia tulumbă. Dar n-am înţeles cum este cu "controlul tematic la fiecare societate", la cinci ani, cu doar 30 de oameni. După "artimetica" mea, dacă fiecare "om" controlează tematic o zi întreagă (8 ore) un singur agent economic, în cinci ani pot fi controlaţi lejer peste 30 de mii de agenţi economici. Măi să fie, chiar atâtea unităţi economice sunt în judeţul Constanţa? Păi atunci chiar duduie economia României! Numai că avem o problemă, reliefată de anuare: în judeţul Constanţa există mai puţin de 19 mii de firme cu tot felul de activităţi, dintre care numai 1556 hoteluri şi restaurante!
Nu discut faptul că nu toate aceste firme lucrează cu foc deschis, că nu toate îşi desfăşoară activitatea în clădiri din lemn şi plastic, că nu toate au legătură cu publicul. Ce să faci o zi întregă la o librărie situată la parterul unui bloc modern? Să citeşti? Haida-de! Trebuie să existe o prioritate a riscurilor de incendiu, astfel încât să se poată face controlul măcar la un an. Dar nenea ne spune că nu se face decât la cinci ani! Şi atunci se lasă cu victime şi pagube materiale ...
Părerea mea? Nu CV-ul lu' nenea ăsta contează, ci atitudinea lui faţă de ceea ce înseamnă prevenirea riscurilor de dezastre!
Back to top
1 User said Thank to ALM for this Post :
 Homefire (18 Apr 2014, 16:10)
Homefire
Fri Apr 18 2014, 04:20PM
Firefighther
Registered Member #4438
Joined: Sun Jul 10 2011, 09:04PM

Posts: 222
Thanked 69 time in 49 post
Problema trista este ca acest om a condus operaţiunea de stingere a incendiului de la restaurantul Beirut din Constanţa ...acest om a condus operatiunea de la "en-gross-ul" Histria ..acest om conduce operatiuni de interventie cu CV -ul ... acest om neavand cunostinte de pompieristica de baza .
“Indivizii incompetenti tind sa-si supra-aprecieze propriul lor nivel de pricepere;" - “Efectul Dunning Kruger”
Back to top
IDLH
Fri Apr 18 2014, 04:55PM
IDLH
Registered Member #4010
Joined: Wed Mar 30 2011, 09:36PM

Posts: 67
Thanked 18 time in 13 post
ALM wrote ...

Înţeleg că vina principală a lu' nenea ăsta este faptul că n-a făcut facultatea de pompieri, secţia tulumbă. Dar n-am înţeles cum este cu "controlul tematic la fiecare societate", la cinci ani, cu doar 30 de oameni. După "artimetica" mea, dacă fiecare "om" controlează tematic o zi întreagă (8 ore) un singur agent economic, în cinci ani pot fi controlaţi lejer peste 30 de mii de agenţi economici. Măi să fie, chiar atâtea unităţi economice sunt în judeţul Constanţa? Păi atunci chiar duduie economia României! Numai că avem o problemă, reliefată de anuare: în judeţul Constanţa există mai puţin de 19 mii de firme cu tot felul de activităţi, dintre care numai 1556 hoteluri şi restaurante!
Nu discut faptul că nu toate aceste firme lucrează cu foc deschis, că nu toate îşi desfăşoară activitatea în clădiri din lemn şi plastic, că nu toate au legătură cu publicul. Ce să faci o zi întregă la o librărie situată la parterul unui bloc modern? Să citeşti? Haida-de! Trebuie să existe o prioritate a riscurilor de incendiu, astfel încât să se poată face controlul măcar la un an. Dar nenea ne spune că nu se face decât la cinci ani! Şi atunci se lasă cu victime şi pagube materiale ...
Părerea mea? Nu CV-ul lu' nenea ăsta contează, ci atitudinea lui faţă de ceea ce înseamnă prevenirea riscurilor de dezastre!



