News Item: Tigareta II - episodul 5
(Category: DE LA MEMBRI)
Posted by colonelul
Saturday 09 December 2006 - 16:54:00

Episodul 5

Joi 30.04.1998 directorul SPP, Nicu Anghel, si-a dat demisia. Abia atunci Traian Basescu, ministrul Transporturilor, a pus la dispozitia presei transcrierea benzii audio a discutiilor telefonice pe care le purtase pe 16 aprilie 1998 comandantul adjunct al Aeroportului Civil Otopeni, Valentin Vasilescu cu comandorul Ioan Suciu, comandantul Aeroportului Militar Otopeni. Iata succesiunea discutiilor telefonice date publicitatii de catre Ministerul Transporturilor: Anezaa 1 convorbire telefonica cdt. UM 01961-cdt. adj. AIBO

Seria manipularilor lui Traian Basescu, ministrul Transporturilor a continuat, acesta acuzind in aceasi zi, joi 30.04.1998, compania "Air Sofia" ca a mintit autoritatie romane deoarece aceasta a cerut aprobare de escala fara a efectua o activitate comerciala. In replica, directorul comercial al companiei aeriene, Rumen Draganov afirma ca "avionul inchiriat de "Air Sofia" a fost anuntat de echipajul acestuia ca zbor comercial, iar cantitatea si natura incarcaturii erau mentionate in documentele de zbor. Avionul a aterizat pe un aeroport militar deoarece autoritatile romane au decis locul de parcare si incarcare-descarcare si nu pentru ca echipajul a cerut o escala tehnica". Declaratia aceasta a incurcat foarte tare itele la ministerul Transporturilor, unde se punea problema “confectionarii” unor documente de transport, care sa tina cont de noile date reiesite din declaratia stinjenitoare a lui Draganov.

In urma solicitarii facute de Ministerul Transporturilor, acesta informa ca autoritatile elene au remis, joi seara, 30.04.1998, documentele de marfa in baza carora s-a efectuat transportul de tigari, cu aeronava ucraineana de tip IL-76, UR-UCA, zborul SFB-1651/2 din 16/17.04.1998. In "Cargo Manifest" (documentul de vama care confirma cantitatile incarcate), erau mentionate: operatorul (Air Sofia), nr. zborului (SFB-1652), data (16.04.1998), nr. crt. al facturilor pentru marfa incarcata (3034; 3036; 3037), cantitatile (cate 1000 de baxuri pe fiecare factura), natura marfii (Cigarettes), greutatea/1000 baxuri (15.400 kg) si greutatea totala (46.200 kg). "Cargo Manifest" era insotit de trei documente detaliate pentru fiecare factura. In fiecare dintre acestea este trecut vanzatorul (Papastratos SA - Piraeus Greece), cumparatorul (Business Woman Improes SRL - Bucharest Romania), aeroportul de incarcare (Athens), aeroportul de destinatie (Otopeni - Bucharest), cantitatea (1000 baxuri), denumirea marfii (Cigarettes "Assos International"), greutate (15.400 kg). Traian Basescu a declarat, ca documentele de marfa au fost trimise spre analiza politiei. Traian Basescu a mentionat ca oficialii bulgari nu au trimis inca documentele de marfa, desi le-au fost solicitate. Traian Basescu mintea si falsifica documente cu un scop foarte clar. Acest lucru era cit se poate de evident : Anexa 2


Anexa 1

16.04.1998. Ora 18.22 UTC ( ora locala 21.22 )
Suciu: Buna seara. Comandor Suciu de la Sud va deranjeaza.
Ofiter de serviciu: Sa traiti. Cristi Pandele, ofiter de serviciu.
Suciu: Cu cine sunteti?
Ofiter de serviciu: Cu dl. Vasilescu.
Suciu: A, dl. Vasilescu, tov. Vasilescu. Il gasesc si eu pe undeva.
Ofiter de serviciu: La birou nu e, l-am auzit pe frecventa.
Suciu: Aha, n-are mobilul...
Ofiter de serviciu: Ba da, dar stati. Stiu ca ieri i l-a dat, dar nu stiu numarul. Un moment sa vad daca l-au trecut colegii in carte.
-------------------------------------------------------------------------
Ora 18.24 UTC ( ora locala 21.24 )
Ofiter de serviciu: 02 (codul lui Valentin Vasilescu, adjunctul comandantului aeroportului Otopeni, care in seara de 16 aprilie era de serviciu) ridicati si dvs. 1105, uite-l pe dl. comandor Suciu.
--------------------------------------------------------------------------
Ora 18,25 UTC ( ora locala 21.25 ) dialog consemnat intre Valentin Vasilescu si Ioan Suciu.
Vasilescu : Alo
Suciu: Alo
Vasilescu : Sa traiti, excelenta.
Suciu : Ce faceti?
Vasilescu : Uite ascult muzica...
Suciu : La treaba, hai ca vreau sa va deranjez. Avem un avion sa-l tragem la Sud.
Vasilescu : Da, am inteles. Sa vin sa stau de vorba?
Suciu : Mergeti la locul faptei. Acolo, la bretea? Ca sa vedem cum il tragem, ca e 76, e SFB 1652 (numarul de zbor al avionului IL76-n.r.), decolat de un sfert de ora de la Atena. (Avioanele de tip IL 76 trebuie dirijate de catre specialisti la garare-n.r)
Vasilescu : Da. Puteti sa luati legatura cu ei?
Suciu : Nu.
Vasilescu : Pe telefon?
Suciu : Cu ei, nu.
Vasilescu : Ihi. Bine, ma deplasez.
Suciu : Da.
Vasilescu : In cinci minute sunt acolo.
Suciu : Sunt si eu la parcare, acolo.
Vasilescu : Am inteles. S-a facut, sa traiti"


