News Item: Disponibilizari M.A.I.
(Category: DE LA MEMBRI)
Posted by ex-ad
Monday 31 January 2011 - 16:33:06

Preluare de pe site-ul Corpului National al Politistilor LINK

Proiectul OMAI pentru criteriile de evaluare

ORDINUL
MINISTRULUI ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR

Nr. _______________ din _________ 2011

pentru stabilirea criteriilor de evaluare, componenta comisiei, procedura cadru si termenele de evaluare necesare punerii in aplicare a masurilor speciale pentru incadrarea in bugetul aprobat Ministerului Administratiei si Internelor pe anul 2011

Avand in vedere dispozitiile art. Legii privind unele masuri speciale necesare pentru incadrarea in bugetul aprobat Ministerului Administratiei si Internelor pe anul 2011, la titlul „Cheltuieli de personal”,

In temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul administratiei si internelor emite urmatorul


ORDIN:

Art.1 Obiectul de reglementare

(1) Prezentul ordin stabileste criteriile de evaluare, componenta comisiei, procedura cadru si termenele de evaluare in vederea nominalizarii personalului Ministerului Administratiei si Internelor, denumit in continuare MAI, ale caror raporturi de serviciu sau de munca inceteaza in conditiile Legii privind unele masuri speciale necesare pentru incadrarea in bugetul aprobat Ministerului Administratiei si Internelor pe anul 2011, la titlul „Cheltuieli de personal”, denumita in continuare Lege.

(2) Prin evaluare, in sensul prezentului ordin, se intelege activitatea de aplicare a criteriilor de evaluare stabilite personalului MAI.


Art. 2 Criteriile de evaluare

(1) Evaluarea personalului MAI in vederea aplicarii masurii prevazute la art. 2 din Lege se realizeaza dupa urmatoarele criterii:

a) criterii eliminatorii. Se circumscriu elementelor referitoare la indeplinirea conditiilor legale pentru acordarea/accesarea pensiei pentru limita de varsta prevazute la art. 3 alin. (2) lit. h)-j) din Lege,

b) criterii privind conduita personalului. Se circumscriu elementelor referitoare la conduita personalului prevazute la art. 3 alin. (2) lit. a)-c) din Lege.

c) criterii privind aptitudinile profesionale. Se circumscriu elementelor prevazute la art. 3 alin. (2) lit. d)-e);

d) criterii privind indeplinirea atributiilor de serviciu. Se circumscriu elementului prevazut la art. 3 alin. (2) lit. f)-g) din Lege.

e) criterii de departajare. Se circumscriu elementului prevazut la art. 3 alin. (2) lit. k) din Lege.

(2) Criteriile eliminatorii sunt:

a) indeplinirea conditiilor pentru acordarea pensiei pentru limita de varsta, prevazute pentru fiecare categorie de personal al MAI;

b) personalul incadrat in unitatile MAI care cumuleaza, in conditiile legii, pensia cu salariul;

c) personalul incadrat in unitatile MAI care, a optat pentru suspendarea platii pensiei;

d) politistii mentinuti in activitate dupa implinirea limitei de varsta in gradul profesional, respectiv dupa implinirea varstei de 60 pana la 62 de ani – de catre chestorii de politie, chestorii principali de politie, chestorii sefi de politie si chestorii generali de politie; dupa implinirea varstei de 55 pana la 57 de ani – de catre comisarii sefi de politie;

e) cadrele militare mentinute in activitate dupa implinirea limitei de varsta in gradul militar, respectiv dupa implinirea varstei de 55 pana la 60 de ani – de catre colonei; dupa implinirea varstelor de 56, 57, 58 si 59 pana la 62 de ani – de catre generali.


(3) Criteriile privind conduita personalului sunt:

a) existenta unei hotarari judecatoresti prin care s-a dispus suspendarea executarii pedepsei inchisorii;

b) existenta unei hotarari judecatoresti prin care s-a dispus suspendarea executarii amenzii penale;

c) existenta sanctiunii administrative „mustrare”, aplicata potrivit legii penale;

d) existenta sanctiunii administrative „mustrare cu avertisment”, aplicata potrivit legii penale;

e) existenta sanctiunii administrative „amenda”, aplicata potrivit legii penale;

f) existenta sanctiunilor disciplinare neradiate, specifice fiecarei categorii de personal, astfel:

(i) pentru politisti:

i1) sanctiunea „mustrare scrisa”;

i2) sanctiunea „diminuarea drepturilor salariale pentru functia indeplinita cu 5-20% pe o perioada de 1-3 luni”;

i3) sanctiunea „amanarea promovarii in grade profesionale sau functii superioare, pe o perioada de la 1 la 3 ani”;

i4) sanctiunea „trecerea intr-o functie inferioara pana la cel mult nivelul de baza al gradului profesional detinut”;


