News Item: Ceausescu reincarnat. Azi e general in rezerva si il cheama Iliescu.
(Category: Proiect SEMPER FIDELIS)
Posted by ex-ad
Saturday 29 August 2009 - 01:12:23

Va reamintim stirea noastra din 12 august: LINK . Este stirea din care aflam ca ANCMRR (Asociatia Nationala a Cadrelor Militare in Rezerva si Retragere) a pus la cale un proiect de act normativ.

Avertizam ANCMRR si Ministerul Apararii Nationale ca, in cazul in care vor insista cu acest infect, abuziv, securisto-ceausist proiect de act normativ, vor ajunge sa cunoasca Asociatia Proiect SEMPER FIDELIS asa cum nici o alta institutie n-a cunoscut-o pina acum. Si nu numai cu noi vor avea de-a face, ci si cu toate celelalte asociatii militare pe care generalul rezervist de 4 stele, Mihai Iliescu, doreste sa le striveasca sub comanda sa.
Nimeni, niciodata, in douazeci de ani n-a indraznit sa aduca atingere dreptului la libera asociere. Pentru asta s-a spalat caldarimul natiunii cu singele Revolutiei. Iar daca un oarecare general care freaca masina de serviciu a MApN, suge banii bugetari ai institutiei si ai militarilor care varsa ca fraierii 2% in buzunarele unei asociatii care n-a facut nimic pentru ei, isi imagineaza ca va putea sufoca vocea astazi libera a militarilor romani, o sa-i aratam noi cu ce se maninca legea si democratia in tara asta.


Va prezentam, la final, observatiile trimise de Asociaţia „General Roland Pirlogeanu" MApN, in data de 12.11.2008, pe marginea proiectului.

LEGE

privind structurile asociative ale cadrelor militare în rezervă sau în retragere provenite din Ministerul Apărării


CAPITOLUL I

DISPOZIŢII GENERALE

Art. 1. - (1) Structurile asociative ale cadrelor militare în retragere, care fac obiectul prezentei legi, sunt asociaţii neguvernamentale, independente, democratice, apolitice, şi nonprofît, constituite pe baza prevederilor dispoziţiunilor legale în acest domeniu, prin libera asociere a membrilor săi.
(2) Asociaţiile prevăzute la alin. (1) trebuie să aibă personalitate juridică, iar cele care îndeplinesc criteriile prevăzute de lege vor fi recunoscute de Guvernul României ca fiind de utilitate publică, beneficiind de toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din această calitate.

Art. 2. - Membrii acestor structuri asociative sunt persoanele care au calitatea de ofîţer, maistru militar ori subofiţer în rezervă sau în retragere, astfel definite prin statutul cadrelor militare din Ministerul Apărării.

Art. 3 - (1) Sunt reprezentative, în relaţiile cu Ministerul Apărării, cu celelalte instituţii publice şi locale, precum şi cu alte organizaţii similare din ţară şi din străinătate, structurile asociative care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) sunt constituite la nivel naţional, au personalitate juridică română de drept privat sunt recunoscute de Guvernul României ca fiind de utilitate publică, sunt independente, democratice şi au cel puţin 15.000 de membri şi filiale în cel puţin 25 de judeţe;
b) promovează valorile civice ale statului de drept, întărirea relaţiilor
societăţii civile cu armata şi sprijină acţiunile comunităţilor locale;
c) acţionează permanent pentru îmbunătăţirea protecţiei sociale şi asigurarea drepturilor prevăzute prin acte normative specifice ale membrilor structurilor asociative reprezentative şi familiilor acestora;
d) contribuie la respectarea şi apărarea de către membrii asociaţiei a onoarei şi demnităţii militare;
e) militează pentru cultivarea trecutului naţional şi militar al poporului român, îşi aduc contribuţia la păstrarea tradiţiilor militare ale Armatei Române, la comemorarea evenimentelor şi personalităţilor istorice ale patriei, precum şi promovarea intereselor, a valorilor şi simbolurilor naţionale în eforturile ţării noastre de a face faţă noilor cerinţe ale structurilor europene şi euroatlantice, din care România face parte;
(2) Structurile asociative prevăzute la alin. (1) sunt autorizate să includă în denumirea lor cuvântul „naţional" şi să posede steag propriu de identificare, potrivit actelor normative în vigoare.
(3) Structurile asociative ale cadrelor militare în rezervă şi în retragere pot delega reprezentanţi în calitate de consilieri în structurile de organizare ale prefecturilor, respectiv specialişti la primăriile locale.

