Proiect SEMPER FIDELIS
  • Prima pagina
  • FORUM
  • Despre noi
  • Statut
  • Galeria foto
  • Download-uri

Remember me      Forgot password?    Signup

Forums

Proiect SEMPER FIDELIS :: Forums :: Securitate nationala :: MAI
 
<< Previous thread | Next thread >>
MAI-ul ... care este
Go to page
  <<        >>  
Moderators: ex-ad, colonelul, echo, truepride, dorobant, spk, Radu89, Pârvu Florin, justme, Mihais, Resboiu
Author Post
Boribum
Tue Oct 20 2015, 12:11PM
boribum
Registered Member #2395
Joined: Tue Dec 22 2009, 12:31PM

Posts: 6905
Thanked 1075 time in 755 post
Germania e un stat federal,iar masinile politiei fiecarui land sunt cumparate de land-uri,nu de stat,iar dotarea cu autoturisme nu e unitara (adica nu Germania,în ansamblul ei, face si drege la nivelul politiilor,ci regiunile,fiecare dupa necesitati si posibilitati). Modificarea masinilor de politie germane nu e o chestie de necesitate,ci a fost decisa în cadrul unei campanii (Tune It Safe,care nu avea nicio legatura cu eventualele urmariri pe sosele ci cu piesele de tunning contrafacute). Si d-aia au politiile nemtilor masini modificate de Brabus ori Tech Art,nu pentru a fi mai puternice ,mai rapide ori mai "smechere" decât alea normale. Printre altele,au "tunat "si Smart. Campania respectiva : LINK
Despre aerul conditionat în Logan ori VW...e de sperat ca va exista si benzina necesara producerii acestuia : sa nu cumva sa se întâmple ca la RATB,cu autobuze Mercedes dealtfel,unde aerul e conditionat de ferestrele deschise sau închise.
Back to top
Klaus
Tue Oct 20 2015, 06:35PM
Registered Member #3279
Joined: Wed Sep 08 2010, 09:22AM

Posts: 3144
Thanked 828 time in 527 post
@apkah - aveti voi motoare de 1,2 litri pe Logan, fara AC si rampe la operativ? In MAI eu nu am vazut decat de 1,4 si 1,6 (marea majoritate) pe benzina, plus cele de 1,5 dci.

Apar si detalii apropo de achizitia autoturismelor VW Polo...

LINK

Cum a pierdut Dacia o licitaţie de 400 de maşini de patrulare ale Poliţiei pentru doar 2,4 lei pe autoturism

Renault Comercial Roumanie, compania care comercializează pe piaţa locală mărcile Dacia, Renault şi Nissan, a pierdut recent una dintre cele mai mari licitaţii de pe piaţa auto din ultimii ani în faţa Porsche România, importatorul oficial al mărcilor VW, Seat, Skoda şi Audi, pentru o sumă medie de doar 2,4 lei pe autovehicul, conform documentelor oficiale obţinute de ProMotor.

Ministerul de Interne, prin intermediul Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, a organizat o licitaţie pentru cumpărarea a până la 400 de maşini de patrulare. Anunţul a fost publicat în data 09.04.2015.

Pentru atribuirea acestui contract a fost făcută o licitaţie deschisă, criteriul de selecţie fiind preţul cel mai scăzut.

Pentru lotul de autovehicule de patrulare pentru Poliţia Rutieră DR1 (300-400 maşini), la licitaţie au participat Porsche Romania şi Renault Comercial Roumanie.

Potrivit procesului verbal al şedinţei de deschidere a ofertelor, din data de 25.05.2015, Renault a făcut o ofertă de 18.870.968 de lei, fără TVA, în timp ce Porsche a oferit 18.870.000 lei, fără TVA. Astfel, diferenţa dintre cele două oferte a fost de doar 968 de lei, adică 2,4 lei pe maşină.

Valoarea contractului a fost estimată de beneficiar la 14.153.226 - 18.870.968, fără TVA.

Contractul a fost atribuit în data de 06.07.2015.

Valoarea finală totală a contractului a fost de 16.688.000 de lei, fără TVA. Pentru cele 400 de autovehicule reiese un preţ de 41.720 de lei pe maşină, adică aproximativ 9.400 de euro, fără TVA, la un curs de 4,44 lei/euro.