(ii) pentru cadre militare:

ii1) sanctiunea „avertisment”;

ii2) sanctiunea „mustrare scrisa”;

ii3) sanctiunea „consemnare”

ii4) sanctiunea „retrogradare in functie”;

ii5) sanctiunea „amanarea inaintarii in gradul urmator pe timp de 1-2 ani”;


(iii) pentru functionari publici:

iii1) sanctiunea „mustrarea scrisa”;

iii2) sanctiunea „diminuarea drepturilor salariale cu 5-20% pe o perioada de maxim 3 luni”;

iii3) sanctiunea „suspendarea dreptului de avansare in gradele de salarizare sau, dupa caz, de promovarea in functia publica pe o perioada de la 1 la 3 ani”;


(iv) pentru personalul contractual:

iv1) sanctiunea „avertisment scris”;

iv2) sanctiunea „suspendarea contractului individual de munca pentru o perioada de cel mult 10 zile lucratoare”;

iv3) sanctiunea „retrogradarea din functie, cu acordarea salariului corespunzator functiei in care s-a dispus retrogradarea, pentru o durata de maxim 60 de zile”;

iv4) sanctiunea „reducerea salariului de baza si/sau, dupa caz, si a indemnizatiei de conducere pe o perioada de 1-3 luni cu 5-10%”.


(v) pentru soldatii si gradatii voluntari:

v1) sanctiunea „avertisment”;

v2) sanctiunea „mustrare scrisa”;

v3) sanctiunea „retrogradare din functie”;

v4) sanctiunea „amanarea promovarii in grad pe o perioada de la 1 la 2 ani;


(4) Criteriile privind aptitudinile profesionale sunt:

a) pregatirea de baza corespunzatoare cerintelor postului ocupat;

b) pregatirea de specialitate corespunzatoare cerintelor postului ocupat;

c) autorizatii speciale – daca postul solicita

d) competente lingvistice – daca postul solicita

e) experienta profesionala in domeniu pana in 5 ani

f) experienta profesionala in domeniu intre 5 si 10 ani

g) experienta profesionala in domeniu peste 10 ani

h) experienta profesionala in specialitate pana in 5 ani

i) experienta profesionala in specialitate intre 5 si 10 ani

j) experienta profesionala in specialitate peste 10 ani


(5) Criteriile privind indeplinirea atributiilor de serviciu sunt:

a) acordarea calificativelor de apreciere in ultimii trei ani, corespunzatoare fiecarei categorii de personal al MAI:

(i) pentru politisti:

i1) calificativul Satisfacator

i2) calificativul Bun

i3) calificativul Foarte Bun

i4) calificativul Exceptional

i5) pentru calificativul NS obtinut in ultimii 3 ani se scade punctajul aferent calificativului celui mai mare calificativ obtinut.


(ii) pentru cadre militare:

ii1) calificativul Mediocru

ii2) calificativul Corespunzator

ii3) calificativul Bun

ii4) calificativul Foarte Bun

ii5) calificativul Exceptional

ii6) pentru calificativul NS obtinut in ultimii 3 ani se scade punctajul aferent calificativului celui mai mare calificativ obtinut.


(iii) pentru functionari publici:

iii1) calificativul Satisfacator

iii2) calificativul Bine

iii3) calificativul Foarte Bine

iii4) pentru calificativul NS obtinut in ultimii 3 ani se scade punctajul aferent calificativului celui mai mare calificativ obtinut.


(iv) pentru personalul contractual:

iv1) calificativul Satisfacator

iv2) calificativul Corespunzator

iv4) calificativul Bun

iv5) calificativul Foarte Bun

iv6) pentru calificativul NS obtinut in ultimii 3 ani se scade punctajul aferent calificativului celui mai mare calificativ obtinut.


(v) pentru soldatii si gradatii voluntari:

v1) calificativul Mediocru

v2) calificativul Corespunzator

v3) calificativul Bun

v4) calificativul Foarte Bun

v5) calificativul Exceptional

v6) pentru calificativul NS obtinut in ultimii 3 ani se scade punctajul aferent calificativului celui mai mare calificativ obtinut.

b) personalul „apt limitat” care are programul de lucru normal;

c) personalul „apt limitat” care are program de lucru redus;

(6) Criteriile de departajare sunt:

a) situatia sotilor care lucreaza in aceeasi unitate;

b) situatia personalului care are copii in intretinere;

c) situatia personalului vaduv sau divortat care are in ingrijire copii;

d) situatia personalului care are calitatea de intretinator unic de familie;

e) situatia personalului care mai are cel mult 3 ani pana la indeplinirea conditiilor pentru acordarea pensiei pentru limita de varsta.


