News Item: M**e la UE (1)
(Category: Proiect SEMPER FIDELIS)
Posted by colonelul
Monday 16 March 2009 - 00:37:57

Stim, dragii nostri, ca nu sinteti obisnuiti cu un astfel de limbaj la noi pe site, ba chiar incalcam acum propriile noastre reguli, dar n-am reusit sa gasim un titlu mai ilustrativ pentru ceea ce se intimpla in prezent cu structura de elita a MAI, GSPI Acvila.
Exista doua directii din perspectiva carora vom aborda, in aceasta stire si in stirile urmatoare, problema: planul legalitatii si planul interesului national. In ambele sint sfidate logica, cerintele UE in domeniu, si chiar regulile de baza ale democratiei. Veti vedea ca nu exageram cu nimic.

Sa vorbim deocamdata despre planul legalitatii. In acest sens, iata un citat din postarile pe forumul nostru, mai mult decit ilustrativ.

1. Jandarmeria nu are atributii de protectie a demnitarilor sau magistratilor (v. L550/2004 art. 19 alin. (2) si L218/2002 art. 26 alin. (1) pct. 12).
2. Jandarmeria nu are atributii de interventie contraterorista (v. L550/2004 alin. (1) lit. h), ori ACVILA a fost desemnata in ROF-ul DOSP ca forta de interventie CT a MAI; aceasta calitate ii este conferita si prin Strategia nationala de prevenire si combatere a terorismului, in care apare la structurile care pot executa interventia CT impreuna cu BgAT a SRI, bineinteles, in coordonarea acestora (n.b. este specificata clar executarea interventiei CT si nu sprijin in limitarea efectelor sau mai stiu eu ce altceva).


Cu alte cuvinte, nu exista nici un act normativ prin care atributiile GSPI Acvila sa poata fi preluate de catre IGJR, in sensul ca practic aceasta OUG 20 din 11.03.2009 trece peste prevederile a doua legi: L550/2004 si L218/2002, precum si a unei hotariri CSAT. In OUG se spune doar atit:
Art. III.
(1) Incepind cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Grupul Special de Protectie si Interventie "Acvila" se reorganizeaza in cadrul Inspectoratului General al Jandarmeriei Romane.
(2) Atributiile functionale ale Grupului Special de Protectie si Interventie "Acvila" se preiau, cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, de catre Inspectoratul General al Jandarmeriei Romane.

Intr-o minima logica legislativa si structural-functionala, intii ar fi trebui schimbate prevederile actelor normative mentinate anterior, apoi formulata aceasta OUG.

In conformitate cu prevederile art. 108 alin. (3) din Constitutia Romaniei privind Actele Guvernului, "ordonantele se emit in temeiul unei legi speciale de abilitare, in limitele si in conditiile prevazute de aceasta", iar alin. (4) precizeaza ca "hotaririle si ordonantele adoptate de Guvern se semneaza de primul ministru, se contrasemneaza de ministrii care au obligatia punerii lor in executare si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei.Nu exista, in acest moment, o lege speciala de abilitare care sa permita Guvernului emiterea de ordonante de urgenta, deci se incalca flagrant prevederile constitutionale. Mai mult, au fost evitate dezbaterile din comisiile de specialitate ale Parlamentului aflat acum in sesiune. De ce? Fiindca in mod cert cineva din aceste camere s-ar fi sesizat asupra situatiei stranii si ilegale generata de un astfel de act normativ.
De asemenea, inca n-am reusit sa aflam care sint acele "elemente care vizeaza interesul public si constituie situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi aminata", astfel incit sa fie data o asemenea de ordonanta de urgenta, cu un astfel de impact urias, la fine de saptamina, cu aplicare imediat din prima zi a saptaminii urmatoare.

Se mai cuvine sa semnalam un aspect: avind in vedere ca prevederile OUG vizeaza modificari substantiale in structura si functionarea MAI, organ specializat al administratiei centrale de tip law enforcement, consideram ca era obligatorie constrasemnarea acestui document de catre ministrul justitiei. Sau domnul Predoiu n-o fi vrut sa se bage in asa porcarie?

Poate se impune aici si o paranteza: includerea in structurile MAI a Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, organ specializat de pregatire a teritoriului si populatiei pentru aparare este o dovada in plus a haloseniei si bramburelii din creierul celor care au transformat MAI intr-un megaminister ce se indeparteaza tot mai mult de la atributiile unei institutii care sa vizeze respectarea si impunerea legii in domeniul ordinii si sigurantei publice. Ministerul asta a ajuns o varza numai buna de sfisiat intre dintii rozatoarelor care se nimeresc sa topaie temporar pe scaunele de conducere.

Fara indoiala, cel mai halucinant aspect il reprezinta modul in care domnii Blaga si David, precum si magistrati implicati in dosare grele, a caror viata este pusa in pericol in fiecare secunda, sint lasati peste noapte fara protectie. Toti membrii Acvila implicati in astfel de misiuni au fost rechemati la baza. Cine isi asuma responsabilitatea daca miine un magistrat este impuscat in plina strada? Ministrul Nica? Generalul Silion? Vorbim aici tot de o chestiune de legalitate, cita vreme acesti oameni au dreptul la protectie.

Nu in ultimul rind mai trebuie semnalat un lucru: IGJR este structura militara, GSPI Acvila nu. OUG nu specifica altceva decit faptul ca IGJR va prelua atributiile Acvila. Acvila va ramine asa cum este sau se va militariza? Indiferent de situatie, doar in tarile lumii a III-a fortele de securitate publica sint militare. Prin mutarea grupului intr-o structura militara, Romania dovedeste inca o data cit de anti-europeana a ajuns in prezent. Dar despre acest aspect si despre multe altele vom vorbi pe indelete in stirile urmatoare.

Exista o lege care, din pacate, dupa doi ani de zile de la aparitie inca nu e cunoscuta suficient: Legea avertizorului. O puteti gasi si la noi pe site: LINK
Avertizam GSPI Acvila de faptul ca se face partasa la un act de incalcare a legii in cazul in care nu va lua pozitie privind actuala stare de fapt ca o vizeaza.


Categoric, sintem pentru o restructurare a MAI. Dar aceasta nu trebuie facuta din mustata unui electronist care n-a avut timp pina acum sa invete nici coridoarele ministerului pe care il conduce si care n-a catadicsit sa se consulte cu nimeni, nici macar cu secretarul de stat Anghel Andreescu (scuzati, s-a consultat probabil cu consilierul sau interlop Gheorghe Rizea si cu tovarasul comisar Cristian Fainisi!). Poate Catalin Voicu n-a ajuns ministru numit, dar fara indoiala este ministrul din umbra al acestui minister care a ajuns sa fie condus taman de indivizii impotriva carora este chemat sa lupte prin toate atributiile si competentele sale.

Nota: Pacat ca ofiterii din DGIPI si-au pierdut nobletea de odinioara si se ocupa acum cu amenintari mai mult sau mai putin voalate la adresa acvilistilor. Sau o fi de vina noua conducere?

Nota2: Se pare ca nu mai dureaza mult si generalul Silion se va retrage la meritata odihna dupa atitia ani de munca obositoare si plina de realizari. Ii uram relaxare placuta in deja cunoscutele sale vile ridicate cu sudoarea fruntii.


This news item is from Proiect SEMPER FIDELIS
( http://semperfidelis.ro/news.php?extend.550 )