CAPITOLUL II

DREPTURI ŞI OBLIGAŢII ALE STRUCTURILOR ASOCIATIVE ALE CADRELOR MILITARE ÎN REZERVĂ SAU ÎN RETRAGERE

Art. 4 - Structurile asociative ale cadrelor militare în rezervă sau în retragere au următoarele drepturi:
a) să se organizeze şi să funcţioneze după statute proprii, cu reguli şi principii democratice;
b) să se afilieze cu structuri asociative reprezentative, stabilind raporturile reciproce pe baza unor protocoale;
c) să se adreseze, prin structurile asociative reprezentative, cu problemele ce preocupă membrii acestora, organelor centrate şi teritoriale ale Ministerului Apărării, precum şi ale altor instituţii publice.
d) să nominalizeze, prin structurile asociative reprezentative, la solicitarea Ministerului Apărării, reprezentanţi în comisiile de specialitate care au ca obiect de activitate elaborarea de acte normative specifice privind protecţia socială şi de asistentă medicală;
e) structurile asociative reprezentative avizează înfiinţarea caselor de ajutor reciproc pentru cadrele militare în rezervă sau în retragere, pensionari militari şi coordonează activitatea acestora.

Art. 5 - Structurile asociative reprezentative se pot asocia, încheia şi susţine relaţii cu asociaţiile de profil din ţări membre ale NATO şi UE, alte ţări prietene şi pot organiza şi participa la vizite reciproce şi reuniuni internaţionale ale acestora.

Art. 6. - Obligaţiile structurilor asociative ale cadrelor militare în rezervă sau în retragere sunt:
a) să păstreze şi să dezvolte spiritul militar românesc, solidaritatea de corp şi să cultive tradiţiile militare ale poporului român, dragostea de patrie, onoarea şi demnitatea militară;
b) să respecte principiile organizării şi funcţionării organismului militar într-un stat de drept, să păstreze o strânsă legătură, prin structurile asociative reprezentative, cu Ministerul Apărării şi cu structurile acestuia, informându-le operativ şi corect despre starea de spirit şi problemele care preocupă cadrele militare în rezervă sau în retragere.
c) să răspundă tuturor solicitărilor Ministerului Apărării privind valorizarea competenţelor şi potenţialului cadrelor militare în rezervă şi în retragere;
d) să încheie şi să aplice, prin structurile asociative reprezentative protocoale viabile pentru realizarea unor posibile proiecte de parteneriat între conducerile centrale ale acestora şi Ministerul Apărării, precum şi între filiale şi structurile militare din teritoriu.

Art. 7 - Membrii structurilor asociative reprezentative şi a celor afiliate, ale cadrelor militare în rezervă sau în retragere, precum şi membrii familiilor ofiţerilor, maiştrilor militari şi subofiţerilor în rezervă sau în retragere -pensionari militari, înscrişi în structurile asociative reprezentative şi afiliate . beneficiază de gratuitate la transportul în comun urban: metrou, autobuz, troleibuz şi tramvai.

Art. 8 - Structurilor asociative reprezentative ale cadrelor militare în rezervă sau în retragere, recunoscute ca fiind de utilitate publica, li se pot pune la dispoziţie, de către Ministerul Apărării in condiţiile legii, spaţii necesare desfăşurării activităţilor specifice.

Art. 9 - Membrii structurilor asociative au obligaţia de a nu efectua activităţi care contravin demnităţii, prestigiului şi normelor de comportare ostăşească atunci când sunt în ţinută militară sau când, în cadrul unor activităţi cu caracter public, rezultă în mod vădit calitatea lor de cadre militare.

CAPITOLUL III SURSE ŞI MECANISME DE FINANŢARE

Art. 10 - Activitatea financiar-contabilă a structurilor asociative reprezentative şi afiliate ale cadrelor militare în rezervă sau în retragere la nivel central, al filialelor şi subfilialelor-' se desfăşoară în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare.

