Proiect SEMPER FIDELIS
  • Prima pagina
  • FORUM
  • Despre noi
  • Statut
  • Galeria foto
  • Download-uri

Remember me      Forgot password?    Signup

Forums

Proiect SEMPER FIDELIS :: Forums :: Securitate nationala :: MAI
 
<< Previous thread | Next thread >>
MAI-ul ... care este
Go to page
  <<        >>  
Moderators: ex-ad, colonelul, echo, truepride, dorobant, spk, Radu89, Pârvu Florin, justme, Mihais, Resboiu
Author Post
Klaus
Mon Sep 19 2016, 09:45PM
Registered Member #3279
Joined: Wed Sep 08 2010, 09:22AM

Posts: 3144
Thanked 828 time in 527 post
Cateodata mai maraie cineva in front incalcand omerta LINK , se mai ridica un colt de pres, in rest...
Sunt tare curios cand vor iesi la iveala increngaturile de interese si promovarile in functii nu atat pe motive profesionale, cat pe legaturi personale (a se intelege ca ai fost in echipa lui X, promovezi cand el ajunge in varful unei piramide mai mici sau mai mari). Exemplul promovarii lui Toba are si urmari - chestorul Mitica Jianu, a ajuns adunct al sefului IGPR LINK pe motiv de Toba... Dar cum Toba nu mai este in carti, sunt curios cat va rezista Mitica, cine-l va taia.
Si apropo de Toba, intaiul dintre politisti este la origine absolvent in 1989 a Facultatii de Maşini şi Utilaje pentru Construcţii, Institutul de Construcţii Bucureşti, in 1990 intra in MAI ca ofiţer operativ de poliţie in cadrul DGPMB, iar Facultatea de Drept din cadrul Academiei de poliţie "A. I. Cuza" o termina in 2000, pe cand era şef birou la Secţia 8 Poliţie din DGPMB.

PS - precizare: Toba a absolvit FMUC/UTCB ca subinginer. LINK

„Asistăm la o acaparare a conducerii Poliţiei de către corupţi şi incompetenţi“. Mărturii exclusive din sistemul MAI

Emil Păscuţ, liderul Sindicatului Poliţiştilor din România „Diamantul“, vorbeşte deschis, într-un interviu acordat cotidianului „Adevărul“, despre problemele din Poliţia Română mai mult sau mai puţin cunoscute, de la cadrul legislativ la problemele de logistică şi cele care ţin de pregătirea personalului.

Campania lansată, săptmâna trecută, de cotidianul „Adevărul”, „România infractorilor necunoscuţi”, continuă astăzi cu un amplu interviu în care Emil Păscuţ, unul din cei mai curajoşi lideri sindicali ai poliţiştilor, şeful Sindicatului „Diamantul”, vorbeşte deschis despre problemele din sistem, de la legislaţie la resurse umane sau dotări.
Unul dintre aspectele despre care discutăm în campania „România infractorilor necunoscuţi” ţine de problemele cu care se confruntă oamenii din sistem care vor să îşi facă bine meseria şi care întâmpină diverse dificultăţi, pornind de la dotări, continuând cu presiunile care se fac asupra lor. Ce le îngreunează munca poliţiştilor oneşti în rezolvarea dosarelor cu autor necunoscut?
În primul rând, lipsa legislaţiei corespunzătoare. Şi mă refer nu la legislaţia penală, nu la Codul Penal, ci şi la legislaţia propusă prin ordine şi instrucţiuni de ministru. Al doilea aspect ţine de faptul că asistăm la acapararea clasei de conducere a Poliţiei de către nişte mici corupţi şi incompetenţi, mă refer la managementul Poliţiei. Şi a treia problemă vine din deficienţele de logistică.

Să le luăm pe rând.