Buna ziua.
Nu intentionez sa va contest aritmetica, ci doar sa fac niste precizari, dupa care puteti relua calculele, sa vedeti ce iese.
1. Din totalul zilelor anului calendaristic, se scad zilele libere si sarbatorile legale, concediile. Din zilele de serviciu ramase o parte sunt alocate pentru activitati în unitate (pregatire continua, pregatire fizica, evaluari, alte activitati birocratice). Estimativ, pentru activitati de ”teren” mai raman cu maxima ingaduinta cam 170 de zile. Apoi, din zilele de teren, o parte sunt alocate unor activitati preventive altele decat controalele (informari preventive, exercitii, instructaje) sau pentru solutionarea unor petitii, sesizari sau cercetarea cauzelor de incendiu.
2. Exista o serie de obiective care trebuie controlate obligatoriu, anual (primarii si institutii subordonate, unitati sanitare, de invatamant, de cult, de cultura, cele de importanta deosebita, cele cu risc tehnologic, unitati hoteliere, case de copii, de batrani, etc).
3. Din controalele tematice, o parte sunt alocate pentru controale altele decat cele de prevenire a incendiilor (privind instiintarea-alarmarea in situatii de urgenta, adaposturi de protectie civila, constructii hidrotehnice, privind operativitatea serviciilor voluntare si private pentru situatii de urgenta, etc). Nota: in cadrul inspectiilor de prevenire se afla personal specializat si pentru alte situatii de urgenta decat incendii.
4. Controalele se executa, potrivit prevederilor legale (OMAI 89/2013), de regula, in echipe de cate 2 ”oameni”.
Considerand ca ISU Constanta ar dispune de 11-13 astfel de echipe de control(nu tot personalul inspectiei de prevenire desfasoara activitati de teren), puteti relua dv. calculele, sa vedeti cam cate unitati economice (altele decat cele de la punctul 2) pot fi verificate in 5 ani.
Si ca fapt divers, sunt putine inspectorate din tara care au in organigrama inspectiei de prevenire 30 de oameni, majoritatea au 20...
In rest, nu comentez, ca in orice alta organizatie/sistem si aici functioneaza ”principiul lui Peter”...
Back to top
1 User said Thank to IDLH for this Post :
 Homefire (18 Apr 2014, 17:54)
Ionica H
Fri Apr 18 2014, 06:17PM
Ionica H
Registered Member #1930
Joined: Wed Jul 01 2009, 07:07PM

Posts: 218
Thanked 141 time in 83 post
.

[ Edited Tue Dec 04 2018, 07:18PM ]
Back to top
1 User said Thank to Ionica H for this Post :
 vionora (21 Apr 2014, 21:12)
ALM
Fri Apr 18 2014, 08:02PM
Registered Member #2039
Joined: Tue Aug 11 2009, 08:44AM

Posts: 2096
Thanked 577 time in 373 post
IDLH wrote ...

Buna ziua.
Nu intentionez sa va contest aritmetica, ci doar sa fac niste precizari, dupa care puteti relua calculele, sa vedeti ce iese.
1. Din totalul zilelor anului calendaristic, se scad zilele libere si sarbatorile legale, concediile. Din zilele de serviciu ramase o parte sunt alocate pentru activitati în unitate (pregatire continua, pregatire fizica, evaluari, alte activitati birocratice). Estimativ, pentru activitati de ”teren” mai raman cu maxima ingaduinta cam 170 de zile. Apoi, din zilele de teren, o parte sunt alocate unor activitati preventive altele decat controalele (informari preventive, exercitii, instructaje) sau pentru solutionarea unor petitii, sesizari sau cercetarea cauzelor de incendiu.
2. Exista o serie de obiective care trebuie controlate obligatoriu, anual (primarii si institutii subordonate, unitati sanitare, de invatamant, de cult, de cultura, cele de importanta deosebita, cele cu risc tehnologic, unitati hoteliere, case de copii, de batrani, etc).
3. Din controalele tematice, o parte sunt alocate pentru controale altele decat cele de prevenire a incendiilor (privind instiintarea-alarmarea in situatii de urgenta, adaposturi de protectie civila, constructii hidrotehnice, privind operativitatea serviciilor voluntare si private pentru situatii de urgenta, etc). Nota: in cadrul inspectiilor de prevenire se afla personal specializat si pentru alte situatii de urgenta decat incendii.
4. Controalele se executa, potrivit prevederilor legale (OMAI 89/2013), de regula, in echipe de cate 2 ”oameni”.
Considerand ca ISU Constanta ar dispune de 11-13 astfel de echipe de control(nu tot personalul inspectiei de prevenire desfasoara activitati de teren), puteti relua dv. calculele, sa vedeti cam cate unitati economice (altele decat cele de la punctul 2) pot fi verificate in 5 ani.
Si ca fapt divers, sunt putine inspectorate din tara care au in organigrama inspectiei de prevenire 30 de oameni, majoritatea au 20...
In rest, nu comentez, ca in orice alta organizatie/sistem si aici functioneaza ”principiul lui Peter”...

