News Item: Tigareta II - episodul 9
(Category: DE LA MEMBRI)
Posted by colonelul
Wednesday 03 January 2007 - 10:09:15

Episodul 9

Smecheria la care au recurs procurorii militari in cazul arestarii mele a fost aceea ca, dupa ce prin mijlocirea lui Traian Basescu, au pus mina pe fisa de taxare ( Airport sheet ) intocmita pentru zborul aeronavei IL-76 din 16/17.04.1998, au facut-o disparuta. In cadrul anchetei, l-am contrazis in mod repetat pe procurorul Arthur Dumitrescu care afirma ca nu exista dovada efectuarii platilor taxelor aeroportuare pentru acest avion si prin urmare eu as fi incercat sa ascund aterizarea si operarea lui in evidentele de trafic aerian. Numai ca eu fusesem pina in octombrie 1997 sef la Trafic sol si dadusem o dispozitie interna prin care erau completate pe linga cele 2 formulare ( unul pentru comandantul aeronavei sau reprezentantul companiei aeriene si altul predat de casierul de la Trafic sol la sfirsitul fiecarei ture ), un al treilea exemplar care raminea in arhiva Trafic sol, ca exemplar martor. Cel de-al treilea exemplar al fisei de taxare a fost predat avocatului Vlademir Florea de catre fostii mei subordonati de la AIBO si in mod logic, mentinerea mea in stare de arest nu se mai justifica.
In aceste conditii col. magistrat Mihai Popov a fost nevoit sa recurga la o noua stratagema pentru a ma mentine in arest. Popov a descoperit ca potrivit fisei de taxare, aeroportul incasase de pe urma operarii avionului IL-76 fix 2227 USD ( bani care intrasera in casieria aeroportului si pentru care exista dovada transferului lor la BCR). In declaratia din 06.05.1998 afirmam ca in cadrul controlului regulat al starii de disponibilitate al pistei, pe care l-am executat la 17 aprilie 1998 in jurul orei 00.00, am remarcat prezenta aeronavei IL-76 la platforma militara si am identificat-o ca fiind varianta IL-76 TD. Ancheta demonstrase deja ca nu am fost prezent la colectarea taxelor aeroportuare si prin urmare nu stiam datele inscrise in fisa de taxare, insa ca fost pilot militar, cunosteam foarte bine caracteristicile tehnice ale principalelor aeronave de constructie ruseasca.
In noaptea de 16-17 aprilie 1998 Barbure Adrian, casier desemnat pe tura respectiva, angajat al Serviciului Trafic Sol, aflat in subordinea comandantului adjunct, avea obligatia de a incasa taxele aeroportuare pentru aeronavele care utilizau pistele aeroportului. Incasarea taxelor s-a facut in conformitate cu reglementarile interne, in prezenta delegatului companiei Air Sofia, la dispeceratul Trafic Sol, amplasat la extremitatea de nord a platformei nr. 1 pasageri. Despre executarea aceastei operatiuni, eu am fost doar instiintat de catre seful de tura al Serviciului Trafic Sol. Baza de calcul pentru stabilirea taxelor aeroportuare a fost hotarata de consiliul de administratie al AIBO. Tot consiliul de administratie a decis ca taxele aeroportuare pentru aeronavele care efectueaza curse comerciale ocazionale sa fie incasate de catre casierii desemnati din cadrul Serviciului Trafic Sol al AIBO. Acestora li s-a pus la dispozitie o procedura si au fost instruiti asupra modului ei de aplicare, de catre Directia Economica a AIBO.
Tot prin grija Directiei Economice, casierilor li s-a procurat un manual (Caracteristiqes generales des aeronefs – editia 1991), din care acestia aveau obligatia sa extraga greutatea maxima a aeronavei aterizate. Desi este un manual util, in privinta avionului IL-76 acesta este incomplet, deoarece prezinta doar o singura varianta din cele peste 12 modele (cu deosebiri esentiale intre ele) realizate de constructorul rus. Varianta IL-76 TD utilizata de compania Air Sofia, in data de 16-17 aprilie 1998 se deosebeste de cea descrisa in manualul mai sus amintit (IL-76 T) prin faptul ca greutatea maxima la decolare nu este cea de 170 de tone ci 190 de tone. De aceea, la solicitarea procurorului Arthur Dumitrescu a refacut mental calculul taxelor aeroportuare pentru varianta de IL-76 pe care a identificat-o vizual pe platforma militara si a estimat al aproximativ 2.500 USD. In continuare sint prezentate in paralel calculul taxelor aeroportuare pentru cele doua variante ale avionului IL-76:
LANDING ( taxa de aterizare ) :
IL-76 T = 170 tone x 11 $/ tona = 1870 USD
IL-76 TD = 190 tone x 11 $/ tona = 2090 USD
LIGHTING ( taxa de iluminare ): IL-76 T = 170 tone x 2.10USD /tona = 375 USD
IL-76 TD = 190 tone x 2.10 USD /tona = 399 USD
TOTAL TAXE AEROPORTUARE : IL-76 T ( 170 tone ) = 1870 USD + 357 USD = 2227 USD
IL-76 TD ( 190 tone ) = 2090 USD + 399 USD = 2489 USD
Prin urmare Popov s-a adaptat din mers situatiei, sugerind ca de fapt eu nu i-am luat pe toti cei 2.500 USD, ci as fi pastrat pentru mine restul de la 2.500 la 2227 USD. Asa ca mi-a furnizat date eronate si l-au pus pe Trutulescu sa mai dea pe loc o declaratie la inceputul lunii iulie 1998, in care sa vorbeasca de unul singur si sa-si exprime parerea de neavenit in colectarea taxelelor aeroportuare. Ca sa fie sigur ca obtine impactul dorit in opinia publica, Popov a trimis pe loc cotidianului Evenimentul Zilei o copie a declaratiei lui Trutulescu, pentru a fi publicata in editia de a doua zi. Urmarea a fost ca pe baza acestei declaratii stupide a lui Trutulescu, col. Popov a anulat decizia anterioara a Tribunalul Militar, care hotarise eliberare mea din arest. Orice alt procuror in afara de Mihai Popov, ar fi aruncat la cos toate balivernele pe care le-a insirat Trutulescu in asa-zisa declaratie.

Trimis de Valentin Vasilescu



This news item is from Proiect SEMPER FIDELIS
( http://semperfidelis.ro/news.php?extend.257 )