Care sunt problemele de ordin legislativ? Legea Poliţiei Judiciare este o lege de toată ruşinea, 364/2004, care are jumătate de pagină. Este insuficientă. Ca şi Legea 360, legea cadru a poliţiştilor. În această jumătate de pagină sunt mai multe norme în care se face trimitere la emiterea de ordine de ministru care să reglementeze anumite aspecte ale statutului poliţistului judiciar. În cei doi ani care au trecut, avem patru decizii de Curte Constituţională pe legislaţia poliţienească în care s-a concluzionat că articolele de lege prin care se deleagă competenţa legislativă exclusivă a Parlamentului în sfera raportului de serviciu al poliţistului, care se deleagă către ministru, ca să reglementeze el în mod expres, sunt neconstituţionale. Au apărut, rând pe rând, aceste patru decizii, din 2012 şi până în prezent şi, din păcate, Ministerul ăsta rămâne într-o imobilitate rece, pentru că direcţia asta juridică generală e plină de incompetenţi, indivizi care au ajuns acolo în niciun caz pe merit, ci sunt nepoţei, nepoţi, nepoate. În Ministerul de Interne sunt câteva sute de ordine care nu sunt secrete, care au caracter normativ, şi care nu sunt publicate în Monitorul Oficial. Pe de altă parte, Constituţia României ne învaţă că actul normativ nepublicat este inexistent. Este o diferenţă uriaşă între realitatea juridică şi realitatea practică, în care există oameni incompetenţi, care nu sunt în stare să înţeleag mesajul legii sau pur şi simplu îl dispreţuiesc şi, aşa, avem un Minister de Interne în care, să zicem, viaţa poliţistului se desfăşoară în limitele acestor ordine de ministru nepublicate şi care nu reprezintă legea.

Vorbeaţi apoi despre „acapararea clasei de conducere a Poliţiei de către incompetenţi”.

Cum s-a ajuns la asta? Înainte de anul 2002, Poliţia era un sistem militarizat. În 2002, a venit această Lege 360/2002 privind statutul poliţistului, care a demilitarizat sistemul public de poliţie, iar poliţiştii au devenit funcţionari civili. Chiar dacă s-a demilitarizat, reglementarea a fost în percepţie, pentru că, de exemplu, la articolul 22 alineatul 5 din această lege, chiar din anul 2002 scrie că funcţiile de Poliţie se vor stabili printr-o lege ulterioră, în termen de şase luni de la emiterea prezentei legi. Aceste funcţii, care nu se găsesc în Legea 360, nu se găsesc nici în prezent în nicio altă lege. Suntem în anul 2016, din 2002 până în 2016 poliţiştii români nu au denumiri de funcţii stabilite printr-o lege. Suntem de râsul curcilor, denumirile funcţiilor de Poliţie se află ca act primar într-o hotărâre de Guvern secret de stat. E o ruşine absolută să ai funcţii de poliţist denumite într-un act secret de stat. Tot secretul ăsta de stat e o bătaie de joc în tot sistemul public, nu doar în Ministerul de Interne. În Ministerul de Interne sunt o grămadă de oameni nepregătiţi cărora li s-a dat puterea de a decide asupra regimului unor documente MAI. Aceşti indivizi nu au nici cea mai mică înţelegere a scopului Legii 182/2002 privind regimul documentelor clasificate şi, pur şi simplu, abuzează de funcţia lor pentru a clasifica documente care nu ar avea nicio raţiune pentru a fi ascunse publicului. O să vă dau exemplu, ordinele privind salarizarea poliţistului. Incredibil, sunt secretizate! Regulamentele de organizare şi funcţionare ale unor direcţii generale din aparatul central al MAI, care sunt structuri de suport, la fel sunt secretizate. Şi vă dau exemplu regulamentul Direcţiei Generale Finaciare, al Direcţiei de Resurse Umane, al Corpului de Control al ministrului, toate actele astea normative ar trebui publicate ca să afle tot cetăţeanul conţinutul acestora şi, bineînţeles, şi poliţiştii. În realitate, ele sunt secretizate, pentru că unele vor să ascundă ceva. Vor să ascundă că ei acolo, în aparatul central, structurile astea de suport nu îndeplinesc atribuţii de Poliţie şi că ocupă ilegal personalul lor funcţii de Poliţie, iar asta înseamnă o cheltuială suplimentară pentru stat. La fel cu salarizarea, de ce sunt secretizate acele ordine? Pentru că vor să se joace cu salariile şi, bineînţeles, să favorizeze o alcătuire greşită a salariilor indivizilor, în sensuri diferite, să poată creşte salariul unuia, să poată scădea salariul altuia, ca să-i împiedici pe oameni să cunoască, să protesteze, să conteste la o instanţă. Din luna mai a intrat în vigoare o hotărâre de guvern emisă, de fapt, în 2015, privind salariul minim garantat de 1.250 de lei. Datorită acestor secretizări excesive iniţiate de capul acestei Direcţii Generale Financiare, din luna mai până în luna august, circa 7.000 de tineri agenţi de poliţie din toată ţara au avut salariul de funcţie sub acest minim garantat prin hotărâre de guvern. Şi în aceeaşi hotărâre de guvern se stabileşte că reprezintă o contravenţie încălcarea acestei hotărâri cu minimul garantat. Noi am făcut, în acest sens, o sesizare la Guvern, la ministrul Muncii, la MAI, să-i dea acestui domn director general al Direcţiei Generale Financiare 7.000 de amenzi, câte una pentru fiecare agent de care şi-a bătut joc. Poliţia e compusă din Corpul Ofiţerilor şi Corpul Agenţilor de Poliţie. Agenţii de Poliţie sunt cei care au absolvit şcoli postliceale, ofiţerii, şi nu există excepţie, sunt toţi oameni cu facultate. Din păcate, de-a lungul anilor, s-a pervertit regula potrivit căreia ofiţer de Poliţie este cel care are facultate de Drept. Uşor-uşor, corpul ăsta al ofiţerilor de Poliţie a fost infiltrat cu mii de ingineri, cu tot felul de oameni care nu au reuşit în profesiile alese la facultăţi civile şi care, pe relaţii informale, au reuşit să intre în Poliţie ca ofiţeri. Acum, în loc să avem ofiţeri majoritari absolvenţi de Drept, pentru că Poliţia aplică Dreptul, Corpul Ofiţerilor de Poliţie nu mai este compus majoritar din jurişti, din oameni cunoscători ai Dreptului, ci avem ingineri, agronomi, horticultori, toate pârghiile posibile de absolvenţi pur şi simplu au corupt profesionalismul acestui corp al ofiţerilor.
În continuare, problema este cum ajung o grămadă de incompetenţi din Poliţia asta să ocupe, ca prin minune, cele mai mari servicii de conducere? Sistemul de promovare din Poliţia Română este grav viciat şi oameni lipsiţi de competenţă, prin nişte concursuri netransparente, ajung să ocupe funcţii de conducere de la nivelul la care începe să conteze pentru Poliţia Română cine este în acea funcţie de conducere. Poate un şef de birou afectează viaţa a patru-cinci inşi, dar deja când vorbim de şefi de IPJ-uri, de şef de IGP, de şefi de direcţii, acolo performanţa, educaţia, morala lor afectează sute şi mii de poliţisti. Au ajuns în aceste funcţii ca membri ai unor clanuri formate din rude, din prieteni, din cumnaţi. Vă dau un exemplu, Tobă (fost ministru de Interne şi fost şef al Poliţiei Române – n.r.) a fost finul faimosului Toma Zaharia, iar finul lui Tobă este acum şeful Poliţiei Capitalei.

