Proiect SEMPER FIDELIS
  • Prima pagina
  • FORUM
  • Despre noi
  • Statut
  • Galeria foto
  • Download-uri

Remember me      Forgot password?    Signup

Forums

Proiect SEMPER FIDELIS :: Forums :: Securitate nationala :: General
 
<< Previous thread | Next thread >>
Invatamantul romanesc
Go to page
  <<        >>  
Moderators: ex-ad, colonelul, echo, truepride, dorobant, spk, Radu89, Pârvu Florin, justme, Mihais, Resboiu
Author Post
Boribum
Sun Jul 08 2012, 09:30PM
boribum
Registered Member #2395
Joined: Tue Dec 22 2009, 12:31PM

Posts: 6905
Thanked 1075 time in 755 post
Cu moacele pe care le prezinta tineretul românesc din zona Bucurestiului actual,eu ma întreb cum de i-a lasat cineva sa se apropie de scoli.
Back to top
criss-cross
Tue Jul 10 2012, 09:02AM
Registered Member #4853
Joined: Tue Apr 24 2012, 08:47PM

Posts: 1059
Thanked 182 time in 142 post
Felicitari pentru tinerii din liceele militare si teologice! Este cel mai bun exemplu ca cine isi urmeaza visul, lupta pentru el!
....profesorii pot face minuni daca isi iubesc meseria si le pasa...tot la fel cum pot distruge sau influenta negativ soarta unui copil.Nu trebuie sa demonstrezi cat de superior esti (vezi subiecte de examen concepute pentru propria desfatare a profului) ci cat de mult iti doresti sa impartasesti celorlalti din ceea ce stii si ce esti, sa inveti de la cei pe care ii educi pentru ca au atat de multe de oferit!



[ Edited Tue Jul 10 2012, 09:03AM ]
Back to top
justme
Wed Jul 11 2012, 01:07AM

Registered Member #2073
Joined: Thu Aug 27 2009, 09:52PM

Posts: 2257
Thanked 197 time in 143 post
Reportaj Ştirile PRO TV cu camera ascunsă: cât costă o lucrare de masterat sau doctorat. “O vreţi acum? Avem deja făcute, oamenii de ştiinţă lucrează” – VIDEO

O echipă a Ştirilor PRO TV a filmat un material cu camera ascunsă, în mai multe universităţi din România, dovedind cât de uşor se poate cumpăra o lucrare de masterat sau de doctorat.

La Universitatea de Arhitectură din Capitală, un lector acceptă fără să stea pe gânduri să vândă o lucrare, ba chiar spune că astfel de practici sunt frecvente. Lectorul a spus reporterilor sub acoperire şi la cât poate ajunge o astfel de lucrare: „între 2.500 şi 5.000 de euro, depinde de complexitate”.

Lectorul s-a oferit chiar să vândă şi o lucrare de doctorat. „Sigur, am relaţii”, a declarat bărbatul. Contactat telefonic şi anunţat că a fost filmat cu camera ascunsă, lectorul s-a apărat, spunând că a acţionat „în ajutorul cuiva”.

La Universitatea Bioterra, lucrările de dizertaţie sunt mult mai ieftine, 400 de euro bucata, şi sunt oferite pe loc, conform reportajului Ştirilor PRO TV.

„O vreţi acuma? Avem deja făcute, sunt muncite de oameni de ştiinţă, noi lucrăm”, a declarat profesorul de la Bioterra.

Ministerul Educaţiei s-a autosesizat şi a început o anchetă, iar cei vinovaţi pot fi chiar excluşi din învăţământ.

LINK


Back to top
criss-cross
Wed Jul 11 2012, 10:57AM
Registered Member #4853
Joined: Tue Apr 24 2012, 08:47PM

Posts: 1059
Thanked 182 time in 142 post
criss-cross wrote ...

ce ar trebui sa intelegem de-aici?! daca dascalul isi indruma astfel discipolii, cum sa credem ca a obtinut el insusi doctoratul?!

...scriam odata...am ramas la aceeasi parere: profesorii ii invata pe tineri ceea ce stiu ei mai bine
1.sa munceasca pana isi tocesc coatele pe banci,pana li se accentueaza dioptriile pentru a-si castiga macar libertatea intelectuala pe care nu oricine o poate avea si, banuiesc,...greu e fara ea!
2.sa se bucure ca exista persoanele de la punctul 1 care ofera material de studiu si oportunitate de copy-paste pentru cei care prefera sa fie condamnati la o viata copy-paste

Acum, totul este o permanenta optiune : de a lasa sa treaca viata pe langa tine sau de a o intreba ce ganduri are cu tine...
Back to top
1 User said Thank to criss-cross for this Post :
 Stel (17 Jul 2012, 15:38)
justme
Fri Jul 13 2012, 05:09PM

Registered Member #2073
Joined: Thu Aug 27 2009, 09:52PM

Posts: 2257
Thanked 197 time in 143 post
Dragii mosului, va spun inca o poveste din invatamantul nostru romanesc si ramane ca voi sa va pronuntati, aici sau in sinea voastra.

La un liceu dintr-un anumit oras, un elev ramane, pe drept cuvant, corigent. Pana aici, nimic deosebit. Nu era nici primul, nici ultimul in situatia respectiva. Numai ca... surpriza! Conducerea liceului se trezeste cu un mesaj de la ISJ: elevul X (un nesimtit bazat pe “pilele” parintilor) trebuie sa treaca clasa. Asta DUPA ce situatia fusese deja incheiata in catalog!
Imaginati-va ce fete au facut profesorii atunci cand au auzit ca indolentul trebuie sa treaca anul! Imaginati-va, iarasi, cu ce dispret ii privea individul respectiv, care nu este altceva decat un putoi. Constientiza perfect ca ii are la mana. Daca acum face asa, ce respect va avea el mai tarziu fata de cei din jur?