Domnule IDLH, sunt convins că există mereu argumente care să arate că nu avem, că nu se poate, că Legea zice şi Regulamentele spun. Mai mult, sunt convins că sunteţi acoperiţi cu hârtii şi ştampile. Există ceva care ne arată că toate de mai sus sunt superficiale şi acestea sunt tragediile care se întâmplă din când în când. Mai mor dansatoare, mai mor pompieri, dar avem procese verbale justificative!
N-am avut vreo tangenţă directă cu arma Pompieri, dar nu cred că relaţiile umane diferă prea mult faţă de alte arme. Poate ceva mai multă solidaritate în cadrul echipajelor, solidaritate impusă de pericolul înfruntat zilnic. Citind şi la acest topic, am observat că există două categorii de pompieri: cei "care ţin furtunul" şi intră în foc, şi cei care se uită din birou la cei care ţin furtunul. Importante amândouă, că o unitate militară, în afară de luptători, are nevoie şi de management şi de administraţie. Interesant îmi pare că există şi două feluri exprimare, care caracterizează cele două categorii. Cei "cu furtunul" au ceva uman în exprimare, parcă sunt "bântuiţi" de sentimentul datoriei, parcă sunt îngrijoraţi de limitările impuse de lipsuri şi impostură, şi ceilalţi, care sunt detaşaţi şi caută să ne convingă că Legea, Regulamentele şi Ordinele pot justifica orice.

Am citit tot ce aţi scris domnule IDLH, dar n-am simţit vreun fior uman în replica dvs. Justificativ da! Nu trebuie să luaţi în seamă părerea mea, legal şi regulamentar v-aţi exprimat corect ...
Back to top
2 User said Thank to ALM for this Post :
 Homefire (18 Apr 2014, 20:12) , Ionica H (18 Apr 2014, 20:53)
IDLH
Fri Apr 18 2014, 08:04PM
IDLH
Registered Member #4010
Joined: Wed Mar 30 2011, 09:36PM

Posts: 67
Thanked 18 time in 13 post
Turap wrote ...

TRECAND PESTE CALCULE SI CIFRE,TREBUIE STIUT CA MAI BINE DE 75% DIN OFITERII ACTIVI DIN CADRUL IGSU NU AU STUDII DE SPECIALITATE,SANT FACUTI MAI BINE ZIS LA APELUL BOCANCILOR,PRIN EXAMENE USOR DE TRECUT ,ARANJATE INCAT SA LE CADA BINE,DEDICATII SI NEPOTISME CARE FAC CA AZI,DE EXEMPLU,SI APELEZ LA UN EXEMPLU CUNOSCUT DE MINE PERSONAL,UN OFITER CU ACADEMIA ABSOLVITA LA ARMA POMPIERI,CU MEDIE SUPER,ESTE ADJUNCT LA COMANDA UNUI DETASAMENT,IAR COMANDANT ESTE UN FOST SERGENT ANGAJAT,CARE IN ACEEASI LUNA A ANULUI 2001 A FOST AVANSAT,LUNI, SG MAJOR APOI VINERI FACUT LOCOTENENT,ASTAZI MAIOR,LA FEL DE IDIOT SI ANALFABET CA LA CEI 31 DE ANI CAND A TERMINAT LICEUL LA SERAL SI A DAT BACALAUREATUL....E UMILITOR CA NU II VERIFICA NIMENI SI NU II PUNE DRACULUI PE MARGINE,SA NU STAI ANALFABET DOVEDIT LA COMANDA ;SI UN CAPITAN CARE A ABSOLVIT ACADEMIA SI IN CARE STATUL ROMAN A INVESTIT BANI,OM CARE ESTE CALIFICAT PT MUNCA ASTA,SA NU AIBA LOC DE CATE UN RETARDAT DIN ASTIA FACUTI PE PILE,MAMA LOR DE NEMERNICI TUPEISTI SI INGAMFATI INCURABILI...DOAMNE,DE I-AR VERIFICA CINEVA ODATA ATENT SI MINUTIOS,CAT AR AVEA DNA DE LUCRU....CATE DIPLOME SI SCOLI CARE LA VREMEA EXAMENELOR ERAU CU PROBLEME DE ACREDITARE,APOI S-AU INCHIS,DAR OFITERUL A RAMAS OFITER DESI DIPLOMA NU ERA OK....

