News Item: Epava avionului prăbuşit în Apuseni va fi examinată de specialişti la Bucureşti
(Category: PRESA)
Posted by justme
Thursday 23 January 2014 - 16:22:58


Foto: ziuaveche.ro


Epava avionului implicat în accidentul din Apuseni va fi transportată la Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS), la Bucureşti, pentru examinarea de către inspectorii acestei instituţii, informează joi Parchetul General.



„În continuarea cercetărilor ce se desfăşoară în cauza privind accidentul aviatic petrecut la data de 20 ianuarie 2014, procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia au procedat la identificarea unor persoane care pot oferi date în legătură cu acest eveniment, o parte dintre acestea fiind deja audiate. Totodată, de la locul accidentului a fost extrasă epava aeronavei, aceasta fiind deplasată în comuna Horea, fiindu-i asigurată paza. Urmează ca epava să fie transportată la Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS), la Bucureşti, pentru examinarea de către inspectorii acestei instituţii”, se arată într-un comunicat al Parchetului General remis joi AGERPRES.

De asemenea, în cauză a fost dispusă efectuarea unor expertize medico-legale.

Comisia de investigaţie a accidentului aviatic: Toţi factorii care au determinat producerea evenimentului vor fi luaţi în calcul

Preşedintele comisiei de investigaţie privind accidentul aviatic înregistrat luni în Munţii Apuseni, Sorin Cimpoeru, a declarat, joi, la Horea, unde au fost depozitate temporar resturile epavei, că „toţi factorii care au determinat producerea evenimentului vor fi luaţi în calcul”, acesta menţionând că nu poate să spună cât o să dureze ancheta.

Sorin Cimpoeru a subliniat că s-au luat în calcul şi condiţiile meteo.

„Condiţiile meteo pot influenţa atât funcţionarea motoarelor, cât şi profilul de zbor şi menţinerea avionului în zbor. Mă refer la ceea ce înseamnă portanţă, modificarea parametrilor aerodinamici”, a declarat preşedintele comisiei de investigaţie.

Acesta a menţionat că avioanele de tipul celui căzut în Apuseni nu dispun de cutie neagră.

„Nu pot să vă spun de probleme de pilotaj acum. Vom ţine cont de tot ceea ce se putea întâmpla aici. Toţi factorii care au determinat producerea evenimentului vor fi luaţi în calcul. Deci, nimic nu va scăpa, nimic nu va trece cu vederea. Nu este nimic de ascuns, suntem foarte deschişi. (...). Sunt o groază de lucruri care pot duce la ceea ce înseamnă determinarea cauzelor şi vom stabili aceste lucruri, dar în momentul în care vom fi acolo unde trebuie să fim ca să determinăm”, a declarat Cimpoeru.

Resturile epavei, care au fost aduse miercuri cu ajutorul localnicilor în centrul de comună, după ce au fot dezmembrate, vor fi depozitate şi conservate în vederea continuării investigaţiei la Bucureşti.

„Am cules probe, am conservat probe, am făcut măsurători, am făcut părţile noastre de ceea ce înseamnă o investigaţie tehnică”, a subliniat Sorin Cimpoeru. El a susţinut că anchetatorii au toate probele care au stat şi stau la baza identificării cauzelor producerii accidentului aviatic. „Sunt inventariate, sunt depuse şi sigilate, nu se poate umbla la ele decât în momentul în care vom fi toţi cei care le-am sigilat şi le avem în custodie. (...). Am ridicat absolut tot de acolo (n.red. - locul accidentului), inclusiv ultimul parbriz care a fost aruncat la 9,50 metri. Deci totul este inventariat, avem absolut tot ceea ce înseamnă diagrama de împrăştiere”, a spus preşedintele comisiei de investigaţie.

El a menţionat că anchetatorii au avut şi sprijinul localnicilor în aducerea resturilor epavei în centrul de comună, „pentru că se impunea lucrul acesta”. „Zona în care s-a produs accidentul era foarte accidentată, nu se putea intra cu absolut nimic. Cu ajutorul unor oameni care au fost şi au înţeles ceea ce se întâmplă am reuşit ca, într-un timp record, să şi degajăm zona”, a spus Cimpoeru.

Acesta a menţionat că nu poate să spună „cam cât o să dureze ancheta”.

Două persoane au decedat şi cinci a fost rănite după ce aeronava în care se aflau, de tip BN 2, a căzut într-o zonă împădurită din Apuseni, în zona Vârfului Petreasa, la peste 1.200 de metri altitudine. Cele şapte persoane aflate la bordul aeronavei, doi membri ai echipajului şi cinci persoane din echipa medicală, se deplasau la Oradea pentru o operaţie de prelevare de organe pentru transplant.

Epava avionului şi victimele au fost descoperite de către localnici din Horea.

Pilotul Adrian Iovan a murit ca urmare a unui şoc traumatic şi şoc hipotermic, consecinţă a unui politraumatism şi expunerea la temperaturi scăzute.

A doua victimă, sublocotenentul Aurelia Ion, ofiţer-student în anul V la Institutul Medico-Militar din Bucureşti, în vârstă de 23 de ani, a decedat ca urmare a mecanismului combinat de expunerea la temperaturi scăzute şi tulburări de dinamică respiratorie, consecinţa unui traumatism cervico-toracic.

Procurori ai Secţiei de urmărire penală din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia au dispus miercuri începerea urmăririi penale in rem în cauza privind accidentul aviatic produs luni în Munţii Apuseni pentru încălcarea de către personalul aeronautic civil a îndatoririlor de serviciu sau neîndeplinirea lor, dacă fapta este de natură să pună în pericol siguranţa zborului, şi vătămare corporală din culpă.

AGERPRES


Pe acelasi subiect:

Antena care permitea localizarea prin satelit a avionului prăbuşit a fost găsită RUPTĂ LINK



This news item is from Proiect SEMPER FIDELIS
( http://semperfidelis.ro/news.php?extend.3695 )