News Item: ... la UE (8) Milioane de EURO la gunoi!
(Category: Proiect SEMPER FIDELIS)
Posted by colonelul
Thursday 19 March 2009 - 00:36:08

Pe masura ce privim mai atent modul in care MAI a fost restructurat, ne dam seama ca obiectivul principal al ministrului Nica a fost nu eficientizarea, ci decuplarea unitatilor din subordinea sa de la cerintele si dinamica structurilor europene similare.
Scaderea rangului unor componente MAI precum ANA, CCPI sau Acvila a redus si chiar inchis dialogul cu tarile membre UE in planul securitatii publice, cita vreme la nivel european se impune un anumit grad de reprezentare pe domenii specifice pentru cooperare si conlucrare. Noul nivelul al acestor structuri constituie un semnal clar pentru Europa referitor la atentia acordata de Romania domeniilor respective in planul securitatii nationale, precum si la atentia acordata de tara noastra noului mediu international de securitate.
Sa luam, de exemplu, doar cazul CCPI. "Centrul de Cooperare Politieneasca Internationala este rezultatul procesului de adaptare a agentiilor de aplicare a legii din tara noastra la standardele practice, tehnice si legale internationale, atit la nivel regional - SECI, Europol, institutia ofiterilor de legatura, cit si la nivel global - Interpol, respectindu-se astfel atit recomandarile partenerilor straini, cit si obligatiile asumate de Romania în procesul de integrare europeana." Exista ditamai recomandarea Schengen/UE ca aceasta structura sa functioneze la rangul de directie-minister pentru a se putea realiza cooperarea cu statele membre. In conditiile in care saptamina viitoare incepe evaluarea Schengen in Romania, noi dam de pamint taman cu structura specializata in schimbul de informatii operative în domeniul combaterii criminalitatii transfrontaliere. De asemenea, atit ANA, cit si GSPI Acvila au atributii si comptente de nivel european, cu aceleasi impuneri de rang. Ambele structuri isi vor reduce si, pe anumite directii, chiar inceta raporturile de cooperare europene.
Cit de antiroman, antinational, criminal si inconstient poti fi sa faci asa ceva?
Am ridicat in stirile anterioare, precum si in adresa catre Presedinte, aspectele juridice grave ale acestei restructurari. Vom sesiza si comisiile de specialitate (abuzuri, juridic si aparare) din cele doua camere ale Parlamentului cu privire la grava atingere adusa securitatii nationale realizata de ministrul electronist Nica prin doua acte normative ilegale, emise peste noapte. Domnul Stanisoara a fost chemat la audieri in Parlament pentru niste chestiuni care efectiv nu tineau de mandatul sau. Ar fi cazul ca si ministrul Nica sa fie chemat pentru audieri. Poate asa aflam in ce a constat caracterul de urgenta al acestei restructurari. Poate aflam si ce economii s-au facut, cita vreme numarul functiilor din minister ramine acelasi, ba mai mult, sint infiintate structuri noi cu functii noi. Poate aflam si de ce crede ministrul ca un om trecut in operativ hodoronc-tronc poate da si rezultate reale in teren. Poate aflam si ce evaluari au stat la baza celor doua OUG. Poate aflam si de ce in acest moment aproape intreg MAI este paralizat. Poate aflam si ce anume califica un obscur angajat la resurse umane sa devina brusc secretar de stat, fara a avea strop de exeprienta in securitate publica. Si poate mai aflam si ce cauta pe post de consilier personal al ministrului pe ordine publica si interventie un individ acuzat public de talharie, violenta si sechestrare de persoana (fiindca se pare ca presa nu are de gind sa-i puna astfel de intrebari).
Am mai spus si repetam: era absolut obligatorie o restructurare a MAI, nu de ieri de azi, ci de foarte mult timp. Dar in nici un caz nu putem fi de acord cu totala distrugere a ministerului, mai ales acum, in conditiile in care Romania se confrunta cu valuri de infractionalitate de nestavilit.
Cuvintul cheie e controlul, nu? Atunci societatea civila este obligata sa apeleze la specialistii Parlamentului in realizarea acestui obiectiv. Iar de saptamina viitoare adresele noastre vor fi expediate in alte limbi decit romana. Intre timp, asteptam raspunsul CSAT-ului la sesizarea noastra. Exista patru persoane in CSAT, alaturi de Presedinte, care au deplina competenta, informatiile si experienta necesare pentru a intelege exact dimensiunea reala a ceea ce se intimpla acum in MAI - domnii Maior, Ungureanu, Fota si Oprisor. Fara indoiala, domniile lor vor avea un cuvint de spus. APSF cauta, in acest moment, calea cea mai buna pentru sesizarea Curtii Constitutionale Romane.


Extras din topicul "demolition man":
ANA (lasand la o parte turismul si nepotismul promovat de Abraham) a fost reprezentantul Guvernului Romaniei pe linga forurile europene si internationale, membru in boardul unora dintre aceste institutii si mai mult beneficiarul unor fonduri si programe ONU si europene, in calitate de coordonator de proiecte.
Prin desfiintarea Agentiei Romania poate fi exclusa din cadrul acestor organisme internationale sau obligata sa reia negocierile. Mai mult Romania va fi obligata sa restituie cele 6 milionane de euro de care a beneficiat in cadrul Programelor PHARE derulate, incepand cu anul 2003, prin intermediul Agentiei si pierde si cele 10 milioane de euro, ce reprezinta valoarea programelor aflate in prezent in derulare. Si toate astea pentru ca, prin desfintarea Agentiei sa se faca o "economie" de 600.000 euro la buget.
Adica ne scumpim la tarate si ne ieftinim la faina.

n.n. - imaginati-va care sint pierderile reale in urma intregii restructurari, nu numai in urma restructurarii unei singure agentii!

Nota: col. Zoltan Balint - cdt BSIJ si lt. col Paraschiv Catalin - cdt B1 AT au fost avansati cu de-a sila pe scaune moi si confortabile, pentru a fi momiti in loc seful Acvila si adjunctul sau. Din datele noastre, toti patru considera mutarile o bataie de joc .


This news item is from Proiect SEMPER FIDELIS
( http://semperfidelis.ro/news.php?extend.558 )