News Item: Mituri despre social media
(Category: DIVERSE)
Posted by Pârvu Florin
Sunday 13 February 2022 - 02:43:29


Foto credit: gettyimages


Pe 18 ianuarie Michael Bang Petersen, cercetător în domeniul incitarii la ură (hate speech) online la Departamentul de Științe Politice al Universității Aarhus a fost audiat în parlamentul danez, prima audiere dintr-o serie inițiată cu obiectivul de a îmbunătăți dezbaterea politică in epoca social media.

Ca specialist ar fi putut vorbi ore dar a avut la dispoziție doar zece minute.

Iată ce a ieșit:

Datele sunt de netăgăduit, avem o problemă.

Cetățenii spun că dezbaterile online sunt din ce în ce mai pline de ură, cei moderați se retrag din ce în ce mai des din discuții, politicienii și persoanele publice sunt din ce în ce mai des ținta incitarii la ura, dar există o mulțime de mituri despre cauze.

Soluțiile necesită o identificare cât mai corectă a problemei.

Mitul 1: Există o mulțime de dezinformare în social media.

Incorect, studiile arată că e puțină, rar distribuită și cu efecte marginale.


Cei care distribuie dezinformare nu sunt proști și înțeleg ce fac, dar au o intensă ostilitate față de un curent politic sau altul și asta îi motivează să distribuie informații care se potrivesc cu felul lor de a vedea lumea, fără să conteze dacă acele informații sunt reale sau false.

Asta naște noi provocări :

1. Chiar dacă tot ce se distribuie e adevărat, distribuirea selectivă distorsionează imaginea de ansamblu. Adevărata problemă e distribuirea subiectivă.
2. Oamenii pot învăța să distingă dezinformarea. Adevărata problemă e umilința intelectuală a sursei informației, acordă încredere publicului și distribuie știri reale.

Mitul 2. Social media îi face pe oameni agresivi.

Nu, studiile atestă că incitarea la ură online e rezultatul neîmplinirilor din viața reală, neîmpliniri care îi fac pe oameni agresivi atât online cât și în viața reală.
Cei agresivi sunt puțini dar ei sunt atrași mai des în politică, devin persoane publice și atrag atenția asupra lor, de aceea par mulți.

Asta naște noi provocări:

1. Rezolvarea pe termen lung a problemei incitării la ură online necesită rezolvarea neîmplinirilor din viața reală. Nu există soluții rapide.
2. Dat fiind faptul că cei agresivi sunt atrași în politică, e necesar un efort pentru a ține dezbaterile în zona non-ostilității. E necesară impunerea unor reguli cât se poate de clare.

Mitul 3. Social media e camera de ecou.

Nu, studiile arată că pe cei mai mulți dintre noi social media ne ajută să ieșim din bula noastră, cei mai mulți dintre noi suntem conectați online cu mai mulți "ceilalți, din cealaltă tabăra" decât în viața reală, de asta și simțim social media neplăcut, fiindcă ne expune într-o mai mare măsură la agresivitatea "celorlalți".

Asta naște noi provocări:

1. Expunerea la incitare la ura poate legitimiza ura, în parte fiindcă vederile noastre noastre despre alte grupuri politice devin subiective
2. Dacă conectarea e problema, soluțiile pe termen scurt trebuie să se concetreze pe protecția împotriva urii, nu pe schimbarea celor agresivi.

În concluzie, social media nu e o zonă atât de misterioasă.
Pentru decidenți, ea e o fereastră către cei mai nemulțumiți dintre noi.
Pentru activiști și consultanți politici, ea e pur și simplu o unealtă prin care își pot îndeplini eficient obiectivele.
Oamenii sunt într-o mare măsură la fel, online și în viata reală.

Dată fiind situația am propus parlamentului patru direcții de acțiune.

1. Având în vedere miturile, devine necesar să știm ce se întâmplă în interior, să insistăm pe deschidere și pe supervizarea datelor și algoritmilor folosiți de companiile din domeniu.
2. Acordarea de prioritate pentru soluțiile care le oferă oamenilor posiblitatea să se protejeze ei pe ei înșiși de incitarea la ură online.
3. Concetrarea pe educația democratică, nu doar digitală. Problema nu e lipsa de abilități tehnice a oamenilor ci lipsa de rațiune.
4. Investiții în remedierea neimplinirilor din viața reală, neîmpliniri care conduc la incitare la ură online. Diminuarea agresivității necesită schimbări reale în lumea reală.


LINK


This news item is from Proiect SEMPER FIDELIS
( http://semperfidelis.ro/news.php?extend.5707 )