Hai sa nu facem din tantar armasar, poate ati vrut sa spuneti ca doar 75% au studii de specialitate. Si daca prin studii de specialitate intelegeti Facultatea de Pompieri, atunci poate procentul e ok, dar nici nu e nevoie ca toti ofiterii din IGSU sa fie absolventi ai acestei facultati ci sa aiba studiile necesare posturilor pe care le incadreaza, posturi care in organigrama pot fi de alte arme/specialitati decat cea de pompier.
A, ca exista si situatii precum cea expusa de dv. sau avand ca si comandant de subunitate ofiter incadrat din sursa externa, cu facultate civila, nu contest, dar asta e greseala sistemului si a celor care-l conduc care au permis astfel de situatii.
PS: va suparati daca va rog sa nu mai scrieti cu majuscule? E obositor...
Back to top
Ionica H
Fri Apr 18 2014, 09:05PM
Ionica H
Registered Member #1930
Joined: Wed Jul 01 2009, 07:07PM

Posts: 218
Thanked 141 time in 83 post
.

[ Edited Tue Dec 04 2018, 07:17PM ]
Back to top
1 User said Thank to Ionica H for this Post :
 vionora (21 Apr 2014, 21:14)
Ionica H
Fri Apr 18 2014, 09:17PM
Ionica H
Registered Member #1930
Joined: Wed Jul 01 2009, 07:07PM

Posts: 218
Thanked 141 time in 83 post
.

[ Edited Tue Dec 04 2018, 07:18PM ]
Back to top
1 User said Thank to Ionica H for this Post :
 vionora (21 Apr 2014, 21:14)
ALM
Fri Apr 18 2014, 09:48PM
Registered Member #2039
Joined: Tue Aug 11 2009, 08:44AM

Posts: 2096
Thanked 577 time in 373 post
Domnule Turap, mulţumesc pentru faptul că apreciaţi replica mea dar am şi pentru dvs o părere personală. Eu am avut ocazia să lucrez în colective, şi cu ingineri dar şi cu tehnicieni. Şi n-au fost puţine cazurile când unii tehnicieni au dovedit mai multă creativitate decât inginerii. Facultatea nu te învaţă meserie! Poate părea paradoxal ceea ce scriu, dar este ceva constatat "pe viu". Facultatea te învaţă să înţelegi esenţa unor fenomene, cum să cauţi în bazele de date rezolvările la problemele de serviciu şi, foarte important, noţiuni de management. Un ofiţer care a absolvit o academie (universitate), fie ea navală, în mod normal deţine cunoştinţele de bază pentru a putea învăţa rapid şi pentru a putea conduce o activitate diferită de specificul facultăţii absolvite. Problema apare la materialul uman, la dorinţa de a corespunde practic funcţiei încredinţate.

Rezumând, părerea mea este aceea că nu contează prea mult ce institut de învăţământ superior a absolvit un ofiţer, ci cât de repede şi cât de complet să acomodat în funcţie.
Back to top
2 User said Thank to ALM for this Post :
 Klaus (19 Apr 2014, 11:56) , Bendis (20 Apr 2014, 14:56)
Ionica H
Fri Apr 18 2014, 09:58PM
Ionica H
Registered Member #1930
Joined: Wed Jul 01 2009, 07:07PM

Posts: 218
Thanked 141 time in 83 post
.

[ Edited Tue Dec 04 2018, 07:16PM ]
Back to top
1 User said Thank to Ionica H for this Post :
 vionora (21 Apr 2014, 21:15)
IDLH
Fri Apr 18 2014, 10:00PM
IDLH
Registered Member #4010
Joined: Wed Mar 30 2011, 09:36PM

Posts: 67
Thanked 18 time in 13 post
Turap wrote ...

...
Am dreptate cand spun ca mai bine de 75% din ofiterii facuti la apelul bocancilor nu au ce cauta acolo...


Ati mai nuantat putin exprimarea, initial ati afirmat ”ca mai bine de 75% din ofiterii activi din cadrul IGSU nu au studii de specialitate”.
Fata de ultima afirmatie nu am obiectii
Back to top
IDLH
Fri Apr 18 2014, 10:47PM
IDLH
Registered Member #4010
Joined: Wed Mar 30 2011, 09:36PM

Posts: 67
Thanked 18 time in 13 post
ALM wrote ...