Astfel, Porsche a oferit o reducere de aproximativ 879 de euro per maşină, respectiv de 6,5%, având în vedere că un VW Polo 1,2 TSI de 90 de cai-putere (motorizare pe benzină), versiunea Comfortline în 4 uşi, are un preţ de pornire, de catalog, de 13.524 de euro, cu TVA.

Autoturismele au început să fie livrate treptat, din luna septembrie, iar procesul de achiziţie va fi finalizat în luna noiembrie a acestui an.
Back to top
apkah
Tue Oct 20 2015, 08:10PM
arcan
Registered Member #566
Joined: Sat May 19 2007, 11:14AM

Posts: 3278
Thanked 252 time in 179 post
LINK
Doar asa, la primul search.
Si da, sunt motoare de 1.2...

[ Edited Tue Oct 20 2015, 08:10PM ]
Back to top
ALM
Tue Oct 20 2015, 10:02PM
Registered Member #2039
Joined: Tue Aug 11 2009, 08:44AM

Posts: 2096
Thanked 577 time in 373 post
@Klaus - cred că pe Dacia Group Renault o doare în pupăză că a pierdut un contract de 400 de autoturisme (de care - Logan, Sandero?). Dar România, da România (ciudat că mă gândesc la prostii), pierde 18.870.000 lei şi deschide puşculiţa cu euroi pentru întreţinerea flotei de VW Polo. Cândva, când banul se drămuia şi nu erau batjocorite taxele şi impozitele plătite de pălmaşi, toate bazaconiile care se montau pe maşini, inclusiv girofaruri, se fabricau în România. Acum ne pute, trebuie să luăm echipamente din import că de, mai iese de un comision, de o şpagă. Ce să zic? E bine, e foarte bine ...
Back to top
1 User said Thank to ALM for this Post :
 Klaus (21 Oct 2015, 00:07)
chimistul
Tue Oct 20 2015, 10:59PM
Registered Member #1234
Joined: Fri Oct 17 2008, 06:47PM

Posts: 603
Thanked 149 time in 96 post
În altă ordine de idei....
Am o nemulțumire și o strig public .... și nu o fac întâmplător pe acest thread că poate o auzi cineva

Ca tot se vorbește de civilizatia europenă, a orasului ,a individului, : a înțeles cineva de ce firmele astea de paznici și portari ca BGS simt nevoia să se afișeze cu aceste vehicule militare (altfel ruginite) prin marele orașe ale țării ăsteia, că eu nu am înțeles și fără nici un pic de modestie de când cu circulația asta liberă am mai fost prin niște oarșe din Europa și nu am văzut așa ceva?




Se așteaptă să-i bombardeze NATO, se luptă cu ISIS, sau ce? Pe bune, ce e în capul patronilor, chiar sunt curios ce câștigă în schimbul găleților de benzină consumate, ca să muți troaca de la A la B,apăi îți tot trebuie vreo 40 de litri de benzină nu mai spun că un cauciuc costă cam 1000 de iepurioi(sic) , bașca dificultății de a intra pe strazi mai mici, etc?
Și doi, cine le dă voie să înscrie așa ceva ca mașină utilitară pentru trafic urban, din moment ce tonajul în zonele centrale sunt restricționate prin lege?
Și trei, de ce au regim special, tolerat de Poliție, la parcarea alandala peste tot unde le vine chef, peste marcaje, călare pe trotuare,în intersecții, înainte de semafoare etc pentru ei nu funcționează legea asta a circulației ? Eu n-am găsit în codul rutier să aibă vreun regim special.
Tocmai pentru că se vor promotori ai ordinii și sunt licențiați om cu om de poliție te-ai aștepta să fie mai disciplinați decât șoferul de rând, iar nu invers.
Mie un semn de civilizație mi s-ar părea să dispară din spațiul public toți paramilitarii aștia, pe care nu-i vezi nici în Paris, nici în Viena, nici în Budapesta. Ci doar în lumea a 3a.

1)Eu cred că lipsa încrederii în instituțiile statului duce, printre altele, și la privatizarea de facto a unor servicii care teoretic aparțin doar statului.
2)Fac exerciții de forță. Unii dintre ăștia cu firme de pază se mai ocupă și cu alte lucruri... Trebuie să se arate, e parte din strategia de intimidare.....
3)Țările normale nu au servicii paralele de pază și ordine publică!

