Cumpărătorii noului Gripen E/F vor plăti cu 10% mai puţin decât ar fi plătit pentru modelul anterior al acestui avion, Gripen C/D, a declarat CEO-ul Saab, Hakan Buskhe.
Într-o declaraţie făcută în cadrul show-ului aviatic internaţional de la Farnborough, Bushke a mai spus şi că noul avion de luptă va oferi o creştere cu 25% a performanţelor.
Scăderea preţului şi creşterea performanţei reprezintă specialitatea Saab, spune Bushke, de vreme ce Gripen C/D a costat, la rândul său, mai puţin decât predecesorul lui, Gripen A/B, oferind totodată o creştere a performanţelor cu 20%. Pentru a explica scăderea costului, Bushke a declarat: „Este posibil în cazul maşinilor, de ce nu şi în cazul avioanelor de luptă?”
Guvernul suedez intenţionează să cumpere 80 de avioane Gripen E/F, numite şi Gripen NG de către Saab. De asemenea, Elveţia doreşte să cumpere 22 de avioane de acest tip. Bushke a asociat politica de stabilire a preţurilor desfăşurată de Saab necesităţii de a concura la nivel global, adăugând că numai 20% dintre comenzile primite au provenit din Suedia. Saab are 3.000 de ingineri în afara Suediei, a mai precizat el.
În prezent, Saab doreşte să înfiinţeze un centru de instruire Gripen în Africa de Sud, a mai spus Bushke. Într-o aparentă referire la companiile care se pot baza pe achiziţii generoase din partea guvernelor proprii, Bushke a spus: „Nu este greu să construieşti ceva, dacă ai o grămadă de bani”. Este de aşteptat ca Saab să înregistreze o uşoară creştere a vânzărilor în 2012, comparativ cu 2011″, a mai adăugat el.
Bushke a mai spus că principiul Saab referitor la raportul calitate-preţ a afectat punctul de vedere al companiei asupra alianţelor europene, care se concentrează asupra design-ului de UAV-uri. Italia şi Germania au reacţionat cu mânie în faţa planurilor Angliei şi Franţei de a forma o alianţă bilaterală pentru construcţia de UAV-uri, în care plănuiesc să accepte şi alţi parteneri mai târziu.
Dar Bushke nu a părut deloc tulburat în faţa posibilităţii ca Suedia să urmeze modelul Angliei şi Franţei. „Atât timp cât în urma colaborării rezultă un produs accesibil”, a spus el. „Nu purtăm discuţii interminabile. În toate celelalte afaceri începi prin a te întreba ce îşi doreşte clientul”.
LINK