Domnule IDLH, sunt convins că există mereu argumente care să arate că nu avem, că nu se poate, că Legea zice şi Regulamentele spun. Mai mult, sunt convins că sunteţi acoperiţi cu hârtii şi ştampile. Există ceva care ne arată că toate de mai sus sunt superficiale şi acestea sunt tragediile care se întâmplă din când în când. Mai mor dansatoare, mai mor pompieri, dar avem procese verbale justificative!
N-am avut vreo tangenţă directă cu arma Pompieri, dar nu cred că relaţiile umane diferă prea mult faţă de alte arme. Poate ceva mai multă solidaritate în cadrul echipajelor, solidaritate impusă de pericolul înfruntat zilnic. Citind şi la acest topic, am observat că există două categorii de pompieri: cei "care ţin furtunul" şi intră în foc, şi cei care se uită din birou la cei care ţin furtunul. Importante amândouă, că o unitate militară, în afară de luptători, are nevoie şi de management şi de administraţie. Interesant îmi pare că există şi două feluri exprimare, care caracterizează cele două categorii. Cei "cu furtunul" au ceva uman în exprimare, parcă sunt "bântuiţi" de sentimentul datoriei, parcă sunt îngrijoraţi de limitările impuse de lipsuri şi impostură, şi ceilalţi, care sunt detaşaţi şi caută să ne convingă că Legea, Regulamentele şi Ordinele pot justifica orice.

Am citit tot ce aţi scris domnule IDLH, dar n-am simţit vreun fior uman în replica dvs. Justificativ da! Nu trebuie să luaţi în seamă părerea mea, legal şi regulamentar v-aţi exprimat corect ...



Imi pare rau daca v-am lasat impresia ca nu sunt uman si bantuit de sentimentul datoriei. Nici nu incerc asta, nu e genul meu sa-mi strig frustrarile si nemultumirile personale (profesional vorbind) pe un forum. Atunci cand cosider ca am ceva de spus incerc sa fie cat mai scurt si concis, cazon intr-un cuvant, fara sa fiu melodramatic. M-am simtit doar obligat sa mai adaug niste variabile la ecuatia dv. aritmetica simpla.
Iar daca asta v-a dat impresia de detasare, iau aminte si data viitoare o sa am grija sa mai presar prin postari ceva nemultumiri despre cei care ne conduc, lipsurile de zi cu zi si orice m-o mai bantui la momentul ala...
Recunosc ca nu fac parte dintre cei de la stingere, dar ”port furtunul” la altfel de interventii, e adevarat nu atat de frecvente precum incendiile dar cel putin la fel de periculoase.
Cu stima, o seara buna, al dv. ”Lieutenant Commander Data”

[ Edited Fri Apr 18 2014, 10:50PM ]
Back to top
1 User said Thank to IDLH for this Post :
 Ionica H (19 Apr 2014, 09:16)
Klaus
Sat Apr 19 2014, 01:15PM
Registered Member #3279
Joined: Wed Sep 08 2010, 09:22AM

Posts: 3144
Thanked 828 time in 527 post
Turap wrote ...

Am dreptate referitor la impostorii astia ajunsi ofiteri. As fi curios cati dintre ei au terminat o forma de invatamant la zi, pe bune, si cati au terminat dreptul la ID, facultati de agricultura, minerit, care nu au nici o legatura cu ceea ce facem noi; cand un idiot a trebuit avansat, facut ofiter, nu s-a mai tinut cont ca a terminat la sociologie sau la muzica, s-a cerut doar o diploma de studii superioare indiferent de forma de invatamant si l-a facut tata locotenent. Sa nu ma contraziceti, ca daca ar face cineva un control amanuntit, ar fi jale!!!!!!! Am dreptate cand spun ca mai bine de 75% din ofiterii facuti la apelul bocancilor nu au ce cauta acolo, la concursuri se stia dinainte cine o sa ia postul...

