News Item: FBI ştia despre un plan al-Qaeda, pus la cale de atentatorul dezastrului din septembrie 2001
(Category: PRESA)
Posted by justme
Tuesday 16 July 2013 - 01:03:43


Foto: cleveland.com


FBI a fost avertizat de existenţa unui complot al grupului terorist al-Qaida, care plănuise prăbuşirea unui avion comercial pe teritoriul SUA, cu câteva săptămâni înainte de un accident aviatic petrecut în 1996, soldat cu moartea a 230 de civili. Potrivit unor documente desecretizate, accidentul tragic de acum 17 a fost un act de terorism pus la cale de aceeaşi persoană care ar fi gândit şi atentatul din septembrie 2001.



Au trecut aproape două decenii de când avionul Boeing 747 a explodat la scurt timp după ce a părăsit aeroportul JFK, la 17 iulie 1996. Investigarea accidentului s-a prelungit timp de patru ani, fiind vorba la acea vreme despre cel mai mare dezastru din istoria aviaţiei Statelor Unite, potrivit „The Daily Mail”.

Concluziile s-au păstrat până astăzi: s-a petrecut un accident din cauza vaporilor supraîncălziţi ai rezervorului de combustibil. Totuşi, mulţi experţi în domeniu au contestat de-a lungul timpului rezultatul anchetei Comisiei americane pentru Siguranţa în Transporturi (NTSB).

Actualul director al NTSB şi cel care conduce investigaţia, Joseph Kolly, a declarat săptămâna trecută că a fost „absolut sigur” că o scânteie a unor cabluri defecte a declanşat explozia rezervorului supraîncălzit. Însă documentele obţinute de jurnalistul de investigaţii Peter Lance demontează scenariul autorităţilor americane.

Al-Qaeda nu a revendicat niciodată prăbuşirea avionului care s-a prăbuşit la 17 iulie 1996 şi care efectua o cursă de la New York la Paris.

„FBI a fost avertizat de propriul lor informator. Ce s-a întâmplat după aceea a fost exact cum a prezis”, a declarat jurnalistul Peter Lance, care a obţinut o serie de documente ale Biroului Federal de Informaţii.

Sursa FBI a fost Gregory Scarpa Junior, fiul unuia dintre cei mai periculoşi capi ai mafiei din Statele Unite ale Americii. Acesta a acceptat să coopereze cu autorităţile, sperând că această înţelegere îi va diminua pedeapsa pentru propriile sale infracţiuni.

Întregul plan a fost pus în aplicare începând cu iarna anului 1996, când Scarpa Jr a fost mutat într-o celulă de la etajul nouă al închisorii Centrului de Corecţie Metropolitan din Manhattan. Celula mafiotului se afla lângă cele ale teroriştilor al-Qaeda Ramzi Yousef şi Abdul Hakim Murad.

În primăvara anului 1996, Ramzi Yousef, unul dintre conjuraţii primului atentat asupra World Trade Center, în 1993, îşi aştepta sentinţa pentru implicarea în aşa-numitul complot Bojinka. Colaborând cu teroristul Khalid Shaikh Mohammed, Yousef a pus la cale un plan complex, alcătuit din trei etape: asasinarea Papei, bombardarea a 11 avioane care zburau din Asia spre Statele Unite şi prăbuşirea unei alte aeronave în sediul Agenţiei Centrale de Informaţii din Fairfax.

„Agenţii federali erau atât de îngrijoraţi de competenţele avansate ale lui Yousef de a crea bombe artizanale, încât nu-l lăsau să îşi ţină în celulă nici măcar pasta şi periuţa de dinţi”, a spus Lance. Dar Scarpa a primit camere minuscule de supraveghere, cu ajutorul cărora a fotografiat bucăţi de hârtie sau din material textil pe care i le dădea Yousef după ce le strecura printr-o conductă comună celor două celule.

Scarpa reuşise să-l convingă pe terorist că mafia simpatiza al-Qaeda şi că „oamenii lui” din afara închisorii l-ar putea ajuta să-şi îndeplinească planurile. Următoarele 11 luni (până în februarie 1997), FBI a intrat în posesia a zeci de materiale incriminatoare, cunoscute ulterior drept „Materialele Scarpa”. Înainte de atentatul din septembrie 2001, Mafia era considerată mult mai periculoasă decât ameninţările teroriste.

Printre documentele copiate şi fotografiate se află şi un mic ghid intitulat „Cum să introduci explozibili într-un avion”, datat pe 19 mai 1996. Cu doar două luni înainte de accidentul aeronavei care zbura între New York şi Paris. „Era vorba de un plan care ar fi putut conduce FBI nu numai în descoperirea rolului lui Yousef în prăbuşirea avionului, ci şi în evenimentele din septembrie 2001”, a adăugat jurnalistul.

Ulterior, sute de agenţi au fost trimişi în Long Island, locul în care s-a prăbuşit avionul, pentru a investiga rămăşiţele aeronavei. Au fost descoperite urme ale explozibilului PETN, extrem de puternic, şi RDX, ambele în apropierea rezervorului de combustibil de la mijlocul avionului. RDX era tipul de explozibil menţionat în documentul cu instrucţiuni al lui Yousef.

Autorităţile „nu aveau motive să creadă că vor fi găsite urme de explozibili” care să indice un atentat şi au pus dovezile pe seama unei coincidenţe - un pasager (de exemplu, un soldat care a fost în Afganistan) ar fi putut aduce cu el, în mod accidental, urme de explozibil. Astfel, agenţii au preferat să muşamalizeze dovezile pentru a evita acuzaţiile.

Datorită eforturilor sale, Lance a obţinut o declaraţie de la o sursă din cadrul Agenţiei Naţionale de Securitate, însărcinată cu supravegherea comunicaţiilor externe, la zece ani de la accident. Intervievatul i-a dezvăluit conţinutul unei conversaţii în limba natală a lui Yousef (baluchi), la puţin timp după dezastrul din Long Island. „TWA 800...ceea ce trebuia făcut a fost dus la capăt”, era în conţinutul conversaţiei interceptate.

După accident, procurorii au încercat să discrediteze informaţiile furnizate de Scarpa, susţinând că erau minciuni. Însă, documentele obţinute de Lance arată că agenţii au avut acces la o diagramă şi o serie de instrucţiuni pentru detonarea bombelor. Numite ulterior „Semnătura unică a lui Yousef”, aceste tehnici au fost la dispoziţia autorităţilor cu mai multe luni înainte de a fi găsite dovezi fizice ce confirmau existenţa explozibilelor printre rămăşiţeşe avionului.

În prezent, Ramzi Yousef este reţinut în închisoarea ADX Florence, din Colorado, unde îşi ispăşeşte pedeapsa cu închisoarea pe viaţă.


LINK


This news item is from Proiect SEMPER FIDELIS
( http://semperfidelis.ro/news.php?extend.3093 )