„O făcătură pentru ca nişte incompetenţi să-şi tragă diploma”

Unul din scandalurile „la ordinea zilei” este cel legat de lucrările de doctorat plagiate. Este o mizerie cruntă, hai să zicem că nu vorbim de desfiinţarea Academiei de Poliţie, dar şcoala asta doctorală de acolo ar trebui imediat desfiinţată. S-a mai inventat, tot pentru ca să se denatureze performanţa serviciului de Poliţie, s-a inventat la această Academie de Poliţie o aşa-zisă ştiinţă de Ordine Publică, care e o impostură, nu există aşa ceva. O ştiinţă se formeaz în zeci, în sute de ani, are teorii proprii, are principii proprii, are o filosofie a ei profundă, nu există ştiinţa ordinii publice. E o făcătură pentru ca tot felul de incompetenţi să-şi tragă nişte diplome, într-un domeniu nou, necunoscut intelectualilor de forţă. Inventezi ceva şi restul nu se bagă, bineînţeles, că e ceva nou, nu cunoaştem. Încă o dată repet, poliţistul aplică Dreptul şi este evident că poliţistul trebuie să cunoască Dreptul, nimic altceva, nu există ştiinţa ordinii publice. E exact ca la judecători, există ştiinţa judecătoriei? Şi judecătorii, şi procurorii, şi notarii, şi avocaţii, şi poliţiştii, toţi practică Dreptul. Numai în România, în Ministerul de Interne, se poate să inventezi ştiinţe, pentru ca tot felul de indivizi precum generalul Oprea (Gabriel Oprea, fost ministru de Interne - n.r.) şi alţii ca el să urce în statul social, să se umple de diplome şi noi să ne minunăm că, vai!, cât de mulţi intelectuali are România.

