News Item: Clopotelul de luni dimineata
(Category: Proiect SEMPER FIDELIS)
Posted by ex-ad
Monday 07 August 2006 - 00:56:27


1. Codul fiscal, trimis la Monitorul Oficial cu greseli, nu a fost avizat si de Consiliul legislativ? N-am auzit pe nimeni din aceasta institutie sa iasa la lumina si sa ne spuna cum sta treaba. Sau macar sa ne spuna pentru ce ii platim. Si oare cite acte normative pline de greseli de redactare, logica sau juridice o mai avea Romania? Brrrr...

2. De ce nimeni nu pomeneste de faptul ca Ioan Talpes si-a depus, in anul 1996, demisia din fruntea SIE la presedintele Constantinescu, nu la Parlament? De ce nimeni nu sesizeaza ca Parlamentul nu poate emite acte administrative (precum cele referitoare la expedierea retur a lui Fulga si a lui Timofte) decit pentru institutiile din subordine, iar SIE si SRI NU SUNT ÎN SUBORDINEA PARLAMENTULUI? Nu vi se pare cam ilegala pretentia ca demisia sefilor SIE si SRI sa fie depuse la Parlament si dovedeste exces de competenta sau exces de interes din partea corectilor nostri parlamentari?

3. Vad ca nimeni nu a observat faptul ca Secretariatul General si Departamentul pentru Probleme de Securitate Nationala din Guvern au lansat pe piata propunerea de proiect pentru Legea securitatii nationale FARA A AVEA DREPTUL LEGAL de a avansa initiative sau proiecte legislative. Trebuie ca GUVERNUL sa-si asume acest document, nu oarece compartimente din structura sa. In fapt, acest proiect ar fi trebuit sa treaca prin sedinta de guvern sau nenea Stroe, care este senator si pretinde sforaitor ca stie cam cum e treaba cu legile, ar fi putut promova acest document ca initiativa proprie, parlamentara. O alta ilegalitate consta in faptul ca legea nu are nota de fundamentare. Inca o ilegalitate rezulta din faptul ca s-a incalcat legea transparentei decizionale prin neconsultarea STS si a SPP. Presedintele Basescu a fost criticat pentru ca si-a asumat pachetul de legi privind securitatea nationala in mod ilegal, dar parlamentarul si guvernantul Stroe face exact la fel! Oricum, cam multe incalcari ale legilor taman din partea celor care le fac.

4. Dupa 16 ani de democratie, ocupatia principala a unor cetateni cu diverse functii, afaceri si/sau interese politice a devenit vinatoarea de vrajitoare securiste. Majoritatea covirsitoare a acestor cetateni a ocupat, inainte de 89, functii importante in PCR, fiind chiar membri supleanti in CC. Mai stim, insa, un lucru: securitatea A EXECUTAT ORDINELE VENITE DE LA PARTID, iar actiunile de politie politica ale securistilor au fost, de multe ori, rezultanta acestor ordine. Nu putine au fost cazurile cind acesti securisti au simtit nevoia sa-si averitzeze "obiectivele" pentru a le salva pielea. Atita vreme cit i-am killerit pe Ceausesti pentru ca au dat ordine, n-ar trebui acum sa facem acelasi lucru cu fostii membri de rang inalt din PCR? Vinam oameni pentru ca aveau o meserie inainte de '89, dar n-am vazut nici un securist demascat pentru asasinate si nici un ceausist de omenie demascat pentru ca le-a ordonat. Pai nici n-avem cum, dragii mei, fiindca astia ne conduc de 16 ani democratici incoace si s-au asezat ca mucegaiul peste gem in toate borcanele sociale ale tarii.

5. Se pare ca unii dintre foştii sefi ai serviciilor de informatii cocheteaza cu reintoarcerea in politica. Propunem ca legea de organizare şi funcţionare a autoritatilor informative sa includa, pe linga prevederea ca timp de cinci ani sa nu divulge informatii legate de activitatea lor, si prevederea ca timp de cinci ani sa nu devina membri ai unor partide. Argumentul este simplu: cum vor rezista acesti tovarasi tentatiei de a avea opinii politice publice exploatind informatiile obtinute ca directori ai unei autoritati informative in scopuri politice?



This news item is from Proiect SEMPER FIDELIS
( http://semperfidelis.ro/news.php?extend.191 )