Mă întreb câte afaceri grase s-au născut cu această modă a companiilor de securitate ? Câți foști ofițeri de Miliție și Securitate s-au reconvertit privatizându-se, luând în acest fel locul jandarmieriei, poliției, poliției locale, toate însărcinate cu securitatea publica ? De unde oare fondurile necesare echipării acestor forțe ? Care este oare numarul total al celor ce sunt angajați să ardă astfel gazul în țara asta ? Și mai sunt un milion de întrebări!


Back to top
1 User said Thank to chimistul for this Post :
 Illusionist (21 Oct 2015, 01:48)
apkah
Wed Oct 21 2015, 08:50AM
arcan
Registered Member #566
Joined: Sat May 19 2007, 11:14AM

Posts: 3278
Thanked 252 time in 179 post
Cum il cheama pe patronul BGS?...
Back to top
ALM
Wed Oct 21 2015, 09:07AM
Registered Member #2039
Joined: Tue Aug 11 2009, 08:44AM

Posts: 2096
Thanked 577 time in 373 post
@chimistul - Hummer-ul ăla nu este vehicul militar. Fabrica din SUA a scos şi o variantă "civilă", cerută insistent de negrii din Bronx.



Faptul că unele firme de pază şi intervenţii vor să epateze (ca să justifice costurile piperate ale prestărilor) mă lasă rece: este treaba celor care le solicită serviciile. Mă interesează în schimb ce se face cu bănişorii adunaţi din taxe şi impozite. De exemplu, banii daţi la nemţi pentru ceva ce se fabrică în România, în loc să fie folosiţi pentru achiziţionarea a câteva computere-tomograf Siemens, mă irită. Dar eu sunt de "modă veche", expirat, aşa că nu înţeleg de ce bălim când vedem produse de import şi prăpădim bănişorii pe Boni-Bon, sau ne văicărim că nu producem cutare autovehicul blindat, fără să ne gândim că nu mai există infrastructura industrială necesară şi, oricum, gheneralii de intendenţă nu vor renunţa la comisione.
Back to top
1 User said Thank to ALM for this Post :
 Karpov (21 Oct 2015, 23:07)
apkah
Wed Oct 21 2015, 09:15AM
arcan
Registered Member #566
Joined: Sat May 19 2007, 11:14AM

Posts: 3278
Thanked 252 time in 179 post
Totusi,reiterez intrebarea mea: Cum il cheama pe patronul BGS? Si al cui frate e?
De asemenea mi se pare aberant pretul de mii de euro pentru o rampa si o sirena...Unde este Tehnotonul?Unde este IPRS-ul? HA?

[ Edited Wed Oct 21 2015, 09:16AM ]
Back to top
ALM
Wed Oct 21 2015, 10:10AM
Registered Member #2039
Joined: Tue Aug 11 2009, 08:44AM

Posts: 2096
Thanked 577 time in 373 post
Întrebări grele, prietene Arkan. Se zice că patronul BGS (Bar-Guard Services) este Bogdan Oprea. Nu am găsit vreun CV public şi nu este fratele lui Găbiţă. În schimb am găsit ştirea că are o avere de 41-42 milioane de euro (Forbes), aşa că-şi permite 60 de Hummer-uri şi cisterne cu benzină.



Tehnotonul mai există, dar nu mai are treabă cu electronica: face maşini de spălat şi aragazuri. IPRS-ul a fost sacrificat pe altarul politicii - a fost dăruit lui Hayssam, pentru 200 de mii de euro, de către cuplul Năstase-Iliescu, cu mânuţa răposatului Ovidiu Muşetescu. Oricum exista o entitate care se ocupa cu producţia dispozitivelor necesare echipării autovehiculelor speciale (Miliţie, Pompieri, Salvare etc).


[ Edited Wed Oct 21 2015, 10:13AM ]
Back to top
chimistul
Wed Oct 21 2015, 10:47AM
Registered Member #1234
Joined: Fri Oct 17 2008, 06:47PM

Posts: 603
Thanked 149 time in 96 post
ALM wrote ...

@chimistul -
Faptul că unele firme de pază şi intervenţii vor să epateze (ca să justifice costurile piperate ale prestărilor) mă lasă rece: este treaba celor care le solicită serviciile. Mă interesează în schimb ce se face cu bănişorii adunaţi din taxe şi impozite.