Art. 11 - Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital a structurilor asociative reprezentative şi afiliate cadrelor militare în rezervă sau în retragere se asigură din:
a) taxa de înscriere şi cotizaţiile lunare depuse de membri;
b) contribuţia caselor de ajutor reciproc ale pensionarilor militari care îşi desfăşoară activitatea sub ègida structurilor asociative, cu acordul membrilor acestora;
c) donaţii, sponsorizări şi alte venituri din activităţi nonprofit realizate în condiţiile legii;
d) dobânzile la depozitele bancare constituite din veniturile asociaţiei;
e) veniturile realizate din vânzarea de reviste, cărţi, insigne, medalii, diplome etc. distribuite la cerere, contra cost, filialelor (subfilialelor) din teritoriu şi municipiul Bucureşti;
f) transferuri de la bugetul de stat care se prevăd în bugetul Ministerului Apărării sau al altor organe ale administraţiei publice centrale pentru structurile asociative reprezentative recunoscute ca fiind de utilitate publică, în a căror sferă de competenţă îşi desfăşoară activitatea, precum şi de la bugetele organelor locale, pentru filiale şi subfiliale;
g) fonduri structurale europene, potrivit normelor europene pentru proiecte specifice.

Art. 12 - Fondurile alocate stricturilor asociative reprezentative de la bugetul de stat sunt destinate următoarelor categorii de cheltuieli:
a) pentru realizarea activităţilor şi proiectelor, de interes general, militar sau al colectivităţilor locale;
b) fonduri speciale pentru activităţi de întărire a relaţiilor cu asociaţii similare din străinătate, organizarea de activităţi reciproce şi contribuţii financiare la proiecte comune;
c) indemnizaţia lunară a preşedintelui consiliului director - preşedinte al structurii asociative reprezentative, a cărei cuantum este egal cu salariu mediu brut pe ţară;
d) cheltuieli pentru stimulente în bani, obiecte şi diplome, pentru membrii din aparatul de lucru pe întreaga scară ierarhică a asociaţiei care îşi desfăşoară activitatea pe bază de voluntariat, acordate trimestrial, la nivelul a 50% din salariu minim brut pe ţară;
e) cheltuielile materiale şi servicii pentru desfăşurarea activităţilor la sediul structurilor asociaţiei;

Art. 13 - (1) Sumele aprobate în bugetul Ministerului Apărării la titlul „alte cheltuieli", pentru susţinerea financiară a asociaţiilor, prevăzute în prezentă lege, se comunică beneficiarilor după aprobarea bugetului propriu al ordonatorului principal de credite şi se pun la dispoziţie prin ordin de plată.
(2) Sumele transferate structurilor asociative beneficiare se justifică anual pe bază de decont, iar sumele rămase neutilizate se reportează în anul următor şi se vor utiliza cu aceeaşi destinaţie.

CAPITOLUL IV

STRUCTURA ASOCIATIVĂ REPREZENTATIVĂ

Art. 14. - Structura asociativă reprezentativă a cadrelor militare în rezervă sau în retragere în relaţiile cu Ministerul Apărării, cu celelalte instituţii publice centrale şi locale, precum şi cu alte organizaţii similare din ţară şi din străinătate, îndeplineşte cumulativ condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (1) şi alin. (2).

Art. 15 - Structura asociativă reprezentativă are steag de identificare, emblemă de onoare, revistă proprie de informare, opinie şi cultură şi editează sub egida sa cărţi cu tematică din domeniu militar şi specifice asociaţiei.

Art. 16 - La structura asociativă reprezentativă se pot afilia structuri asociative ale cadrelor militare în rezervă sau în retragere, care îşi desfăşoară activitatea în sfera de competenţă a Ministerului Apărării, pe bază de protocoale cu obligaţii reciproce şi recunoaşterea statutului asociaţiei reprezentative, stabilind raporturi bilaterale, conform protocoalelor încheiate.

Art. 17 - Scopul şi obiectivele structurii asociative reprezentative sunt de a reprezenta şi apăra interesele membrilor săi, ai structurilor asociative afiliate, precum şi ale familiilor acestora, în relaţiile cu Ministerul Apărării, cu celelalte instituţii publice şi societatea civilă.

Art. 18 - Structura asociativă reprezentativă este constituită pe principiul administrativ-teritorial având filiale cu personalitate juridică şi subfiliale, astfel;
a) la nivelul tuturor judeţelor şi sectoarelor municipiului Bucureşti sunt constituite filiale;
b) la nivelul localităţilor din judeţe, se pot constitui subfiliale.