Art. 3 Comisia de evaluare

(1) Comisia de evaluare, denumita in continuare comisie, se constituie la nivelul fiecarei unitati a aparatului central al MAI, precum si al fiecarui ordonator de credite cu competenta de gestiune a resurselor umane.

(2) Componenta comisiei este asigurata de catre personalul cu functii de conducere din cadrul unitatii la nivelul careia se constituie care coordoneaza urmatoarele linii de munca: juridic, resurse umane, financiar, organizare-mobilizare – unde este cazul, de un reprezentant al structurii operative care face obiectul evaluarii, dupa caz, precum si de reprezentanti ai sindicatelor reprezentative, respectiv ai organizatiei profesionale – Corpul National al Politistilor.

(3) Presedintele comisiei este reprezentat de persoana care ocupa cea mai mare functie in unitate, dupa cea a sefului/comandantului unitatii.

(4) Personalul MAI care are calitatea de membru al comisiilor va fi evaluat de catre o comisie special constituita in acest scop la nivelul MAI din reprezentanti cu functii de conducere din cadrul Directiei Generale Juridice, DGMRU, DGF, DGMO, inspectoratelor generale/similare, precum si de reprezentanti ai sindicatelor reprezentative, respectiv ai organizatiei profesionale – Corpul National al Politistilor.

(5) Comisia – atributii, mandatul membrilor

(6) Presedinte – atributii

(7) Natura actelor intocmite de Comisie. Rezultatul activitatii comisiei se concretizeaza intr-un proces verbal cu punctajul final obtinut de personalul MAI evaluat – prevazut in Anexa nr. 2 la prezentul ordin. In functie numarul de indicatori alocati fiecarei unitatii dintre personalul evaluat va fi nominalizat personalul care a obtinut punctajul cel mai mic.

(8) activitatile comisiei – corespondenta cu structurile de resurse umane in vederea punerii la dispozitie a documentelor de personal in care sa fie relevate: rezultatele evaluarii, studiile absolvite, sanctiunile penale, administrative si disciplinare.


Art. 4 – Reguli de evaluare

(1) Personalul incadrat in oricare din criteriile eliminatorii este nominalizat in vederea incetarii raportului de serviciu sau de munca, fara a mai fi evaluat potrivit criteriilor stabilite la art. 2 alin. (3)-(6).

(2) Fiecarui criteriu referitor la conduita personalului i se acorda un punctaj negativ, determinat potrivit Anexei nr.1 pct. A la prezentul ordin.

(3) Fiecarui criteriu referitor la aptitudinile profesionale ale personalului si modul de indeplinire a atributiilor de serviciu i se acorda un punctaj pozitiv, determinat potrivit Anexei nr. 1 pct. B la prezentul ordin.

(4) Punctajul final reprezinta suma punctajelor obtinute de personal in urma parcurgerii criteriilor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b)-d). In situatia aplicarii ponderii, in conditiile art. 5, punctajul final se determina dupa urmatoarea formula:

Punctaj final = Suma punctaj criteriu x pondere aferenta + Suma punctaj negativ al criteriilor privind conduita

(5) In situatia in care in unitate exista personal care, in urma evaluarii obtine un punctaj final egal, pentru nominalizarea persoanelor in vederea incetarii raporturilor de serviciu sau de munca se vor aplica criteriile de departajare prevazute la art. 2 alin. (6).


Art. 5 - (1) Conducatorii unitatilor aparatului central, inclusiv pentru structurile subordonate unitatilor acestora, precum si conducatorii institutiilor si structurilor aflate in subordinea MAI pot stabili ponderea aferenta fiecaruia dintre criteriile de evaluare prevazute la art. 2 alin. (4)-(6), tinand cont de specificul activitatii desfasurate, de obiectivele si standardele de performanta ale unitatii.

(2) Stabilirea ponderilor criteriilor de evaluare se realizeaza in cadrul organismului colectiv de conducere a unitatilor prevazute la alin. (1), cu consultarea organizatiilor sindicale reprezentative si, dupa caz, a organizatiei profesionale a fiecarei categorii de personal.

(3) Ponderea se aplica sub forma unui procent aplicat la punctajul aferent fiecarui criteriu de evaluare.


ACUM SA VEDEM CE SE INTAMPLA!


[Trimis de adyroarmi]


This news item is from Proiect SEMPER FIDELIS
( http://semperfidelis.ro/news.php?extend.882 )