Scriam, in vara anului trecut,
despre linia de productie a MiG-ului 21 chinezesc de la fabrica Chengdu care era inca extrem de activa, producand aparate pentru maretele Forte Aeriene din Bangladesh.
Era vorba despre o escadrila de F-7 in varianta G comandate de bangladeshtani din motive care scapa tuturor. Probabil pentru ca pretul era cel potrivit.
Ei bine, dupa ce cele 12 avioane au fost fabricate, chinezii au decis ca e suficient si ca n-are rost sa mai tina linia de productie pentru un tip de aparat de care nimeni nu mai este interesat, asta pentru ca si Bangladeshul a cumparat cat sa-si faca nevoile si nimic in plus.
Vorbim de finalul unei ere. Daca MiG-ul 21 “original” s-a produs pana in 1985 iar acest lucru este vazut de toata lumea si pe buna dreptate ca o performanta remarcabila, copia lui chinezeasca a rezistat in productie pana in anul de gratie 2013!
Bine, noi credem ca, in cazul in care Romania s-ar arata interesata, chinezii nu ne-ar refuza o escadrila. Singurul inconvenient este ca la ei nu prea gasim avioane la mana a treia…