Nu dau mai multe detalii, din motive lesne de inteles. Crede cine vrea. Un singur lucru trebuie sa retina cei care abuzeaza de functii: ca, mai devreme sau mai tarziu, le vine si lor randul. Putintica rabdare, vorba lui Trahanache...


[ Edited Fri Jul 13 2012, 05:14PM ]
Back to top
dorobant
Sat Jul 14 2012, 03:25PM

Registered Member #457
Joined: Fri Mar 23 2007, 06:42PM

Posts: 968
Thanked 20 time in 11 post
... şi în respectiva instituţie de învăţământ nu s-a găsit nici măcar o persoană suficient de curajoasă şi de corectă ... în concluzie, este o instituţie de învăţământ specializată în formarea viitorilor delicvenţi. Foarte bună pentru formarea liderilor politici !
... părerea mea !
Back to top
criss-cross
Sat Jul 14 2012, 08:38PM
Registered Member #4853
Joined: Tue Apr 24 2012, 08:47PM

Posts: 1059
Thanked 182 time in 142 post
dorobant wrote ...

... şi în respectiva instituţie de învăţământ nu s-a găsit nici măcar o persoană suficient de curajoasă şi de corectă ... în concluzie, este o instituţie de învăţământ specializată în formarea viitorilor delicvenţi. Foarte bună pentru formarea liderilor politici !
... părerea mea !

...mai e mult pana cand TOTI profesorii sa-si sustina curajos punctele de vedere, unul singur nu face fata presiunilor si atitudinii de respingere atunci cand se pune contra curentului general....de ce nu se-ntampla?! nu stiiiiiu! Un lucru va spun sigur: nimic ilegal si urat nu pleaca de la cel de la catedra! Pe sistemul,,daca-i ordin, cu placere"(pe traseul guvern-minister-inspectorat-director), se intampla lucruri care vin precum izvoarele din munte...pe masura ce ajung la ses, strang din ce in ce mai multe gunoaie care se agata , vrand- nevrand si se depun, unde credeti? in spinarea noastra. Credeti ca toate propunerile si opiniile cadrelor didactice discutate in miile de sedinte si trimise catre minister au fost vreodata citite de cineva? Credeti ca e usor sa te lupti cu un sistem care e impotriva ta, de parca asta ii este scopul?
Nu ma simt bine cand se vorbeste rau despre cadrele didactice pentru ca stiu ce munca titanica desfasoara :cu copilul, familia, comunitatea, conceptii,idei preconcepute, saracie si lipsa de respect. Daca s-ar elimina elementul politic care bantuie printre noi cu putere, daca cei care ajung in functii ar ramane ancorati in realitatea scolara...ce minunat ar fi!
Back to top
justme
Sun Jul 15 2012, 01:31AM

Registered Member #2073
Joined: Thu Aug 27 2009, 09:52PM

Posts: 2257
Thanked 197 time in 143 post
dorobant wrote ...

... şi în respectiva instituţie de învăţământ nu s-a găsit nici măcar o persoană suficient de curajoasă şi de corectă ... în concluzie, este o instituţie de învăţământ specializată în formarea viitorilor delicvenţi. Foarte bună pentru formarea liderilor politici !
... părerea mea !


De-a lungul anilor, am avut ocazia sa vad ce inseamna ca prostii sau infumuratii sa ajunga in functii de conducere in invatamant (directori, directori-adjuncti, inspectori). Au pile la partid? Dumnezeu este nimica toata pe langa ei! Vorba aceea: daca vrei sa vezi ce poate cineva, da-i o functie de conducere! Iar in invatamant sunt multe de vazut…

criss-cross are dreptate in ceea ce priveste munca profesorilor. Personal, eu ii consider (si aici ma refer la majoritatea acestei categorii profesionale, nu la exceptiile care iau spaga, fac sex cu elevii, ii bat pe acestia ori vin manga la ore) naivi sau, daca vreti, fraieri. Spun asta deoarece, in opinia mea, nu stiu sa-si ceara drepturile. O amenintare cu greva, o aparitie sau doua la tv, o abureala de negociere sindicate-minister, un miting la care vine jumatate din numarul asteptat, mai punem maximum doua saptamani de greva efectiva (nu va ganditi la grevele din anii ‘90 sau la cea din 2000, s-au dus vremurile bune!) si…. fsssss! S-au terminat protestele. Daca ar fi uniti, inspectorii scolari, directorii si ministrii ar sta in genunchi in fata lor. Daca…

Am vazut ce inseamna sistemul asta idiot (daca faci, de ce ai facut; daca nu faci, de ce n-ai facut) care, practic, te mananca zi de zi. Sistemul unde se cer hartii cu toptanul (mai nimeni nu se uita la ele, dar ”e bine sa fie la dosar”), iar numarul cererilor creste de la un an la altul: pentru comisia de specialitate, pentru comisia dirigintilor, pentru olimpiada, pentru gradatia de merit, planificarile semestriale, planificarile anuale, planificarile pentru activitatile extrascolare, planificarile pentru activitatile in orele de dirigentie, pentru inspectie, pentru brigada ministeriala etc., etc. In plus, te trezesti ca ai un sef entuziast care iti cere sa colaborezi ba la revista cutare, ba sa te duci la simpozioane, conferinte (“este bine sa aparem si noi, sa nu se spuna ca nu am facut nimic”), precum si la alte manifestari, unde a vazut el, anii trecuti, ca nu prea au fost oamenii din subordinea lui.