Art. 19 - Organele de conducere ale structurii asociative reprezentative sunt:
a) organele centrale ale asociaţiei: Conferinţa Naţională, Consiliul Director şi Biroul Executiv Central;
b) organele de conducere ale filialei: Adunarea generală, Comitetul Executiv şi Biroul Executiv;
c) organele de conducere ale subfilialei: Adunarea generală şi biroul.

Art. 20 - (1) Structurile asociative reprezentative pot încheiea parteneriate în domeniile de interes comun pe baza unui protocol prin care se stabilesc şi elemente ce pot face obiectul unor proiecte fezabile, susţinerea financiară, precum şi competenţele şi potenţialul efectiv al părţilor implicate.
(2) Ministerul Apărării poate angaja şi executa la cerere, prin unităţile sale, contra cost, prestări de servicii pentru structura asociativă reprezentativă şi membrilor acesteia ca persoane fizice, conform prevederilor legale in vigore.
(3) Potenţialul şi experienţa de care dispun membrii structurii asociative reprezentative pot fi valorificate în realizarea unor proiecte de parteneriat din unele domenii aflate în sfera de responsabilitate a Ministerului Apărării prin:
a) externalizarea către structura asociativă reprezentativă a unor activităţi din domeniul administrativ, cultural, educaţional, recreativ-sportiv şi social;
b) preluarea în folosinţă a unor spaţii cu destinaţie, menţionată ia lit. a) a acestui aliniat, disponibile ca urmare a restructurării armatei, in condiţiile legii;
c) iniţierea de activităţi sportiv-recreative, turistice, culturale, prin care să se creeze o punte de socializare cu personalul militar în activitate;
d) iniţierea şi coordonarea unor proiecte de solidaritate destinate membrilor structurii asociative reprezentative care se află în dificultate din cauza vârstei înaintate sau a stării de sănătate, prin acţiuni caritabile, asistenţă socială/medicală la domiciliu, eventual de tip „cămin-spital";
e) colaborarea cu centrele militare pentru:
- promovarea profesiei militare;
- identificarea potenţialilor rezervişti militari;
- pregătirea şi utilizarea rezerviştilor voluntari,
- anunţarea resurselor umane şi materiale necesare completării unităţilor militare la mobilizare şi război.

CAPITOLUL V

DISPOZIŢII FINALE

Art. 21 - Calitatea de structură asociativă reprezentativă a cadrelor militare în rezervă sau în retragere se stabileşte de către instanţa de judecata competenta, conform legii.

Art. 22 - Drepturile actuale şi cele prevăzute în prezenta lege a membrilor structurilor asociative ale cadrelor militare în rezervă sau în retragere rămân în vigoare ca drepturi câştigate şi sunt imprescriptibile.

Art. 23 - Facilităţile şi drepturile prevăzute în prezenta lege se dobândesc pe baza legitimaţiilor tip, nominale pentru membrii structurilor asociative ale cadrelor militare în rezervă sau în retragere şi membrii familiilor acestora, eliberate de structurile respective ai căror membri sunt şi recunoscute de Ministerul Apărării.

Art. 24 - Prezenta lege intră în vigoare după publicarea ei în Monitorul Oficial al României, Partea I-a.



Asociaţia „General Roland Pirlogeanu" Str. Ion Creanga nr.2, Mun. Medgidia

CĂTRE ŞEFUL DMRU

DOMNULE GENERAL,



Va mulţumim ca la cererea noastră ne-ati pus Ia dispoziţie proiectul de lege privind structurile asociative ale cadrelor militare in rezerva sau in retragere provenite din Ministerul Apărării.
Referitor la conţinutul acestuia facem următoarele aprecieri:
- nu poate fi proiect de lege deoarece domeniul in care ar reglementa este precis si complet reglementat de legea nr.246/2005;
- conţine o serie de prevederi care daca s-ar aplica, ar institui un monopol total al unei singure asociaţii peste toate celelalte, ceea ce nu este legal;
- daca se doreşte ridicarea nivelului de reprezentare, soluţia legala este doar constituirea unei federaţii a asociaţiilor cadrelor militare;
- pana la rezolvarea legala a acestei situaţii, ramane ca organele centrale si teritoriale ale Ministerului Apărării sa conlucreze direct cu asociaţiile constituite si luate in evidenta la acest minister;
- motivele pentru care nu suntem de acord cu realizarea acelei „structuri asociative reprezentative" vi le prezentam in anexa la prezenta adresa;
- va solicitam sa interveniţi pe langa conducerea ministerului pentru abrogarea O.G.42/1991 privind sprijinirea Asociaţiei Naţionale, ordin care este caduc in raport cu legea 246/2005 si de asemenea sa interveniţi pentru modificarea Ord.nr. M107/30.06.2005 in sensul ca toate asociaţiile luate in evidenta ministerului sa aiba dreptul la sedii permanente in spatiile disponibile ale ministerului, cu plata corespunzătoare a utilităţilor consumate.