Cât de mult îngreunează lipsa dotărilor munca poliţiştilor în aceste dosare cu autor necunoscut?

Despre ce dotări să vorbim într-o Poliţie Română care are 3.059 de posturi comunale şi mai mult de jumătate au WC-ul în fundul curţii? Asta spune tot despre Poliţia Română. Să nu vă gândiţi la fosă septică, nu e cazul. E ca şi cum partea de Poliţie rurală e în anii ‘50, suntem proaspăt după război. Poliţia Română are probleme şi cu resursele umane, iar asta e cea mai gravă problemă, are probleme şi cu legislaţia administrativă, care ţine de ministru, nu de Parlament, şi are probleme şi cu resursele financiare. Senzaţia mea e că resurse sunt, dar că sunt folosite prost. E o fractură uriaşă între indivizii din aparatul central, hai să zicem ceea ce ar însemna efectiv personalul ministerului, şi oamenii care fac poliţie adevărată şi care sunt în pază la unităţile de Poliţie. E o fractură pentru că cei din aparatul central, în general, sunt nepoţi, nepoţei, nepoţici, aduşi acolo de tineri, nu sunt oameni care, să zicem, au avut 10-15 ani de experienţă în munca de Poliţie şi, după aceea, pe baza educaţiei, a inteligenţei, a experienţei, au fost aduşi în aparatul central. Sunt oameni de până în 30 de ani acolo, sunt directori generali care au vârstă de 30 şi ceva de ani. E inadmisibil aşa ceva! Să nu credeţi că eu nu apreciez inteligenţa sau că omul de 30 şi ceva de ani nu poate să fie într-atât de inteligent, dar nu e cazul în Ministerul de Interne. E plin de vanitate şi de prostie în aparatul ăsta central.

„Poliţia, ca sistem, e defectă. Vrei Poliţie sănătoasă, trebuie să o reformezi“

Ce dotări s-ar putea face cu bani relativ puţini?

Vă dau un exemplu. Am intrat şi noi într-o era a tehnologiei, sunt anumite forţe de Poliţie care au aceste minunate camere video la purtător, care pe mine mă încântă. Cei din aparatul central nu sunt în stare să cumpere 10.000 de astfel de camere şi să le dea, de exemplu, la posturile de Poliţie rurală, la Circulaţie, la Intervenţii, pentru că prin ţară apar o grămadă de conflicte în care sunt implicaţi poliţişti, prin sate. De exemplu, un poliţist intră în conflict cu cinci-şase indivizi şi problema e că nu ştii unde e adevărul, pentru că acest poliţist e singur şi cei cinci-şase sunt împreună. Cum să aibă omul ăla curaj să-şi folosească pistolul, cum să justifice el legalitatea unei măsuri, când el e singurul care mărturiseşte pentru el? O cameră din asta video la purtător, care ar costa 500 - 600 de euro, e perfect accesibilă. Mi se pare o nimica toată să investeşti zece milioane de euro în aşa ceva, o sumă nesemnificativă pentru bugetul unei ţări. Poliţia, ca sistem, e defectă. Vrei Poliţie sănătoasă, trebuie să o reformezi. Sunt probleme care sunt cunoscute numai că nu se vrea.

Care este încărcătura de dosare pentru un poliţist judiciar?

Media este între 70 şi 100 de dosare per poliţist. E un număr colosal. Un dosar din se rezolvă cu inteligenţă, îţi trebuie timp de studiu, îţi trebuie ajutoare, pentru că un dosar penal nu implică doar muncă individuală. Un poliţist judiciar trebuie tratat cu respect, cu atenţie, el e primul om care formează dosarul, nu procurorul, şi contează foarte mult cum e alcătuit dosarul de către poliţist. Dacă îl căsăpeşti cu o sută de dosare, cu 200 de dosare, de se darămă fişetul pe el, îl îndobitoceşti, apare o stare de demotivare, de refuz, omul ăla nu mai este format. Ajung să aibă atâtea dosare pentru că nu există suficient personal calificat, subliniez, pentru a putea face muncă de poliţist.

