News Item: Punct de vedere
(Category: Proiect SEMPER FIDELIS)
Posted by ex-ad
Wednesday 19 April 2006 - 13:48:25

Pe site-ul MAI putem studia nota de fundamentare privind intentia de achizitionare de catre MAI de elicoptere in valoare de 220 milioane de euro. Referitor la acesta intentie Asociatia "Proiect SEMPER FIDELIS" supune analizei decidentilor din MAI urmatoarele puncte de vedere:

1) In anul 2001 fostul director general al intreprinderii ROMAERO SA, Francisc Toba, a demarat discutii extrem de favorabile cu reprezentantii firmei AGUSTA-WESTLAND  (Italia) in vederea participarii acesteia  la licitatia privind achizitia de elicoptere de catre MAI - oferta firmei italiano-engleze fiind tipul de elicopter A-109 Power , achizitionat si de Garda de Coasta a SUA si considerat si de specialistii din MAI ca cel mai performant la categoria sa - compania romana urmand a realiza componente din acest elicopter si sa devina statie de intretinere atit a celor achizitionate de Romania cit si a celor vindute in regiune de firma Agusta-Westland.

In oferta firmei italiene care venea in urma conditiilor impuse de caietul de sarcini, se specifica faptul  ca o parte din componentele tipului de elicopter achizitionat sa fie realizata de o firma din Romania. In urma auditului efectuat de un reputat specialist italian, dl Passini, compania Romaero a fost agreata sa starteze fabricatia unor componente din grinda de coada a elicopterului A-109 Power.

La concurenta cu oferta italiana a fost oferta firmei franco-germane Eurocopter (pentru un tip de elicopter neomologat la momentul respectiv!) care optase pentru o colaborare cu firma romana din Ghimbav. La momentul respectiv, directorul general al Romaero SA l-a informat pe primul ministru Adrian Nastase despre acesta varianta extrem de favorabila  - calitatile lui A-109 Power erau net superioare si era specializat pentru acest tip de misinui - dar raspunsul a fost ca optiunea politica merge spre Eurocopter.

2 In intervalul de timp in care la conducerea Ministerului Santataii a fost dna Bartos, directorul general al Romaero SA, Francisc Toba, a demarat discutiile privind transformarea celor 8 avioane BN-2 (aflate in curtea companiei si apartinind Ministerului Transporturilor) intr-o flotila de tip "ambulanta aeriana", avind in vedere ca Romaero fabrica acest tip de avion usor, extrem de fiabil si usor de adaptat misiunilor de salvare. Acest tip de avion, care mai zboara cu succes si in Africa (in conditii de clima extrem de dure) poate ateriza chiar si pe un banal cimp.

Discutiile au fost continuate si cu dl. ministru Beuran, care a apreciat varianta oferita de Romaero ca fiind extrem de avantajoasa nu numai tehnic, ci si financiar. Acest tip de avion poate fi realizat de Roamero si poate fi utilizat si de celelalte ministere din proiectul de hotarire de achizitii.


This news item is from Proiect SEMPER FIDELIS
( http://semperfidelis.ro/news.php?extend.89 )