ANEXA la adresa de mai sus

1. Nu se poate legifera intr-un domeniu în care există deja o legiferare - dubla legiferare fiind interzisă; L.24/2000, art. 13(l), 15(1).

2. Ministerul Apărării poate emite ordine sau instrucţiuni care să se limiteze strict la cadrul stabilit de actele pe baza si in executarea cărora au fost emise (Legea 246/2000); L.24/2000, art.75,76.

3. înfiinţarea sintagmei „structuri asociative reprezentative" duce la nenumărate încălcări ale legilor astfel:
a. se incalcă regulile pluralismului; Constituţia, art.8(l);
b. se incalcă principiul egalităţii in drepturi; Constituţia, art 16(1);
c. se incalcă dreptul la petiţionare; Constituţia, art.51(l);
d. nu există nici un motiv de a se restrânge drepturile; Constituţia,art.53(l);
e. se incalcă prevederile D.31/1954 privitor la persoanele juridice care, la art.35, prevede că „persoana juridică îşi exercită drepturile şi îşi indeplineşte obligaţiile prin organele sale" şi nu printr-un interpus aşa cum se incearcă prin acest „proiect de lege";
f. se incalcă dreptul la consultanţă directă prevăzut de L.246/2005, art. 51(2);
Condiţiile de" reprezentativitate" duc la dictatură în spaţiul asociativ deoarece in vecii vecilor doar o singura asociaţie le va putea indeplini, deci monopol total pe mediul asociativ.

4. Nu suntem de acord cu includerea cuvântului „naţional" în denumirea unor asociaţii deoarece acestea nu au nicio legătura cu simbolurile naţionale; Constituţia art. 12.

5. Se ia dreptul celorlalte asociaţii la insemne proprii.

6. Asa zisele drepturi ale structurilor asociative sunt de fapt măsuri prin care se interzice asociaţiilor să mai aibă relaţii directe cu organele centrale şi locale ale statului şi să se pună mâna pe fondurile caselor de ajutor rciproc ale cadrelor militare.

7. In capitolul III se vorbeşte de subfiliale - nu există aşa ceva in legislaţie.

8. In cap.V se face vorbire despre stabilirea în instanţă a calităţii de „structură asociativă reprezentativă", dar noi intrebăm cum poate instanţa să stabilească existenţa unei structuri neprevăzute de lege şi cum se va putea susţine apelul sau recursul in cazul când aşa ceva va fi posibil; o reprezentativitate mai înaltă se poate realiza în condiţiile legii doar prin infiinţarea unei (unor) federaţii.

9. La art.22/capV se arată că actualele drepturi se menţin şi sunt imprescriptibile, dar ele nu pot fi exercitate direct şi nemijlocit.

10. Culmea democraţiei se atinge atunci când o asociaţie legală nu-şi mai poate confecţiona nici macar legitimaţii pentru proprii membri.

11 .De ce se face această încercare dacă nu a fost cerută de asociaţiile din evidenţa ministerului şi nu se referă la principalele probleme care preocupă cadrele militare membre ale asociaţiilor referitoare la:
a. metodologia propunerilor pentru decorare;
b. metodologia pentru înaintări in grad;
c. metodologia obţinerii biletelor in staţiunile de odihnă şi tratament;
d. asigurarea contra cost a sediilor permanente pentru asociaţiile legal constituite;
e. asigurarea presei militare;
f. asigurarea asistentei medicale.

12.Concluzia nu poate fi decât una. se doreşte întărirea monopolului unei asociaţii asupra tuturor celorlalte asociaţii, daca acestea nu renunţă de buna voie la drepturile lor legale.


PREŞEDINTE
Col. (rez.) Gheorghe FRATU



This news item is from Proiect SEMPER FIDELIS
( http://semperfidelis.ro/news.php?extend.638 )