Treaba nu se termina aici. Mai adaugati proiectele cu finantare europeana (“da bine” ca in portofoliul scolii sa existe asa ceva), iar pentru ele iti trebuie, iarasi, oameni priceputi si dispusi sa rupa din timpul lor prea putin liber.

Sa nu uitam, insa, misiunea esentiala a dascalilor: LECTIA. Ai de facut fisele pentru documentare, iar pentru asta trebuie sa cauti in mai multe carti – pentru cine vrea cu adevarat sa munceasca, netul nu acopera decat 30-40% din necesarul de informatii –, punerea lor cap la cap, apoi sinteza si sistematizarea. Urmeaza produsul finit, adica schema lectiei, adaptata la nivelul celor care urmeaza sa primeasca informatia, plus explicatiile de rigoare la ora.

Ei bine, pentru toate astea trebuie timp fizic. Dupa ore, acasa te asteapta familia si treburile specifice, pe care nu poti sa le neglijezi. Iar ziua are, ca si inainte, tot 24 de ore. De unde sa iei atata timp ca sa le faci pe toate?

Scoala respectiva nu este in totalitate cum spuneti. Nici formatoare de viitori delincventi, nici de viitori lideri politici. Este una in care profesorii se chinuie sa-i invete lucruri bune pe elevi. Dumneavoastra decideti daca ma credeti sau nu. Asa cum spuneam data trecuta, nu dau mai multe detalii deoarece nu vreau ca “baietii veseli” sa aiba ce “turna”.
Cat despre cazul elevului X, omul va sustine examenul de corigenta in toamna. Mesajul ca trebuie sa treaca in vara a ramas fara efect.
Back to top
1 User said Thank to justme for this Post :
 Stel (17 Jul 2012, 15:44)
Stel
Tue Jul 17 2012, 06:03PM
Registered Member #2461
Joined: Fri Jan 08 2010, 08:06AM

Posts: 981
Thanked 56 time in 43 post
Destul de dure aprecierile... Si cele pentru elevi si cele pentru profesori. Eu incerc sa fiu avocatul lor, dar neavand studiile necesare ma voi exprima ca o mamica.

Elevii nu invata pentru ca:

-parintii nu ii educa in spiritul atasamentului pentru lectura/invatatura. Nu o fac pentru ca nu mai au timp pentru copiii lor. Nici macar mamicile. Asta in cazul fericit in care un copil are ambii parinti, pentru ca numarul divorturilor este in crestere, munca pe alte meridiane a devenit o practica obisnuita iar boala si moartea contribuie si ele.

-copiii traiesc sub un adevarat bombardament informational iar scoala este cireasa de pe tort (sau bomboana de pe coliva, cum vreti sa spuneti). Acest fenomen este o noutate, pentru ca in Romania pre-decembrista ne confruntam cu o adevarata penurie de informatie. Compensam lipsa surselor de informatie in biblioteci, putin cu radio Europa Libera sau Vocea Americii si putin cu o antena "de bulgari". Pe cand acum, daca mentionez numai internetul si este suficient sa intelegem de ce nu mai simt nevoia sa deschida cartea.

-copiii s-au nascut pregatiti pentru un tip de societate complet diferit de cel pe care il cunoastem noi si pe care ne straduim sa il transmitem copiilor. Noi ne straduim sa ii formam dupa chipul si asemanarea noastra, uitand ca suntem tributari unei epoci care ne-a limitat foarte mult libertatea si accesul la informatie. Tocmai cu mentalitatile adanc sadite in noi ducem acum cea mai grea lupta. Ele ne inchid mintea in clisee, in tipare din care nu ne putem elibera. Iar copiii, nascuti spre a fi liberi intr-o tara libera, se comporta ca atare, starnind adevarate furtuni care sa ne scoata odata din limitarile tiparelor, asa cum furtuna scoate din radacini chiar si copacii batrani.

-fireste, copiii dau vina pe cadrele didactice care ii forteaza sa memoreze atat de multa informatie pe care o gasesc cu un simplu click pe internet intuind ca in spatele profesorilor se afla un intreg sistem. Care functioneaza asa cum stim, care are acele dificultati despre care stim, dar niciun sistem nu este perfect, toate sunt perfectibile, nu-i asa?
Back to top
criss-cross
Tue Jul 17 2012, 11:33PM
Registered Member #4853
Joined: Tue Apr 24 2012, 08:47PM

Posts: 1059
Thanked 182 time in 142 post
...cine sunt copiii nostri?! o parte din noi si din atentia pe care le-o acordam... o parte din ceea ce suntem noi capabili sa le oferim...o mare parte din ceea ce vad in jurul lor!