Eiiii aici este povestea ....Păi cum s-ar mai fura din banul public dacă ar dispărea din peisaj? Că pentrut unii e complicat să facă firme de IT, producție etc. O firmă de bodyguarzi mai ales un fost securist o face peste noapte şi apoi primeşte contracte la greu : cu CNADR, CFR etc. ....adică aţi ghicit de la stat
Başca BGS, Titanii Security...etc zi şi noapte circulă cu sirenele la maximum de ai zice ca dau năvală jihadistii de ce trebuie eu să suport toate aceste lucruri ...asta nu înţeleg.
Şi acum caz concret pe un trotoar dintr-un frumos oraş , stau 2 maşini apartinând BGS care vezi doamne sunt pentru intervenţii rapide; sunt nişte zdrahoni îmbrăcaţi până-n dinţi de parcă ar fi razboi în toată regula; ei freacă menta, ascultă muzică la o intensitate supărătoare pentru trecători, "socializeaza" cu gardianul parcului sau...chiar dorm! şi toate astea pentrut că autoritatea locală le-a dat voie s-o facă.De ce? Nici vorbă să se sinchisească pentru că obstrucţionează trecerea pe acel trotuar, ei sunt stat in stat!.Nu este normal într-un stat civilizat.Ce cred eu? Corupţia pe tote planurile şi indiferenţa societăţii le permite acest lucru.Punct.
Poate îmi satisface cineva curiozitatea şi-mi răspunde şi mie că eu nu am găsit, câţi hoţi au prins şi i-au predat poliţiei firmele acestea de securitate.Eu cred că tinde lejer către zero.
Back to top
2 User said Thank to chimistul for this Post :
 Klaus (21 Oct 2015, 16:54) , Karpov (21 Oct 2015, 23:08)
apkah
Wed Oct 21 2015, 04:57PM
arcan
Registered Member #566
Joined: Sat May 19 2007, 11:14AM

Posts: 3278
Thanked 252 time in 179 post
SIRENE la masinile firmelor de paza???Asta unde se intampla in Kabul sau Baghdad?Nu cred ca in Bucuresti...
Back to top
djebel
Wed Oct 21 2015, 04:58PM
Registered Member #3603
Joined: Thu Jan 06 2011, 12:32PM

Posts: 2103
Thanked 516 time in 373 post
Intr-un timp personajul aparea foarte des pe la televizor si explica cum a inceput afacerea (cu niste caini de paza), cum si-a dezvoltat-o si cum a fost el colaborator al SWAT. Eu imi aduc aminte ca acum vreo 5-6 ani a avut un conflict cu cei din clanul sportivilor, conflict rezolvat intr-un mall cu sifonarea lui Preda.

Legat de cine e in spatele lui, nu stiu cat de credibile sunt informatiile (data fiind sursa lor), dar le putem trece la folclor urban LINK :

B.G.S., o politie paralela, care le aduce fratilor Bogdan si George Oprea profituri de 30.000.000 de euro pe an!