Cine este Emil Păscuţ Emil Păscuţ, liderul Sindicatului Poliţiştilor din românia - „Diamantul”, este ofiţer de poliţie, absolvent al Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza”, şi a participat la mai multe misiuni internaţionale, printre care Eulex Kosovo (2008 –-2010), EUPM Bosnia Herţegovina (2005 - 2006) şi Misiunea de Administraţie Interimară a Organizaţiei naţiunilor Unite în Kosovo (2000 - 2002). Campania ”România infractorilor necunoscuţi” continuă marţi, 20 septembrie, cu un amplu material despre scandalurile de corupţie care au zguduit Poliţia Română, despre legăturile foştilor sau actualilor şefi din poliţie cu interlopi, politicieni sau alte personaje controversate.

LINK

[ Edited Mon Sep 19 2016, 11:20PM ]
Back to top
Klaus
Sat Oct 01 2016, 06:15PM
Registered Member #3279
Joined: Wed Sep 08 2010, 09:22AM

Posts: 3144
Thanked 828 time in 527 post
Acum cat timp sindicatele din politie si-au impus punctul de vedere, cum ca nu se vor mai face angajari din sursa externa? Dupa care a urmat un val de angajari, iar acum este al 2-lea... Ce inseamna asta? Deprofesionalizarea politiei, simpla luare de pe strada, trecerea prin niste examene mai mult sau mai putin riguroase neputand suplini anii de scoala, de formare profesionala. Pentru ca pregătirea poliţienească de specialitate asa se dobandeste, prin scolile de pregătire a poliţiştilor, nu prin ceva cursuri de cateva luni la Slatina, Orastie sau aiurea...
De curiozitate, seriile de anul asta de la scoli si academie au fost cumva triple fata de anii anteriori? DGMRU isi mentine rolul neutru in ce priveste managementul resurselor umane - nu tu (pre)viziune, nu tu implicare, nu tu reactie la niste realitati. Timpul trece, leafa merge - asta este laitmotivul la DGMRU. Situatia din politie se repeta si in celelalte arme din MAI - unii trec prin scoli, altii vin pe varianta scurta, angajarea din sursa externa. Simpla imbracare in uniforma a unor simpli civili nu le da si competenta sau deprinderile pe care trebuie sa le aiba un angajat al MAI. Dupa care ne miram ca treburile merg cum merg...

Poliţia Română a scos la concurs alte aproape 2.400 de posturi pentru angajări din sursă externă

Poliţia Română a scos la concurs alte aproape 2.400 de posturi, cele mai multe pentru ordine publică, poliţie rutieră, poliţie transporturi şi conductori câini, din sursă externă, cei interesaţi putând să se înscrie în perioada 3-7 octombrie, anunţă IGPR..

Poliţia Română a scos la concurs 2.397 de posturi pentru încadrare din sursă externă, 2.303 dintre acestea fiind pentru încadrare directă de agenţi în structurile de ordine publică, poliţie rutieră, poliţie transporturi şi conductori câini, se arată într-un comunicat remis agenţiei de presă MEDIAFAX de Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR).

"Dintre cele 2.397 posturi, 2.303 sunt pentru încadrare directă de agenţi în structurile de ordine publică, poliţie rutieră, poliţie transporturi şi conductori câini. Celelalte 94 sunt pentru reîncadrarea ofiţerilor şi agenţilor de poliţie, care au avut calitatea de poliţişti şi pot fi reîncadraţi, în conformitate cu prevederile art. 9, alin.21 din Legea nr.360/2002 privind Statutul Poliţistului cu modificările şi completările ulterioare şi care au studii corespunzătoare cerinţelor postului, respectiv îndeplinesc condiţiile legale", se notează în comunicat.

Cei care vor să devină poliţişti se pot înscrie în perioada 3-7 octombrie. Detaliile privind condiţiile de înscriere, documentaţia necesară,tematica şi bibliografia pot fi consultate pe paginile web oficiale ale structurilor teritoriale de poliţie, mai anunţă IGPR.

Reprezentanţii instituţiei precizează că fiecare Inspectorat Judeţean de Poliţie îşi va alege intervalul orar în care primesc dosarele de înscriere ale candidaţilor.

