News Item: Avionul multirol. Noua ofertă Gripen: avioane noi şi offset industrial
(Category: PRESA)
Posted by justme
Thursday 04 October 2012 - 15:24:22


Foto: SAAB


Suedezii de la Gripen nu se dau bătuţi în afacera avionului multirol şi contraatacă varianta F-16 portugheză la mâna a treia cu o nouă ofertă făcută publică în cursul zilei de joi, 4 octombrie, prin vocea lui Richard Smith, director de marketing al Saab pentru Europa.

Alternativa celor de la Saab: avioane Gripen noi, care ar putea fi achiziționate cu un credit pe termen lung de la guvernul suedez și cu reinvestirea întregii sume în România printr-un program masiv de cooperare industrială, cu implicarea puternică a industriei românești aeronautice, una de mare tradiție în Europa, în programul Gripen și dezvoltările viitoare ale acestui tip de aparat pe care Suedia dorește să-l utilizeze încă cel puțin 40 de ani.

„Saab recunoaşte constrângerile financiare cu care se confruntă România în acest moment, când trebuie să îşi înlocuiască flota de avioane MiG 21, iar Suedia, prin intermediul FXM – Agenţia Suedeză pentru Exporturile de Apărare şi Securitate – şi Saab doresc să lucreze împreună cu România pentru a identifica o soluţie de avion modern cu noul avion Gripen”, a declarat Richard Smith, Director de Marketing al Saab pentru Europa.

„O astfel de soluţie ar putea să includă un acord de leasing sau un plan de plăţi pe termen lung, astfel conceput încât să corespundă cu ceea ce îşi poate permite România. În plus, Saab se oferă să investească în România printr-un program de offset industrial, precum şi să transfere tehnologie pentru modernizarea industriilor româneşti aerospaţială şi de apărare, ca să le facă să fie încă şi mai competitive pe plan internaţional. Prin aceasta nu numai ca s-ar salva, dar s-ar şi crea mii de locuri de muncă specializate”, a adăugat Richard Smith.

„Programul de offset poate astfel să creeze venituri pentru buget, provenite din impozitele aferente investiţiilor şi să ajute România să poată plăti pentru noua flotă de avioane, aşa că noi considerăm că această soluţie este benefică pentru toată lumea: pentru utilizatorul final, Forţele Aeriene Române, pentru industriile României şi cele ale Suediei, Europei şi Statelor Unite – care contribuie la programul Gripen, precum şi pentru plătitorul de taxe român, deoarece Gripen este avionul supersonic cu cel mai mic cost operaţional”, a mai spus Richard Smith.

De asemenea, dupa cum s-a vazut in Cehia, care a înlocuit și ea în 2005 o flotă de avioane Mig 21, sistemul Gripen s-a pliat foarte bine pe infrastructura moștenită de la Mig-uri și nu a fost nevoie de investiții masive în piste noi, adăposturi etc. ceea ce, împreună cu faptul că Gripen are cele mai reduse costuri de operare dintre avioanele occidentale, aduce economii substanțiale pentru utilizatori și contribuabili. În Ungaria de asemenea s-a realizat o tranziție de la aparate sovietice (Mig 29) la Gripen, cu costuri reduse și reinvestirea banilor in Ungaria, unde s-au creat peste 6.000 de noi locuri de muncă în diverse industrii care au beneficiat de investiții prin programul de offset oferit în contrapartidă.

Cu componente în valoare aproximativ egală din Europa și SUA, Gripen asigură și un echilibru geostrategic pentru interesele României, dar și o achiziție eficientă din toate punctele de vedere – calitate, preț, beneficii industriale și militare, este de părere reprezentantul firmei suedeze.


LINK




This news item is from Proiect SEMPER FIDELIS
( http://semperfidelis.ro/news.php?extend.1824 )