Una dintre afacerile care l-au dus pe anonimul Bogdan Oprea de la un simplu bodyguard la poziţia de milionar în topul Forbes este şmecheria B.G.S.. Fondată în 1994, cu două bîte şi cîţiva dolari împrumutaţi, B.G.S. a ajuns să le aducă lui Bogdan Oprea şi fratelui său, George Oprea, un profit de 30 de milioane de euro anual, pe timp de criză! Dacă pînă în 2004, afacerea B.G.S. putea fi considerată una normală, nediferenţiindu-se cu nimic de celelalte, cu acelaşi obiect de activitate, după 2004 aceasta a explodat. La baza lansării în învîrtelile cu bani mulţi au stat numeroasele contracte pe care B.G.S. le-a cîştigat cu statul sau cu autorităţile locale, pentru paza unor obiective. De la parcuri şi grădini publice, pînă la sisteme de irigaţii, autostrăzi, stadioane, spitale sau pieţe, B.G.S. nu a lăsat să îi scape aproape nimic. Surse din cadrul acestui sistem al firmelor de pază şi protecţie ne-au dezvăluit că „boom“- ul B.G.S. s-a bazat pe relaţia foarte strînsă pe care Bogdan Oprea o are cu Adriean Videanu, care l-a băgat pe uşa afacerilor cu statul sau cu primăriile pedeliste.
Un exemplu elocvent, pentru modul în care B.G.S. cîştigă pe bandă rulantă licitaţiile cu obiect „paza parcurilor“, este matrapazlîcul patronat de Liviu Negoiţă în Sectorul 3 al Capitalei. Desfăşurată în luna aprilie, licitaţia pentru paza parcurilor din Sectorul 3 (prin condiţiile impuse în caietul de sarcini, respectiv dotarea firmei de pază cu serviciu de ambulanţă şi acţiune în caz de calamităţi naturale, inclusiv cu ATV!) a restrîns cercul firmelor declarate eligibile la una singură: B.G.S. Firma, considerată una „de casă“ a primarului Negoiţă, a obţinut contracte şi în ultimii 4 ani pentru supravegherea şcolilor, a spitalelor şi a altor instituţii publice, unele chiar fără licitaţie.
Potrivit anunţului de licitaţie, pentru paza parcurilor Al. I. Cuza, Titan, Titanii, Pantelimon şi Gh. Petraşcu din Sectorul 3, Direcţia Parcurilor din subordinea primarului PDL plăteşte la B.G.S. 1,53 milioane lei noi, timp de 8 luni, în condiţiile în care în atribuţiile Poliţiei Locale – instituţie aflată tot sub tutela Consiliului Local Sector 3 - intră şi supravegherea spaţiilor publice, aşa cum sînt parcurile. Acest modus operandi e copiat la mai toate licitaţiile patronate de primari apropiaţi PDL, inclusiv la Sectorul 2, la generalul făcut la apelul bocancilor, Neculai Onţanu. Atît de influent a devenit Bogdan Oprea, „jupînul B.G.S.“, aşa cum este poreclit, încît partea de prestări servicii de urgenţă, din controversata Lege a sănătăţii, a fost modificată, pentru a permite firmei B.G.S. şi încă uneia să presteze astfel de activităţi, prin divizia de sănătate, plătite direct de la stat. Afacerea este una la care Bogdan Oprea nu a renunţat, pentru că, de-a lungul timpului, a investit mulţi bani în cîteva zeci de Salvări. Fiindcă pe piaţa liberă nu au clientelă, aceşti paraziţi abia aşteaptă să ia bani de la Ministerul Sănătăţii, chiar dacă Salvările respective vor face concurenţă sistemului de urgenţă de stat deja existent. În orice caz, prin cei peste 4.500 de angajaţi, acest B.G.S. (adică Bogdan George - Security) a devenit o „poliţie paralelă“, total în afara Legii, care va fi desfiinţată.



(www.ziarultricolorul.ro)


[ Edited Wed Oct 21 2015, 04:59PM ]
Back to top
Boribum
Wed Oct 21 2015, 06:53PM
boribum
Registered Member #2395
Joined: Tue Dec 22 2009, 12:31PM

Posts: 6905
Thanked 1075 time in 755 post
ALM wrote ...

exista o entitate care se ocupa cu producţia dispozitivelor necesare echipării autovehiculelor speciale (Miliţie, Pompieri, Salvare etc).[/justify]


Girofarurile alea violacee ale Salvarii erau fabricate - parca- de catre detinuti. Poate si ale Militiei ?!
Totusi,trebuie avut în vedere ca e mai dificil sa produci si sirene,si sa scrii si tratate de Drept ,economie,fotbal...preocuparile detinutilor de azi.

Va faceti sânge rau degeaba : era vorba sa se cumpere pistoale nemtesti (austrice,ma rog) si masini românesti. S-o fi înteles invers între decidenti: masini nemtesti si pistoale românesti.
Back to top
1 User said Thank to Boribum for this Post :
 Karpov (21 Oct 2015, 23:11)
Klaus
Thu Oct 22 2015, 04:30PM
Registered Member #3279
Joined: Wed Sep 08 2010, 09:22AM

Posts: 3144
Thanked 828 time in 527 post
Alt ecou dupa ultima achizitie a MAI-ului: LINK