Back to top
Stel
Wed Jul 18 2012, 01:02AM
Registered Member #2461
Joined: Fri Jan 08 2010, 08:06AM

Posts: 981
Thanked 56 time in 43 post
Foarte frumos, draga Criss, dar cam prea profund pentru mine. Pentru mine, copiii sunt ceea ce ne daruiesc: bucurie. Sunt ceea ce gandesc: lumina. Sunt ceea ce rostesc: adevar. Sunt ceea ce ne invata: rabdarea, iubirea neconditionata si credinta pura.
Back to top
Radu89
Wed Jul 18 2012, 02:19PM

Registered Member #918
Joined: Sat Feb 02 2008, 12:38AM

Posts: 1097
Thanked 103 time in 87 post
Sunt carcotas prin aceasta postare :

De ce sa mai mergem la scoala daca la...
Matematica = exista calculator
Limba romana = o stim deja
Muzica = este pe youtube
Franceza si Engleza = google translate
Sport = ne plimbam mereu
Geografie = iti cumperi GPS
Istorie = sunt morti toti, deci e o pierdere de timp
Back to top
criss-cross
Tue Jul 24 2012, 10:07PM
Registered Member #4853
Joined: Tue Apr 24 2012, 08:47PM

Posts: 1059
Thanked 182 time in 142 post
... copii din aceeasi Romanie... invatamant in aceeasi Romanie...
[i]Unsprezece medalii şi două premii speciale la Olimpiada Internaţională Pluridisciplinară Tuymaada 2012
20.07.2012


Olimpicii români au repurtat un nou succes la a XVIII-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale Pluridisciplinare Tuymaada desfăşurată în perioada 12-20 iulie 2012, în Yakutsk (Republica Saka, Federaţia Rusă). Astfel, graţie punctajelor foarte bune, elevii români au intrat în posesia a 11 medalii (patru de aur, şase de argint şi una de bronz) şi două premii speciale la toate cele patru probe ale concursului: informatică, matematică, fizică şi chimie.
Pe discipline, rezultatele elevilor români sunt următoarele:

1. Chimie: două medalii de argint - Maria Adnana Leizeriuc (clasa a XI-a/Colegiul Naţional „Petru Rareş" din Suceava), Cristian David Călin (clasa a X-a/Colegiul Naţional „Costache Negruzzi" din Iaşi) şi o medalie de bronz - Marius Constantin Stoian (clasa a X-a/Colegiul Naţional „Gheorghe Vrânceanu" din Bacău).
2 Matematică: o medalie de aur şi premiul special pentru cea mai bună soluţie de rezolvare a unei probleme - Florina Toma (clasa a XI-a/Colegiul Naţional din Iaşi) şi două medalii de argint - Andreea Măgălie (clasa a X-a/Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti), respectiv Ştefan Gramatovici (clasa a X-a/Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu" din Bucureşti).
3. Fizică: o medalie de aur - Ioan Ignat (clasa a IX-a/ Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân" din Constanţa) şi o medalie de argint alături de premiul special pentru cea mai bună rezolvare la proba practică - Alex Mihai Kis (clasa a XI-a/Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu" din Bucureşti). La această disciplină a concurat şi Andrei Ioan Bleahu (clasa a XI-a/Colegiul Naţional „Grigore Moisil" din Oneşti, judeţul Bacău).
4. Informatică: două medalii de aur - Mihai-Dan Gheorghe (clasa a IX-a/Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti) şi Rareş Darius Buhai (clasa a IX-a/Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu" din Bistriţa) şi o medalie de argint - Daniel Posdărăscu (clasa a X-a/Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti).
La prezenta ediţie a Olimpiadei Internaţionale Pluridisciplinare Tuymaada au participat peste 150 de concurenţi din Federaţia Rusă, Bulgaria, Serbia, Macedonia şi România. Echipa ţării noastre revine în ţară, vineri, 20 iulie, ora 22.55, pe Aeroportul Internaţional „Henri Coandă".

BIROUL DE PRESĂ[/i]
LINK

Cum arata , ce ofera, ce vrea un liceu privat?!
LINK

Aceeasi copii din aceeasi Romanie...

.. invatamant privat?!
Liceul are 200 de elevi, iar taxa de scolarizare este de 3.250 euro/an.
"Liceul are un fel de sistem de head-hunting: conducerea alege elevii cu rezultate exceptionale in gimnaziu si le propune sa se inscrie la ei, oferindu-le burse sau alte beneficii", a precizat Ramona Coman, inspector scolar pentru invatamant particular in cadrul ISMB.
Din cei 420 de elevi care au absolvit pana acum cursurile liceului privat, 35 au ales sa-si continue studiile in strainatate, cei mai multi in cadrul Massachusetts Institute of Technology (MIT) sau Princeton. Cei care raman in tara urmeaza cursurile ASE, potrivit lui Ahmet AKI, directorul adjunct al Liceului International de Informatica din Bucuresti.
"De la inceputul acestui an, 90 de elevi ai liceului nostru au fost acceptati pana acum de universitatile din Europa, cu burse totale. Mai mult, o eleva a fost acceptata la trei universitati straine: Harvard, MIT si Princeton", a adaugat AKI.
Liceul International de Informatica este singurul liceu privat aflat in topul celor mai bune licee din Capitala.
"Acest liceu este preocupat de performanta si investeste in copiii care au fost olimpici in gimnaziu. Si in sistemul public elevii primesc burse de la stat daca au facut performanta, insa nu li se asigura suportul material dintr-o institutie privata", a mentionat Liliana Preoteasa, director general pentru invatamant preuniversitar in cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii.

