News Item: Test cu succes al Forţelor Navale din Noua Zeelandă
(Category: PRESA)
Posted by justme
Wednesday 30 May 2012 - 12:28:54


Foto: navaltoday.com


Marina neozeelandeză a încheiat cu succes o serie de teste în cadrul cărora un elicopter de tip SH-2G Seasprite a efectuat zboruri de pe puntea uneia dintre navele sale de patrulare din larg (Offshore Patrol Vessels – OPV), HMNZS OTAGO, marcând astfel un pas important către exploatarea întregului potenţial operaţional al navei.

Potrivit site-ului scoop.co.nz, testele s-au desfăşurat luna trecută, iar în cadrul lor Seasprite a efectuat 161 de aterizări şi decolări de pe puntea specială a navei OTAGO. Aterizările şi decolările au avut loc pe timp de noapte şi de zi, în condiţii atmosferice şi maritime variabile, în largul golfurilor Hauraki şi Bay of Plenty.

„Operarea unor elicoptere de pe nave aflate în larg este una din cele mai dificile activităţi pe care le poate desfăşura Marina. Astfel de elicoptere operează de mulţi ani la bordul fregatelor, însă acum învăţăm cum să folosim aceste aparate de zbor de pe o navă diferită, cu caracteristici diferite”, a declarat şeful Marinei neozeelandeze, contraamiralul Tony Parr.

Testele au demonstrat că elicopterul Seasprite poate efectua zboruri de recunoaştere cu o durată de până la 2,5 ore, decolând de pe navele OPV, ceea ce ar trebui să permită acoperirea a 4.500 de mile pătrate nautice în cadrul unei singure misiuni, de zi sau de noapte.

„Testele au arătat că elicopterul poate opera decolând şi aterizând pe navă, în cazul unor condiţii atmosferice şi maritime variate. Deşi mai avem nevoie de timp pentru a atinge potenţialul complet, Marina poate începe acum operaţiunile cu acest elicopter şi poate învăţa, pe parcurs, cum să îşi dezvolte în continuare capacităţile”, a subliniat Parr.

Cele două nave de patrulare în larg - OTAGO şi WELLINGTON – sunt vase complexe, de mari dimensiuni, care pot desfăşura misiuni în condiţii variate, de la frigul extrem din Oceanul Antarctic la căldura tropicală din Insulele Pacificului, oferindu-i Noii Zeelande o capacitate de patrulare şi de supraveghere extinsă.

„Capacitatea de a face un elicopter să aterizeze pe o navă aflată în larg, pe timp de zi şi de noapte, în condiţii atmosferice şi maritime variabile, necesită un program de teste riguros şi strict, capabil să arate care ar putea fi limitele unei astfel de operaţiuni. Echipa de pe OTAGO, care a inclus şi mai mulţi tehnicieni RNZAF Seasprite, a desfăşurat deseori operaţiuni în condiţii dificile. Cu toate acestea, testele au fost efectuate cu minuţiozitate şi profesionalism, în condiţii de siguranţă şi cu respectarea termenelor stabilite. Va mai exista, desigur, o perioadă destul de lungă în care vom învăţa lucruri noi, pe măsură ce vom câştiga experienţă în operarea elicopterului în cadrul unor misiuni reale”, a completat şeful Marinei neozeelandeze.



This news item is from Proiect SEMPER FIDELIS
( http://semperfidelis.ro/news.php?extend.1240 )