Politia Romana are masini noi, dar la fel de lenese: Volkswagen Polo de 90 cp

In ciuda scandalului Dieselgate, Volkswagen Romania a incheiat un contract cu statul roman destul de bunicel Ministerul Afacerilor Interne a achizitionat 400 de automobile Volkswagen Polo pentru reinnoirea parcului de autospeciale.
Daca pana acum agentii de politie beneficiau de Dacii Logan, sedan sau break, pentru patrulare si deplasare in misiuni, iata ca de acum politia are masini noi. De fapt, o parte din noile masini, pe langa autospecialele Dacia Logan 2 cumparate anul trecut, vor fi de acum modele Volkswagen Polo. In speta, 400 de automobile Polo 1.2 TSI cu echipare Comfortline cumparate pentru suma de 13.511 Euro cu TVA bucata, contractul total fiind de 18.870.000 lei.
Noile automobile au motorul pe benzina 1.2 TSI care produce 90 cp, foarte aproape de cei 75 sau 85 cp pe care le au vechile Dacia Logan pe benzina sau motorina din dotarea politiei. Ca dotari, masinile vin cu geamuri electrice pe fata si aer conditionat manual, dar fara jante din aliaj sau scaune incalzite.
Apropo de jante: ele vin incaltate cu niste anvelope de slaba calitate, marca Kumho, cu profil de vara. Asta inseamna ca urmatoarea investitie pentru autoritati este cumpararea a cate unui set de anvelope de iarna pentru toate cele 400 de masini noi, ca doar vine iarna peste cateva zile...
Consumul unui VW Polo cu motorul 1.2 TSI este fara indoiala mai mare decat cel al unui Logan dCi, acesta fiind in jur de 9 l/100 km in regim urban. Cat despre spatiul interior si cel de transport, e clar ca discutam de lucruri diferite. Intr-un VW Polo, cu greu va incapea un interlop mai bine hranit pe bancheta din spate, flancat de doi politisti, fiind necesara in cele din urma chemarea unui Logan mai spatios...
Revenind la motorizare, se stie ca propulsorul TSI de 1.2 litri a fost inca de la inceput unul problematic. In ciuda acestui aspect, MAI a ales acest motor fiind cel mai accesibil din oferta Volkswagen. Speram doar ca nemtii au invatat ceva de-a lungul timpului si ca, dupa inlocuirea lantului de distributie cu o curea, problemele de fiabilitate au disparut. Cat despre performantele necesare oricarei masini de interventii, cum se intampla in orice tara normala, e clar ca, si de aceasta data, ele nu exista. Pentru ca 90 cp, la o masina de politie... este rusinos.







Back to top
Klaus
Fri Oct 23 2015, 11:05PM
Registered Member #3279
Joined: Wed Sep 08 2010, 09:22AM

Posts: 3144
Thanked 828 time in 527 post
A aparut in presa Specificatia tehnica de a stat la baza achizitiei autoturismelor VW. Banuiesc ca licitatia s-a facut la pretul cel mai mic, fara punctare cerinte, precum intretinere, piese de schimb, reparatii etc. Tare mi-e ca aia 24 lei/autoturism mai putin la VW Polo se vor cheltui insutit ulterior...











Back to top
1 User said Thank to Klaus for this Post :
 ALM (24 Oct 2015, 06:12)
Go to page
  <<        >>   

Jump:     Back to top

Syndicate this thread: rss 0.92 Syndicate this thread: rss 2.0 Syndicate this thread: RDF
Powered by e107 Forum System uses forum thanks

More links

Imnul SEMPER FIDELIS
Arhiva stiri
Trimite-ne o stire
Marsuri
Articole
2% pentru voi
Directia Generala Anticoruptie din MAI
Resboiu blog
Asociatia ROMIL
InfoMondo
Fundatia Pentru Pompieri
Liga Militarilor
Politistul
SNPPC
NATOChannel TV
Forumul politistilor
Forumul pompierilor
Asociatia "6 Dorobanti"
© 2006-2015 Proiect SEMPER FIDELIS
Site protejat la copierea cu soft-uri dedicate. Banare automata.Opiniile exprimate pe forum nu reprezinta si pozitia asociatiei fata de persoane, institutii si evenimente. Regulile de functionare a forumului sint formulate in baza prevederilor constitutionale si legilor in vigoare. Asociatia isi exprima pozitia fata persoane, institutii si evenimente prin fluxul de stiri publicat in prima pagina a site-ului.