In cartea "CIA conduce Romania" este publicat acordul de survol urmator:

Acord de survol nr. 0009/02.1998
from : M.Ap.N./B.Survoluri to : AACR ;SMajAv.Ap.AA
PC Balotesti
...................................................................................
Numar si tip aeronava : 1/ AN-12
Inmatriculare : UK-11372
...................................................................................
Scopul zborului : Transporta componente de rachete ale "RA Arsenalul Armatei "
Data zborului : 1/ 21.02.1998 + 78 ore
2/ 22.02.1998 + 78 ore
.....................................................................................
Nota : dirijare dinamica
Bucuresti/Otopeni-stationare pe platforma militara
Observatii/Conditii : Acord pentru transport materiale periculoase

Data transmiterii : 21.02.1998
Transmite : cdr. Liviu Nicolau

Seful Biroului Survoluri, reglementari, relatii internationale

semnatura si stampila


Anexa 2

Se poate lesne observa ca furnizorul tigarilor ce au facut obiectul evaziunii fiscale a fost firma greaca INTER SERVICE S.A. Daca dvs. aveti curiozitatea sa rasfoiti un ghid numit “World Airfreight Directory”, ca parte componenta a A.H.M. ( Airport Handling Manual ) editat de I.A.T.A. ( Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni), veti constata ca INTERSERVICE S.A. este o firma de handling aeronautic, care este autorizata deserveasca aeronavele la pozitiile de stationare, de pe platformele parcare din zona operatiunilor aeriene ale aeroportului Atena. in gama serviciilor handling de pe nici un aeroport din lume nu intra fabricarea tigarilor in zona supusa servitutilor aeronautice si nici furnizarea tigarilor de catre agentii de handling. Ci strict refacerea, in conformitate cu anumite standarde de calitate, a capacitatii de zbor a fiecarei aeronave, adica alimentarea cu combustibili si cu lichide speciale, degivrarea, incarcarea si descarcarea marfurilor, a pasagerilor (ambele categorii aflate deja in aerogara de pasageri si in spatiile de depozitare sau in terminalele cargo ale aeroportului), a cateringului si a apei potabile si menajere, curatenia aeronavelor, etc.
In alta ordine de idei, o parte din pretinsele documente transmise de autoritatile elene si/sau romanesti pe baza carora s-a intocmit rechizitoriul in dosarul „tigareta 2” sunt false. V-am anexat un model de cargo manifest intocmit corect de firma KLM, pentru a putea compara asa-zisul cargo manifest utilizat de procurori ca proba in acest dosar (Foto 9.cargo manifest KLM ). Cargo manifestul este completat in mod obligatoriu pe calculator, deoarece el este transmis companiilor aeriene si altor beneficiari de informatii, prin sistemul international de telecomunicatii aeronautice dedicat (S.I.T.A.). Persoana care-l intocmeste trebuie sa fie autorizata in operatiuni de handling si raspunde pentru modul in care s-a realizat centrajul avionului, adica pentru pozitionarea si compactarea marfii in cala avionului, functie de mai multi factori, printre care si de cantitatea de combustibil de la bord. Cargo manifestul zborului Air Sofia nu este semnat ( Foto 10.cargo manifest OL ). El nu a fost completat de o persoana autorizata, intrucit codificarea I.A.T.A. pentru aeroportul Atena este compusa din 3 litere si nu din 4. Iar aeroportul Oostende din Belgia are alta codificare aeronautica. Cit priveste punctul terminus al marfii, care a fost in realitate aeroportul Bucuresti-Otopeni si nu Oostende, ce sa mai vorbim… Un alt aspect plin de savoare este utilizarea unui formular tipizat apartinind companiei de transport aerian de stat OLYMPIC AIRWAYS, completat de mina de catre cineva, despre care se presupune ca ar fi angajatul firmei de handling INTERSERVICE S.A. de pe aeroportul din Atena. Care are un mod cel putin pitoresc de a numerota containerele de marfa : 3034, 3036, 3037… Oricine este interesat, poate gasi la biroul reprezentantei companiei OLYMPIC AIRWAYS din Aeroportul International Bucuresti Otopeni un formular in alb, pe care-l poate completa de mina, in maniera in care a fost redactata facatura pe care Traian Basescu a predat-o organelor de cercetare penala. Si care datorita autoritatii cu care acesta era investit, a devenit proba capitala in cazul Tigareta 2 (Foto 11. Rechizitoriu ).

* Pozele se gasesc in galeria foto.

Trimis de Valentin Vasilescu


This news item is from Proiect SEMPER FIDELIS
( http://semperfidelis.ro/news.php?extend.246 )