News Item: Corectarea Statutului Politistului - SNPPC
(Category: DE LA MEMBRI)
Posted by ex-ad
Saturday 03 September 2011 - 22:03:49

NE VOM FOLOSI TOATE CONTACTELE ŞI RELAŢIILE, PENTRU CORECTAREA STATUTULUI POLIŢISTULUI !

Stimaţi colegi,
continuăm să vă informăm în legătură cu evoluţia lucrărilor legate de modificarea Statutului poliţistului. Reamintim că dorinţa de modificare a respectivului act normativ este mai veche, în rândul şefilor de acum ai ministerului.
La sfârşitul lunii mai, anul acesta, Camera Deputaţilor a aprobat, într-o manieră cel puţin discutabilă, proiectul de modificare al Statutului. Proiectul fusese strecurat ilicit către votul final, după ce i se făcuseră mai multe ajustări, nepermise de Regulamentul Camerei, faţă de forma textului pe care o aprobaseră membrii Senatului. Ceea ce au primit şi aprobat deputaţii a fost un text diferit de cel discutat şi analizat în Senatul României.
Drept urmare, 111 deputaţi au formulat atunci o sesizare de neconstituţionalitate. Din multitudinea argumentelor prezentate publicului cităm doar câteva, potrivit HotNews:
Pe fond, se incalca drepturile cetateanului, se creeaza doua statute ale functionarilor publici, deoarece Legea 360 facea trimitere la Legea 188. Astfel, se fac derogari si se lasa la latitudinea unui singur om, ministrul de interne, sa faca regulile jocului".
Ceea ce se încearcă este ca, pe sub uşă, să se întoarcă votul de săptămâna trecută de o manieră inadmisibilă pentru comisia de apărare şi pentru oamenii care lucrează în sistemul de ordine publică”, a sesizat un deputat.
Un reprezentant al opoziţiei, a spus la rândul său, potrivit Realitatea.net, că articolul 6 îi conferă ministrului de interne puteri de dictator în ceea ce priveşte păstrarea sau concedierea poliţiştilor.
Pentru marea majoritate a poliţiştilor, lucrurile sunt clare!
M.A.I. urmăreşte acum să aibă gata construit un proiect de modificare a Statutului pe care să-l propulseze spre vot, cât mai curând după începutul sesiunii parlamentare. Şefii ministerului se vor baza, probabil, pe sprijinul dirijat al unei părţi a legislativului.
După ce am reamintit, pe scurt, datele mai vechi ale problemei, să revenim la actualitate.
În data de 31 august 2011, s-au desfăşurat lucrările Subcomisiei de Dialog social, în legătură cu modificarea Statutului poliţistului. Potrivit democraţiei şi practicii europene, Subcomisia trebuie să fie locul de negociere şi de obţinere a unui număr cât mai bun de puncte de consens, între angajator şi partenerii sociali.
Şedinţa, condusă de d-l. chestor principal Lucian-Florin Guran, adjunctul departamentului de Ordine Publică din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, avea multe lucruri de rezolvat, în legătură cu articolele discutate şi negociate anterior. Organizaţiile poliţiştilor au venit cu documentări bine puse la punct. Reprezentanţii ministerului au venit însă convinşi că au libertatea să nu ia lucrurile în serios.
Pentru aceştia din urmă, Comisia de Dialog social părea să fie doar un taifas, un „ceva” care trebuie doar bifat, nicidecum o componentă a Legii nr.62/2011.
Spre exemplu s-a cerut, dinspre trimişii ministerului, ca participanţii la lucrări să prezinte, în perioada imediat următoare, argumentaţia scrisă, pe text şi cu referinţele normative, pentru fiecare articol care a fost luat în discuţie, din cadrul statutului poliţistului.
Prin aceasta, echipa ministerului şi-au bătut joc de sensul şedinţei de lucru şi de negocierile purtate la întâlnirile anterioare. În mod practic, ei au redus partenerii de „dialog” la nişte petenţi oarecare.
Cea mai concretă formă de sfidare a Dialogului social a fost însă neasumarea responsabilităţii, de către persoanele care au reprezentat M.A.I., pentru nimic din ce se făcea în cadrul respectivei Comisii.
Persoanele de decizie, nu şi-au asumat nimic!