Nu imi plac generalizarile la gramada, in care vreau-nu vreau sunt si eu prins. Vorbind din proprie experienta, la cate concursuri pentru ocupare functii ofiteri din sursa externa+interna am participat (in comisii) nu m-a interesat cine participa, nu am stiut cine trebuie sa iasa, iar subiectele nu au fost cunoscute de candidati.
Apropo de activari ca ofiter, am intalnit pe teritoriu o situatie cand un subofiter (din dispecerat) a fost activat ca maior pe functie de capitan, iar cand am intrebat (verbal) la RU mi s-a bagat in fata textul cu echivalarea gradului dupa varsta. Iar omul asta este acum loctiitor comandant de detasament. In schimb, in alta parte, pe aceeasi functie de capitan activarea s-a facut la gradul functiei...
La disponibilizari cand o functie grea din sistem mi-a spus ca X trebuie sa ramana i-am raspuns ca depinde de X, ce face la interviu, nu de mine, iar cand o functie usoara din sistem mi-a dat telefon ca fi-su, Y, este vanat sa fie dat afara, l-am asigurat ca nimeni nu face asta, sa puna mana sa se pregateasca. Intamplator X a ramas din prima, Y a intrat la redistribuire, tot prin interviu, pe alta functie, dar totul pe meritul lor.
Despre avansari numai de bine, la mine toate avansarile inainte de termen erau discutate in sedinta de comanda, fiecare facea propuneri, se punea la vot. A fost intrun an cand a venit numarul de avansari, s-a facut sedinta de comanda, cu proces-verbal cu tot, s-a trimis la IGSU, dupa care am primit un telefon de la alta functie grea sa refac lista cu propuneri, sa apara si Z, la care am raspuns ca totul este scris in registrul de sedinte de comanda, ca nu refac sedinta, ca nu stiam ca trebuie sa-l intreb si pe el la ce si cum, iar daca vrea ca Z sa fie avansat sa o faca el. Si culmea, s-a conformat, pe lista cu apobari a venit cu un loc mai mult, cu Z in plus.
Nu zic ca nu se fac tot felul de mici aranjamente sau cumetrii, dat nu cred ca asta caracterizeaza sistemul.
Cat despre faza cu muzica cred ca este o exagerare.
Problema este ca foarte multi subofiteri au studii superioare absolvite in mediul privat (despre care nu am o parere tocmai buna), si multi freamata pe pozitii/functii pentru trecerea in corpul ofiterilor, avand atatea exemple, sau macar pe functii de subofiter cu studii superioare (care nu inseamna cine stie ce ca bani, fiind mai mult o problema de orgoliu).
Daca raman in aceeasi unitate, majoritatea ofiterilor proveniti din subofiteri au handicapul autoritatii morale asupra fostilor colegi de suferinta. Absolvirea unei facultati de management la Spiru sau in alta parte nu le confera si cunostinte de specialitate. Si nu de putine ori se ascund in spatele rigiditatii regulamentelor militare (generale), uitand de unde au plecat.
Despre ofiterii cu academie numai de bine, vorba lui @ALM, ei sunt pregatiti sa fie manageri, orice GIS cu oarece vechime le da clasa cand este vorba de practica, de meserie. Dar sa nu exageram, am intalnit si astfel de ofiteri care nu primeau lucrari mai importante si cu termen pentru a nu se munci de 2 ori.
Oamenii trebuie luati ca atare, incadrandu-i in curba lui Gauss, unde nu toata lumea este in cocoasa, fiecare trebuie folosit potrivit competentelor si aptitudinilor. Iar daca nu i se gaseste locul, trebuie vandut sau promovat, poate altcineva ii gaseste casuta potrivita. Asa m-am fript si eu, am luat un maior facut brad de Craciun, adevarat ca din sursa externa, mai ca nu avea funda rosie, iar dupa ce l-am luat si dumirit ce si cum l-am neutralizat pe o functie unde sa produca incurcaturi cat mai putine. L-am intrebat pe vanzator de ce am fost pacalit, si asta mi-a raspuns - ca el l-a activat, dar nu facea fata cerintelor postului, asa ca poate o fi bun la facut altceva.

[ Edited Sun Apr 20 2014, 01:25AM ]
Back to top
Go to page
  <<        >>   

Jump:     Back to top

Syndicate this thread: rss 0.92 Syndicate this thread: rss 2.0 Syndicate this thread: RDF
Powered by e107 Forum System uses forum thanks

More links

Imnul SEMPER FIDELIS
Arhiva stiri
Trimite-ne o stire
Marsuri
Articole
2% pentru voi
Directia Generala Anticoruptie din MAI
Resboiu blog
Asociatia ROMIL
InfoMondo
Fundatia Pentru Pompieri
Liga Militarilor
Politistul
SNPPC
NATOChannel TV
Forumul politistilor
Forumul pompierilor
Asociatia "6 Dorobanti"
© 2006-2015 Proiect SEMPER FIDELIS
Site protejat la copierea cu soft-uri dedicate. Banare automata.Opiniile exprimate pe forum nu reprezinta si pozitia asociatiei fata de persoane, institutii si evenimente. Regulile de functionare a forumului sint formulate in baza prevederilor constitutionale si legilor in vigoare. Asociatia isi exprima pozitia fata persoane, institutii si evenimente prin fluxul de stiri publicat in prima pagina a site-ului.