...invatamant de stat?!
Burse pentru cei mai buni
Potrivit ISMB, bursele acordate elevilor din liceele de stat au avut anul trecut o valoare medie de 85 de lei si s-au oferit burse de merit si de studiu de aproximativ 41.000 de euro pentru elevii care au facut performanta din cei 70.000 de liceeni, cati studiaza in Bucuresti. Spre comparatie, la Liceul International de Informatica sunt alocate anual burse de 9.200 de euro pentru cei mai buni dintre cei 200 de elevi inscrisi, finantate prin intermediul fundatiei Lumina, care controleaza liceul.
Aproape 40% din elevii colegiului "Tudor Vianu" au medii peste noua, adica aproximativ 500 de elevi, insa numai 121 din acestia au primit anul trecut burse de merit si de studiu, in valoare totala de 37.800 de lei (aproximativ 10.300 euro).
Daca anul trecut numai doi elevi din cadrul liceului "Tudor Vianu" primeau burse de merit olimpic (finantate direct de minister), in acest an numarul lor a crescut la cinci, fiecare bursa fiind de 280 de lei pe luna.
Un numar de 17 elevi de la Colegiul National "Matei Basarab", infiintat in 1859, au primit in ultimul semestru al anului trecut burse de merit, cu o medie a notelor de peste 9,80. Si elevii care obtin medii peste 9 pot concura pentru a obtine o bursa de studiu, pentru care ISMB aloca finantari liceelor in fiecare an.
"Elevul cu cea mai mare medie pe ciclu de clasa primeste in fiecare semestru bursa 'Matei Basarab', in valoare de 60 de lei, finantate de Asociatia parinti-profesori din cadrul liceului", a precizat Rodica Cioata, director adjunct al liceului "Matei Basarab".
Back to top
Axinia
Wed Jul 25 2012, 07:49PM
Registered Member #2088
Joined: Wed Sep 02 2009, 09:31PM

Posts: 161
Thanked 139 time in 124 post
CONTINUAREA MESAJULUI SEMNAT " AXINIA " DE LA PAG. 16.
===
===
Prezentul mesaj a fost trimis si doamnei ministru, nou numita.
===
===
... continuare ...
Stimata doamna ministru, in incheiere, cu permisiunea dumneavoastra as dori sa fac cateva recomandari asa ca de la femeie la femeie, ca de la om de bine la alt om de bine, ( am astept destul schimbarea, ca in sfarsit sa vina la conducerea ministerului, o persoana capabila ca dumneavoastra ), si anume:

- Schimbarea sistemului de invatamant, mai precis sa se revina la forma de invatamant veche, ( pana in Revolutie ), prin care am trecut si eu, si dumneavoastra, si atata populatie romaneasca. Acea forma de invatamant, asigura fiecaruia, indiferent de starea sociala, dupa capacitatea intelectuala si aptitudinile personale un loc in invatamant, mai precis fiecare putea sa urmeze o scoala in functie de capacitatea fiecaruia, si mai ales din placere. Ca atare, sa se revina la:
 Gradinita, care sa cuprinda ca in trecut grupele mici si grupele mari ( pregatire prescolara ). Va rog nu lasati forma actuala, prin care domnul Funeriu, zis si “ funebrul invatamantului “, a vrut sa distruga sufletele acestor copilasi nevinovati. La aceasta varsta frageda, varsta de gradinita, copiii mai au nevoie de libertatea de miscare de gradinita, au nevoie de joaca, de acomodare cu regimul de grup s.a.m.d., psihologic vorbind, o sa fie niste copii distrusi, o sa se transforme din robotei in roboti cu programare, nu o sa iubeasca scoala, ci o sa o urasca, si o sa ne urasca si pe noi, va rog, va rugam nu-i “ inregimentati “ de la o varsta asa frageda. Daca o fi sa ajunga academicieni, o sa ajunga si fara sa fie nevoiti sa treaca prin aberatiile si tampeniile visatoare ale domnului Funeriu, fostul ministru.
 Scoala generala clasele I – VIII.
( pastrand si vechile scoli generale cu clasele I – X ).
Aceasta scoala sa cuprida aceeasi structura, adica:
Clasele primare I – IV,
Clasele gimnaziale V – VIII, ( X ).
Cred ca este foarte normal ca gradinita sa fie gradinita si scoala generala sa fie scoala generala.
Sa nu uitam ca unele scoli generale, sa-si pastreze specialitatea lor cum ar fi: muzica, profilul sportiv s.a.m.d.
Cred ca aceasta forma de Scoala generala este cea adevarata, asa cum a fost pana la schimbarile aberante ale PD-L-ului, si fostului ministru.
 Liceul, clasele IX – XII.
In primul rand sa fie schimbate denumirile din Colegii in Licee, asa cum au fost si este in traditia romaneasca, asa cum ai nostrii parinti si bunici, asa cum si noi ne mandrim ca suntem absolventi de Liceu cu bacalaureat.
Acesta sa cuprinda ca in trecut:
Treapta I
Clasele IX – X.
Aceasta treapta de invatamant liceal sa contina profile specifice sau generale, in functie de traditia lui, de la infiintare si pana in prezent.
Accesul in aceasta treapta de invatamant sa se faca pe baza de examen de admitere, sau fara examen, adica pe baza de dosar de inscriere simpla, in functie de profil si numarul de locuri al Liceului, asa cum era si in trecut.
Treapta a – II – a.
Clasele XI – XII.
Aceasta treapta de invatamant liceal sa cuprinda ca si in trecut profile specifice sau generale, iar admiterea in aceasta treapta era obligatoriu si este obligatoriu sa se faca prin examen de treapta. In aceasta treapta se vor inscrie elevii care au absolvit prima treapta de invatamant liceal si doresc sa termine cursurile liceale.
Finalizarea cursurilor liceale, dupa absolvirea celor doua trepte de invatamant, se facea cu sustinerea examenului de bacalaureat, cu examene care aveau drept materii si subiecte cu grad de dificultate diferit, atentie in functie de specializare, de profil si gradul de apreciere al Liceului si nu in general pentru toata lumea cum se face in prezent.
Exemple de Licee:
Liceul de filologie istorie, cu clase de filosofie istorie, clase de mecanica, si clase cu limba de predare in limba germana, in limba maghiara, in limba rusa, in general cu predare in limba cetatenilor de etnii diferite, care locuiau in anumite zone din tara.
Liceul industrial, cu clase de matematica fizica, mecanica, constructii, industrie usoara.
Liceul militar, cu profile specifice.
Liceul sanitar, cu profil specific.
Liceul textil, cu profil specific.
Liceul de chimie, cu profil specific.
Liceul de muzica, cu profil specific.
Liceul de aeronautica, cu profil specific.
Liceul de matematica fizica, cu clase de specialitate, dar si de mecanica, sau teoretica.
Si asa mai departe.
Demn de mentionat este ca elevul dupa ce termina Scoala generala avea dreptul de a alege singur dupa placerea si capacitatea sa, ce Liceu sa urmeze, mai tarziu ce Scoala profesionala sa urmeze sau la ce Facultate sa se inscrie. Era alegerea lui, si nu trebuia sa fie la dispozitia unei masinarii de tip calculator, care sa ii manipuleze viitorul copilului.
Bacalaureatul era sustinut de elevii absolventi de Liceu, iar subiectele erau facute pe baza programei scolare parcurse in Liceul respectiv, pe specialitatea si profilul Liceului si mai ales gradul de dificultate era in functie de nivelul de clasificare si profil al Liceului.
Nu se poate asa ceva, cum se intampla in ziua de azi, ca un elev absolvent de Liceu agroindustrial sa aiba aceleasi subiecte de bacalaureat ca un elev absolvent de Liceu de matematica fizica.
Este inadmisibil, este bataie de joc fata de copii dar si fata de invatamantul romanesc.
Nici in strainatate nu exista asa ceva.
De exemplu, in Franta unde am avut un nepot la studii liceale, la examenul de bacalaureat, subiectele au fost intocmite tinand cont de programa scolara parcursa de elevi in Liceul respectiv, de specializarea si profilul acestuia, iar gradul de dificultate a fost in functie de nivelul de evaluare si profil al liceului si programa scolara al Liceului. Iar subiectele va asigur ca au fost intocmite in asa fel incat sa poata lua examenul toti absolventii, ( pentru-ca este logic si normal, din moment ce elevul a ajuns la finalizarea studiilor ).
In schimb la noi ca la nimeni, subiectele de bacalaureat sunt aceleasi atat pentru un absolvent de matematica fizica, cat si pentru un absolvent de agroindustrial cat si pentru un absolvent de Teoretic.
Este inandmisibil, este o bataie de joc fata de copiii nostri.
Nu poti sa ceri unui elev de Teoretic sau de mecanica, sau agroindustrial sa dea examen de bacalaureat ca unul de la matematica - fizica.
Simplu, elevul de la Teoretic nu a facut numarul de ore de matematica, ca un elev de profil matematica, si in al doilea rand de aceea a ales Teoreticul, ca sa nu studieze stiintele exacte. Ce nu este clar?
Va rog, va rugam sa se reintre in normalul societatii romanesti, de inainte de Revolutie, in sistemul de invataman care a dat mari oameni de cultura si savanti, de oameni cu carte care azi lucreaza in strainatate si sunt apreciati la maximul de valoare, avand la baza pregatirea de atunci din vremurile noastre bune ( lasand la o parte ideologia politica ), luand deci ce-a fost bun si foarte bun.
 Scoala profesionala.
De regula Scolile profesionale functionau in cadrul Liceelor industriale sau agroindustriale, pe diferite profiluri si specializari. Pentru aceste scoli optau elevii care nu reuseau mai departe la examenul de treapta a – II - a de invatamant liceal, sau pur si simplu erau absolventi ai primei trepte de liceu, dar nu doreau sa mai continue studiile liceale, alegand sa ajunga meseriasi, si mai tarziu aveau posibilitatea sa-si termine invatamantul liceal la seral. Accesul in Scolile profesionale se facea pe baza de dosar de inscriere, iar in unele locuri si pe baza de teste scrise si orale privind unele aptitudini si cunostinte de specialitate, cum ar fi pentru constructii aeronautice, conducatorii auto, patiserie – cofetari, prelucrare prin aschiere, veterinari s.a.m.d.
Dar in general inscrierea si admiterea era simpla, in functie de optiunea elevului si numarul de locuri, conditia de baza era ca elevul sa fie absolvent al primei trepte de liceu, respectiv zece clase.
Absolvirea Scolii profesionale se finaliza cu o proba practica si una orala, dupa care elevul era declarat absolvent, primind “ Certificatul de absolvire “ in meseria pentru care a optat si s-a calificat, si bineinteles era repartizat pe un loc de munca, sau opta pentru un loc de munca. Mai tarziu meseriasul cu calificare putea opta pentru terminarea studiilor chiar si universitare, sau cu schimbarea locului de munca.
Exemple de Scoli profesionale:
Scoala profesionala “ Aeronautica “, cu profile de “ constructii aeronave “, “ prelucrare prin aschiere “ ( pentru meseriile de strungari, frezori, rabotori ), “ forjare – tratamente termice speciale “.
Scoala profesionala silvica.
Profilul, se intelege de la sine.
Scoala profesionala auto.
Specializarile se inteleg de la sine, adica mecanici auto, conducatori auto.
Scoala profesionala agroindustriala.
Elevii proveneu in general de la Liceele agroindustriale, sau de la alte Licee. Specializari in horticultura, mecanizare, viticultura, ruteristi ( tractoristi ), veterinara s.a.m.d.
Scoala profesionala de industrie alimentara.
Specializari: patiseri, cofetari, bucatari s.a.m.d.
Scoala profesionala de industria textila.
Specializari: mecanici, tesatori, filatori s.a.m.d.
Am dat numai cateva exemple, pentru-ca fiecare cititor sa-si reaminteasca.
 Universitatea.
Inainte intalneai numai invatamant de stat universitar, dar acum intalnim si invatamant particular universitar.
Foarte bine, numai ca ar trebui ca Universitatile de stat sa fie de stat, sa poti accede in functie de medie pe baza de dosar de inscriere, sau pe baza de examen de admitere, in functie de gradul Universitatii si de profil – specializare, astfel incat orice copil absolvent de Liceu cu bacalaureat, indiferent ca este din familie instarita sau saraca sa poata fi admis si sa urmeze cursurile gratuit.
Imi aduc aminte, ca eu am avut aceasta sansa dreapta pe vremea comunismului, fiind ca multe fete din Romania fiica de tarani, am avut dreptul ca orice copil sa acced pe portile deschise in invatamantul de stat gratuit, urmand pe rand cursurile Scolii generale, cursurile Liceului sanitar, dupa aceea am fost admisa in urma examenelor sustinute la UMF, si am absolvit printre primele, dupa care am urmat stagii de pregatire in strainatate, si daca nu aveam sotul medic militar, ramaneam si eu ca celelalte colege in strainatate, unde sunt apreciate pentru capacitatea lor si nivelul de pregatire avut in Romania.
Intrebare: cati elevi si eleve din Romania, absolventi de Liceu cu bacalaureat cu medii foarte mari, dar provenind din familiile sarace ale Romaniei de azi, isi mai permit sa acceada la o facultate de stat si sa stea la internat si sa manance unde?
Raspunsul este dureros, foarte dureros, si anume, dupa ultima statistica, doar doi la suta din studentii din mediul universitar, provin din mediul rural.
Deci, raspunsul este ca foarte, foarte putini, si pacat mare pacat. Unde este invatamantul gratuit din Romania? Pe “ hartie “, bineinteles.
Si pe vremea boierilor, sau in perioada interbelica dar, si pe vremea comunistilor oricine putea sa acceada in invatamantul de stat gratuit, dar azi, in Romania Uniunii Europene, asistam cu indiferenta totala la un abandon scolar de tip “ abandon scolar african “. Asta a facut politica PD – L sub ministeriatul lui Funeriu – distrugatorul.
Ne aflam intr-o situatie groaznica si nimeni nu face nimic, fiecare sa multumeste ca se constata, sau se face ca nu “ vede “ sau nu vrea sa stie.
Romania incotro? Oare spre o tara sub putere coloniala, saraca si mai ales analfabeta? Doamne fereste.