Acţiunea face parte din planul Ministerului Afacerilor Interne de reducere a deficitului de personal, la începutul lunii septembrie fiind anunţate 5.416 posturi scoase la concurs pentru funcţii în cadrul Poliţiei Române, Jandarmeriei Române, IGSU, Inspectoratul General pentru Imigrări, precum şi în alte structuri, destinate ofiţerilor şi agenţilor/subofiţerilor.

Reprezentanţii MAI susţin că este necesară această încadrare întrucât deficitul de personal este de aproximativ 17.500 de funcţii. Potrivit sursei citate, deficitul de angajaţi din cadrul structurilor MAI se menţine pentru că ieşirile din sistem au fost, în ultimele luni, cuprinse între 500 şi 1.000 de angajaţi. De la începutul anului, 8.026 de angajaţi şi-au încetat raporturile de muncă.
LINK

Apropo, o imagine sugestiva cam ce inseamna angajare din sursa externa.



Imaginea este din LINK

[ Edited Sat Oct 01 2016, 07:16PM ]
Back to top
djebel
Sat Oct 01 2016, 07:36PM
Registered Member #3603
Joined: Thu Jan 06 2011, 12:32PM

Posts: 2103
Thanked 516 time in 373 post
Nu vreau sa dezinformez, dar la bursa zvonurilor se aude ca sindicatul a obtinut un lucru mare: pentru locurile de ofiteri din operativ doar agentii pot concura, pentru cele de specialisti portile sa fie deschise si civililor.
Cat despre subofiteri, si aici ma refer strict la arma mea, impresia mea este ca nu e mare diferenta pe spv. frontierei intre un absolvent al unei scoli de profil si cineva din sursa externa dupa ce a parcurs cursul de initiere. Parerea mea. Oricum, toti fac specializare la locul de munca.
Back to top
gazka
Tue Oct 04 2016, 07:35PM
Guest
Thanked time in post
Buna seara. S-au publicat anunturi de angajare din sursa externa in structurile MAI, printre care si in Insp. Gen. pentru Imigrari. Ce parere aveti despre aceasta structura? Lucreaza cineva in acest Insp. care poate oferi mai multe detalii despre program de lucru, volumul de munca? Au scos destul de multe posturi, ofiteri si agenti la nivel atat pentru Bucuresti, cat si in teritoriu. In contextul Schengen cred ca structura are o misiune foarte importanta. Ce parere aveti?
Back to top
djebel
Fri Oct 07 2016, 01:16PM
Registered Member #3603
Joined: Thu Jan 06 2011, 12:32PM

Posts: 2103
Thanked 516 time in 373 post
gazka wrote ...

... Insp. Gen. pentru Imigrari...
...In contextul Schengen cred ca structura are o misiune foarte importanta...



Da, are o misiune f. importanta, dar uita-te bine la ea ca e posibil sa dispara: cred ca va trece cu arme si bagaje la PFR. Amuş, amuş.

Back to top
laur3ntziu00
Fri Oct 07 2016, 07:51PM
Lex et Ordo
Registered Member #9891
Joined: Tue Dec 09 2014, 01:08AM

Posts: 33
Thanked 5 time in 5 post
Partea cea mai proasta la incadrarile directe e ca te chinui 2 ani prin scoala, ca intr-un final un civil sa-ti ia locul tau "aproape" de casa, iar tu sa prinzi repartitie la cateva sute de kilometri de casa, dulce Romanie...
Back to top
Ragman
Fri Oct 07 2016, 08:27PM
Registered Member #10237
Joined: Thu Apr 16 2015, 08:35AM

Posts: 145
Thanked 16 time in 15 post
@Laurentiu, bine zici, la cate cazarmi stau sa cada, ar mai putea intiinta vreo scoala 2 de subofiteri/agenti dar nu se doreste, e mai simplu sa-i pui sa invete cateva notiuni de drept, sa-i scoti de 2 ori in poligon, si sa-i alergi cativa kilometri cu ranita in spate decat sa-i treci prin 2 ani de militarie adevarata.
Back to top
djebel
Fri Oct 07 2016, 10:22PM
Registered Member #3603
Joined: Thu Jan 06 2011, 12:32PM

