News Item: Tigareta II - episodul 8
(Category: DE LA MEMBRI)
Posted by colonelul
Wednesday 20 December 2006 - 22:37:41

Episodul 8

Desi Romania ratificase la data de 20.06.1994, Conventia Europeana a drepturilor omului, care prevedea ca mandatul de restringere a drepturilor ( arestarea si sechestrarea bunurilor ), sa fie confirmata de un judecator, acest lucru nu s-a intimplat in realitate. Plin de ipocrizie, Traian Basescu - ministrul Transporturilor, a declarat agentiei MEDIAFAX, ca arestarea comandantului adjunct al Aeroportului Otopeni, Valentin Vasilescu, nu este in legatura cu procedurile executate de aeronava IL-76, care a fost "surprinsa" in actiunea de contrabanda pe acest aeroport. Basescu a aratat ca, oricum, pentru nerespectarea acestor proceduri s-ar da sanctiuni administrative, nu sanctiuni penale. Ministrul Transporturilor a apreciat ca, "probabil", Vasilescu a fost "implicat" de declaratiile celor deja arestati in aceasta afacere de contrabanda. Traian Basescu a amintit ca am fost subordonatul comandorului Ioan Suciu. In raportul preliminar al comisiei de ancheta instituite la nivelul Ministerului Transporturilor, raport dat publicitatii, se arata ca aviatia civila de pe aeroportul Otopeni a respectat toate regulamentele de siguranta si dirijare si ca nu exista suspiciuni asupra unei eventuale implicari a acesteia in afacerea Tigareta. Traian Basescu fusese audiat cu o zi inainte la Comisia de industrii a Camerei Deputatilor, al carei presedinte, Dan Ioan Popescu, a declarat presei ca nu exista o implicare a factorilor civili de pe Otopeni in scandalul Tigareta.
Pe timpul cit eu si comandorul Ioan Suciu, comandantul UM 01961 eram in arest, Tocu Vasile, inspectorul sef al Aviatiei Civile, cel care prin ordinul nr. 220/25.04.1998 fusese desemnat de Traian Basescu sa conduca ancheta cu privire la evenimentul din 16/17.04.1998 si intocmise raportul in baza caruia am fost arestat, transmitea lui Gabriel Tara, directorul AIBO adresa nr.31/501 a ministerului Transporturilor din 19.07.1998 (Galeria foto - Foto 16)
In primul rind, colaborarea intre M.Ap.N. si M.T. intr-o ancheta sensibila precum Tigareta 2 se facea prin cei doi ministri PD : Victor Babiuc si Traian Basescu, motiv care ma face sa cred ca cei doi erau la curent cu solicitarea din aceasta adresa. Daca cineva si-a inchipuit ca intentia lor era sa lamureasca situatia, se inseala. E de prisos sa mai amintesc ca nici un document de pe lista lui Tocu nu a fost pus la dispozitia Parchetului Militar de M.T. sau M.Ap.N., presupusa “clarificare a situatiei zborurilor din 1996 parcate in zona militara” mentionata in adresa fiind doar un pretext. Adresa nu a avut decit rolul de a sustrage documente, pe care unul din inculpatii din Tigareta 2 le-ar fi putut compara in instanta cu cele din 16/17.04.1998, demonstrind care era adevarul si cine trebuia tras in realitate la raspundere. Sa luam la intimplare fisa de taxare din data de 29.09.1996 (Foto 17) de la bun inceput ca pe tura respectiva era comandant adjunct la AIBO nimeni altcineva decit Tocu Vasile, cel care doi ani mai tirziu ajunsese in functia de inspector sef al Aviatiei Civile. Avionul care facea subiectul fisei de taxare era tot un IL-76 ucrainian, inmatriculat UR-76730, care fisese parcat tot la platforma aeroportului militar Otopeni. Compania aeriana era una iraniana ( MIRAVIA ), avionul sau care venise de la Podgorita ( Muntenegru ), a fost incarcat cu bunuri periculoase la UM 01961 si please la Teheran. Acesta nu a fost singurul zbor operat in aceleasi conditii de catre comandantul adjunct Vasile Tocu (foto 18, 19)
Era Vasile Tocu strain cumva de contrabanda cu tigari comisa de Jamal Al Atm ? Citeva din zborurile efectuate pe tura sa demonstreaza contrariul. Astfel, pe 04.10.1995 firma Business Women ii solicita lui Tocu sa incarce cu tigari direct de la avion vehiculele inmatriculate : 36-B-574, B-04-HWP, B-06-TCB, 37-B-4474, 21-B-2023, 24-B-6069, 21-B-4284. Tocu a aprobat solicitarea lui Jamal Al Atm in conditiile in care aceasta marfa nu a fost vamuita, desi descarcarea s-a facut la platforma cargo a AIBO la 10 m de sediul punctului vamal. De acelasi tratament s-a bucurat din partea lui Tocu si a DGV transporturile cu tigari din datele de 07.09.1995 si 14.09.1995 ale firmei Gruba SRL incarcate pe mijloacele auto B-08-LRP, B-08-XJW, 24-B-3445, 31-B-7306 (foto 20, 21). Ce lucru se intimplase intre timp, astfel incit sa incurce diversiunea pusa la cale de Traian Basescu in complicitate cu procurorii Parchetului Militar ? Col. Necula Ion, seful Politiei Transporturi de pe AIBO a “mirosit” inca de la inceputul lunii iunie 1998 facatura pe care i-o aranjase ministrul Transporturilor lui Vasilescu. Dovada sta adresa transmisa de Necula directorului AIBO in care solicita toate zborurile efectuate de o aeronava inmatriculata in R.Moldova, inchiriata de Shimon Naor prin intermediul companiei Acvila Air, care a operat numai de la platforma aeroportului militar Otopeni, pe vremea cit Tocu era comandant adjunct al AIBO( Foto 22). AIBO i-a transmis o lista cu 74 de zboruri toate cu marfa de contrabanda. (foto 23, 24)Tocu trebuie sa fi fost unul din oamenii de incredere ai lui Traian Basescu, de vreme ce il numise in functia de inspector sef al Aviatiei si il pusese sa conduca ancheta administrativa a ministerului Transporturilor in cazul Tigareta 2. Motiv pentru care col. Necula, care devenise indezirabil, a fost pensionat instantaneu.


Trimis de Valentin Vasilescu


This news item is from Proiect SEMPER FIDELIS
( http://semperfidelis.ro/news.php?extend.252 )