Daca dorim schimbarea in bine, de urgenta se impun urmatoarele:
- Gradinita sa ramana gradinita asa cum este in traditia romanilor, si daca doriti o schimbare atunci sa se schimbe programa de pregatire a acestor copilasi, si sa se ridice nivelul de pregatire al educatorilor, sa se imbunatateasca baza materiala didactica si conditiile de ambient din gradinite, pentru a fi cat mai placute de copii. Sa se termine cu porcaria de “ clasa pregatitoare “ la Scoala generala. Nu distrugeti copiii, rugam sa fie lasati sa se bucure inca de placerile Gradinitei, de joaca si de tot ce ofera anii de Gradinita. Nu distrugeti viitorul Romaniei.
- Scoala generala sa ramana asa cum a fost din punct de vedere organizatoric, si pe clase asa cum am mentionat mai sus, in schimb se poate veni cu imbunatatiri din punct de vedere didactic, material didactic, sali de sport, renovarea si igienizarea lor ( cum este posibil ca in Romania de azi sa mai existe scoli fara apa curenta, fara canalizare si fara WC-uri interioare, fara sapun si hartie igienica? Este strigator la cer ), imbunatatirea sociala, nivelul de pregatire al profesorilor si invatatorilor, evaluarea programei scolare, s.a.m.d.