Posts: 2103
Thanked 516 time in 373 post
@Ragman, care militarie? Poate pe la pompieri si pe la jandarmi, la Politie si PFR jumatate din elevi sunt decazarmati.
A-propos de locul ala de "acasa". Aveam un coleg care toata ziua se plangea de cei din sursa externa, ca sunt prea pilosi (ei, asi!) si n-are omul cum sa se mute langa mamitica lui. Ghici ghicitoarea mea, cine a fost primul care s-a mutat?
Back to top
laur3ntziu00
Sat Oct 08 2016, 07:25PM
Lex et Ordo
Registered Member #9891
Joined: Tue Dec 09 2014, 01:08AM

Posts: 33
Thanked 5 time in 5 post
@Ragman foarte adevat ce zici! De parca la fi un bun militar/politist trebuie sa fii bun doar la drept, in niciun caz! Trebuie sa cunosti mult mai multe lucrurui si sa ai o serie de alte deprinderi pe care abia in scoala le inveti.

@djebel Cel din sursa interna poate s-a mutat din cauza notiunilor si deprinderilor pe care si le-a insusit mult mai bine in scoala, dar daca cineva ajunge din start pe un loc unde vrei tu (cel din sursa interna) atunci asta nu mai are niciun sens ... Deci cel din sursa externa iese mult mai castigat din prima din punct de vedere al locului ales! Nu e chiar asa nici cu decazarmarea, poate doar atunci cand vorbim de week-end-uri si vacante, dar si la politie tot in scoala stai, atat ca sa zicem ca ai parte de mai multa libertate.
Back to top
djebel
Sat Oct 08 2016, 10:13PM
Registered Member #3603
Joined: Thu Jan 06 2011, 12:32PM

Posts: 2103
Thanked 516 time in 373 post
@laur3ntziu00, despre modul cum au gandit/n-au gandit niste neni politica de personal si cum s-a pus in practica am tot scris de-a lungul timpului. Mai ales in operativ. La fel am mai scris si despre cunostintele acumulate de absolventii de scoli (ma refer strict la arma mea) vs. sursa externa. Crede-ma ca stiu cum e si cu sursa interna, cum e si cu cea externa, cum e si cu conversia macilor in subofiteri, cum e si cu bacul ala luat la 40 de ani la un liceu particular. Crede-ma ca stiu.

Despre decazarmare iti spun din sursa sigura ca acum 10 ani era un trend.
Cat despre baiatul mutat, iti pot spune ca "notiunile si deprinderile pe care si le-a insusit mult mai bine in scoala" nu-l ajuta decat sa-si lege mai bine sireturile la bocanci.
Back to top
laur3ntziu00
Sat Oct 08 2016, 11:45PM
Lex et Ordo
Registered Member #9891
Joined: Tue Dec 09 2014, 01:08AM

Posts: 33
Thanked 5 time in 5 post
Am aparut cat de cat recent pe acest forum si nu sunt pus la punct cu tot ce s-a discutat pe aici, volumul de infomatie este destul de mare, dar cu timpul sper sa-l termin de frunzarit. Sa inteleg ca esti jandarm? Asa e, multe lucruri nu sunt tocmai bune asa cum sunt, dar cine suntem noi sa putem schimba ceva?!...
Poate acum 10 ani era, dar acum nu mai e posibil.
Deci sa inteleg ca tot cel intrat pe "poarta din dos" a ajuns mai bine?
Back to top
apkah
Sun Oct 09 2016, 10:48PM
arcan
Registered Member #566
Joined: Sat May 19 2007, 11:14AM

Posts: 3278
Thanked 252 time in 179 post
laur3ntziu00 wrote ...

... Asa e, multe lucruri nu sunt tocmai bune asa cum sunt, dar cine suntem noi sa putem schimba ceva?!...
...

Ne asteptam la sange proaspat nu la obedienti si ghiocei de genul asta, ...
Back to top
laur3ntziu00
Sun Oct 16 2016, 03:52PM
Lex et Ordo
Registered Member #9891
Joined: Tue Dec 09 2014, 01:08AM

Posts: 33
Thanked 5 time in 5 post
Asta era de fapt ideea principală, trebuie să se schimbe unele lucruri!
Back to top
Klaus
Tue Oct 18 2016, 09:05PM
Registered Member #3279
Joined: Wed Sep 08 2010, 09:22AM