Interesnat este faptul că şefii câtorva direcţii din structura M.A.I., prezenţi la şedinţă, nu au fost de acord cu unele propuneri din statut, ceea ce conduce la ideea că aceştia nici nu au fost consultaţi pe proiectul final prezentat în şedinţă. În acest context, nu mai este niciun dubiu că decizia la nivelul M.A.I. este luată de 2-3 persoane, sub influenţă politică.
Opinia s-a confirmat în şedinţa Comisiei, atunci când mai marii instituţiei s-au limitat să anunţe că vor „informa conducerea” despre ce s-a mai lucrat la Statut. Cât, despre răspunsuri, ei nu au promis nimic. Iar, despre răspundere …nici atât!
Şi, pentru că după această aşa zisă cooperare socială urmează plasarea, pentru 30 de zile, a documentului în dezbatere publică, sindicatele au fost informate că vor primi, în context, răspunsuri scrise din partea M.A.I.
Ca orice petent!
După această etapă deschisă, Statutul Poliţistului îşi va începe drumul legislativ, prin alte ministere şi comisii parlamentare, spre votul final.
Stimaţi poliţişti,
pe terenul lor propriu, şefii M.A.I. au forţat şi au deformat mereu lucrurile, aşa cum li s-a cerut. Dar acum, când problema se va muta în spaţiul public, dialogul şi negocierea vor putea fi completate şi cu alte metode.
SNPPC va face acţiuni legale şi amicale de influenţă cu alţi parteneri, din ţară şi din Europa.
SNPPC va prezenta situaţia poliţiştilor -şi detaliile ei- tuturor jurnaliştilor şi trusturilor media.
Se va dialoga cu senatorii şi cu deputaţii care ne înţeleg şi care sunt tot mai mulţi.
S-a observat că prezenţa constantă a liderilor SNPPC la diverse dezbateri televizate a creat multe relaţii în favoarea sindicatului. Aceste relaţii vor fi activate pentru a modela, întâi în accepţiunea publică şi, apoi, în Parlamentul României, o formă corectă a Statutului poliţistului.
În acest timp, şefii cei mari din M.A.I., rupţi de dialogul intern şi de cooperarea cu personalul, n-au decât să se ocupe singuri de imaginea publică a instituţiei care, sub managementul lor, a scăzut catastrofal. Prestigiul instituţiei a fost erodat şi mai grav de unele declaraţii publice prin care unii dintre şefi au reuşit să amuze ori să indigneze lumea, în loc să aducă date şi lămuriri pentru interesul public.
Oricum, sindicatele poliţiştilor sunt mai cunoscute şi mai consultate decât vârfurile ierarhiei M.A.I. Facem această precizare, întrucât prea este vizibilă preocuparea şefilor ca, în viitorul Statut, implicarea/participarea poliţiştilor în mişcarea sindicală, pentru a-şi apăra drepturile, să fie descurajată.
Protecţia liderilor sindicali a fost redusă la minimum. Şi, la noi, când ceva este -pe hârtie- la minim, asta înseamnă că, în realitate, nici nu mai există!
Şi, apropo de discriminări, pozitive, de această dată: urmăriţi derogările înscrise la art.46(2); apoi, dacă aţi prins ideea, veţi mai găsi şi alte anomalii în textul oficial…
Stimaţi colegi sindicalişti,
este de la sine înţeles că SNPPC va începe să folosească o mai mare varietate de căi, speciale şi perfect legale, pentru a face Statutul în favoarea poliţistului şi a serviciului prestat în folosul societăţii şi al cetăţeanului.
Pentru aceasta trebuie ca sindicatul să-şi folosească intens puterea şi inteligenţa. De aceea, mulţumim cu respect tuturor membrilor care ne ajută şi vor continua să ne ajute cu sugestii, informaţii şi care se implică în acţiuni. Mulţumim celor care dau energie Birourilor Teritoriale!
În cel mai scurt timp, vom posta absolut toate propunerile şi modificările pe care SNPPC le-a susţinut, în Comisia pentru modificarea Statutului poliţistului, după consultările avute cu dumneavoastră.
Să le revedem împreună şi, apoi, vom contacta instituţiile şi persoanele cheie care sunt favorabile poliţiştilor şi ordinii publice.

B.Ex.C.


[Submitted by Pro Pol IS]


This news item is from Proiect SEMPER FIDELIS
( http://semperfidelis.ro/news.php?extend.952 )