Posts: 3144
Thanked 828 time in 527 post
Am trait s-o vad si p'asta - reorganizarea DIPI ca structura militara. LINK
Ministrul a optat pentru varianta unei structuri militarizate.
Opțiunea finală a mea și a conducerii ministerului a fost de a organiza noua structură ca o structură militarizată, o combinație de personal militar și personal contractual civil. Am făcut această opțiune pentru a asigura rigoare în modul în care această structură va funcționa, va opera, va gestiona informația foarte importantă pe care o vor colecta și o vor procesa și, nu în ultimul rând, pentru garanțiile de integritate pe care o astfel de organizare le oferă. Mă refer aici la posibilitatea de a organiza teste de integritate pe parcursul funcționării, nu doar la angajare, a spus ministrul MAI Dragos Tudorache. LINK
Adica sa inteleg ca o structura formata din politisti nu are rigoarea necesara, sau ca un politist, funcţionar public civil, cu statut special, cu statut propriu, nu prezinta garantii de integritate???
De ce militarii ar fi mai cu moţ?

A se vedea ca am mai scris ca DGIPI/DIPI isi depasea atributiile pentru care a fost infiintata, subiectii activitatii acestei structuri trebuind sa fie personalul propriu al ministerului si atat.

Si apropo, onor birocratii din aparatul central, care l-au aburit pe ministru, pot da un exemplu de tara membra UE sau NATO, adica tari cu pretentii, civilizate, in care politia sa fie civila, dar serviciul de protectie interna militarizat? Sau unde acest tip de serviciu este sub control parlamentar? Suna si arata ca o strutocamila structura asta, si care cred ca va avea zile numarate, urmand ca personalul sa revina la acelasi statut cu corpul din care fac parte, adica functionari publici civili cu statut special.

Inca o masura din ciclul deschis de Dinescu si Caramitru - Mircea, fa-te ca lucrezi!, pentru care numitii ar trebui sa faca demersuri pentru a obtine brevetul de Marca inregistrata la OSIM. Hai sa facem ceva pentru a arata opiniei publice ca se lucreaza, ca se face ceva, nu are importanta daca este OK, daca nu va avea viata lunga, nu, sa se vada ca se munceste.

[ Edited Tue Oct 18 2016, 09:10PM ]
Back to top
Terentius
Tue Oct 18 2016, 10:14PM
Terentius
Registered Member #2186
Joined: Wed Oct 14 2009, 09:08AM

Posts: 808
Thanked 321 time in 205 post
Va rog să căutați argumentațiile aduse (și fluturate pe toate media până la saturație) atunci când s-a demilitarizat Poliția și să încercați să le puneți în oglindă cu astea din filmul cu remilitarizarea Doi și-un sfert. S-a mai discutat pe aici pe forum cu modificarea schimbării de dragul modificării, reforma care se tot face de douăzeci și șase de ani și, aș îndrăzni să o reconceptualizez așa, revoluția permanentă.
Totul, ca să se țină mintea pulimii ocupată astfel încât aceasta să nu mai aibă timp să se uite la ce contează și să și mai înțeleagă ceva. Doamne Fere....

[ Edited Tue Oct 18 2016, 10:15PM ]
Back to top
1 User said Thank to Terentius for this Post :
 djebel (19 Oct 2016, 15:39)
Go to page
  <<        >>   

Jump:     Back to top

Syndicate this thread: rss 0.92 Syndicate this thread: rss 2.0 Syndicate this thread: RDF
Powered by e107 Forum System uses forum thanks

More links

Imnul SEMPER FIDELIS
Arhiva stiri
Trimite-ne o stire
Marsuri
Articole
2% pentru voi
Directia Generala Anticoruptie din MAI
Resboiu blog
Asociatia ROMIL
InfoMondo
Fundatia Pentru Pompieri
Liga Militarilor
Politistul
SNPPC
NATOChannel TV
Forumul politistilor
Forumul pompierilor
Asociatia "6 Dorobanti"
© 2006-2015 Proiect SEMPER FIDELIS
Site protejat la copierea cu soft-uri dedicate. Banare automata.Opiniile exprimate pe forum nu reprezinta si pozitia asociatiei fata de persoane, institutii si evenimente. Regulile de functionare a forumului sint formulate in baza prevederilor constitutionale si legilor in vigoare. Asociatia isi exprima pozitia fata persoane, institutii si evenimente prin fluxul de stiri publicat in prima pagina a site-ului.