- Invatamantul liceal.
In primul rand, eliminarea admiterii in Liceu pe baza repartizarii tip “ calculator “.
Nu o masinarie electronica trebuie sa hotarasca destinul unui copil.
Copiii Romaniei nu sunt “ electroni “ sau pe post de “ robotei “ experimentali, pentru a fi bataia de joc a unei masinarii fie ea si electronica, sau copiii sa fie bataia de joc a unui sistem romanesc bolnav si incapabil sa gestioneze invatamantul romanesc.
In al doilea rand revenirea la denumirea traditionala de “ Liceu “, asa cum majoritatea statelor europene au pastrat-o in invatamantul de stat, cum ar fi de exemplu in Franta.
Ca atare sa se inventarieze toate liceele din tara, pe profile si specializari, ce avem si ce nu avem in functie de cererea elevilor, de cererea mediului universitar, de cererea de pe piata muncii, de numarul elevilor posibil existent in prezent si viitor din punct de vedere sociologic, de nevoile societatii romanesti.
Deci organizarea lor asa cum am mentionat mai sus, daca este nevoie puteti organiza un Referendum, in cadrul caruia populatia Romaniei sa poata alege sistemul de invatamant, si sunt sigura ca majoritatea noastra ar dori ca si copiii nostri sa invete intr-un sistem cum l-am mentionat mai sus, sistem prin care au trecut mai toti oamenii de stat, de cultura, de arta, si savanti din trecut si prezent, si de ce nu si noi cei care ne-am facut un viitor in vechiul sistem.
Imbunatatirea si schimbarea radicala a programei de invatamant. Fiti mai flexibili, fiti ca in Occident, daca vreti rezultate si respectul elevilor si parintilor.
Perioadele de practica sa fie serios aplicate.
Baza materiala didactica imbunatatita si chiar schimbata la nivelul cerintelor din ziua de azi, si cu vedere de viitor.
Repararea si renovarea tuturor liceelor la standarde de tara civilizata.
Evaluarea cadrelor didactice, masuri pentru pregatirea si specializarea lor, si mai ales acordarea respectului fata de corpul profesoral, si mai ales motivarea acestora prin masuri de salarizare decente.
Masuri pentru ca si elevii care provin din familii sarace, ( si sunt destui copii in Romania de azi ), sa poata accede gratuit la o masa calda macar, la internat, la rechizite gratuite, in asa fel incat si acesti elevi sa poate sa-si termine studiile liceale. Este mare pacat, ca acesti copii sa se piarda pe drumul saraciei, fara ca Statul sa se implice.
Va reamintesc, daca pe vremurile de curand apuse s-ar fi aflat ca un copil nu poate sa ajunga la scoala, o multime de persoane erau facute raspunzatoare, si … , va las pe dumneavoastra sa completati, pentru-ca stiti ce se intampla.
Ca atare, sa nu intelegem ca daca acum este democratie, si avem libertatea de a hotara, inseamna ca trebuie sa actionam sau sa asistam letargic si indiferenti la abandonul scolar.
Si multe alte masuri, masuri care sa “ trezeasca “ si sa-I redea demnitatea de altadata invatamantului romanesc.
- Invatamantul universitar, incotro si pentru cine?
Oameni buni, romani, ce sistem universitar gratuit avem, daca intr-o universitate de stat esti indemnat sau repartizat catre locuri cu taxe foarte mari.
Cum este posibil ca o eleva de la tara, absolventa de liceu cu nota foarte mare, nu beneficiaza in zilele noastre de democratie, de nimic gratuit in mediul universitar? Ca atare, ca sa nu se piarda in prezenta societate bolnava, aceasta eleva in prezent studenta la medicina, a fost “ infiiata “ de corpul medical al Spitatulului nostru, unde ii oferim o camera in care sa invete si sa doarma, ii oferim practica de lucru, si prin cheta generala incercam sa o inbracam si sa - i asiguram bani de buzunar si masa de zi cu zi, in asa fel sa nu ajunga pe strazi. Sa precizez, este orfana, data afara de la “ Casa copilului “, ( varsta ), deci o eleva foarte buna la invatatura era sa se piarda pe drumurile societatii “ Uniunii europene nemaiintalnite “, societate europeana, care te uita intr-un “ colt de societate “ daca nu ai norocul sa faci parte dintr-o familie bogata, adica sa ai “ origine sanatoasa, bogat – capitalista “, asa cum o cere societatea capitalista europeana de azi. Si uite asa noi Spitalul am hotarat sa fim “ Armata salvarii “ pentru aceasta studenta orfana de parinti si Stat.
Se pun cateva intrebari:
- De ce aceasta situatie, de ce trebuie sa se piarda atata tineret, unde sunt institutiile statului, care trebuie sa intervina?
- Este normal ca in societatea capitalist – European – Romaneasca de azi, din numarul de studenti inscrisi in mediul universitar romanesc, numai doi la suta sa provina din mediul rural, adica mai pe romaneste, de la tara doamnelor si domnilor?
Ce trebuie facut? Sa raspunda cei in drept sa o faca. Va rog.
Si apropo, suntem pe ultimul loc in Uniunea Europeana in numarul de absolventi universitari. De ce oare?
De ce oare examenele de Licenta din Romania le intrece pe cele din mediul universitar European, in gradul de dificultate. Cui foloseste? A, ca sa se mai stranga bani pe taxe, da, ce “ corect “.
Deci, incotro mediul universitar, si cine mai poate ajunge in el ? Simplu, cei de “ origini foarte sanatoase “, adica bogate.
Schimbare, pana nu este prea tarziu, nu mai transformati elevii in cersetori studenti, ca sa-si poata termina studiile universitare.
Cum suntem egali in drepturi? Poate pe hartie, in Constitutie, atat, in rest, Dumnezeu cu mila.

Cum sunt atrasi copiii, sa devina elevi de Liceu?
Asa cum se intampla in prezent?
Si anume, ca sa te informezi, ca sa vezi ce este bine pentru copilul tau, viitor elev de Liceu, este necesar sa vizitezi Liceul, sa vezi ce baza materiala didactica are, ce conditii sociale si igienice are, sa te interesezi de corpul profesoral, sa vezi ca omul de rand unde isi va petrece o mare parte din timpul sau copilul tau.
Dar, te izbesti de un zid de netrecut, de un comportament indecent si agresiv al secretarelor de Liceu, al conducerii, sau al paznicilor sau femeilor de serviciu de pe acolo pe unde ii intalnesti.
Cum este posibil ca in cursul saptamanii sa nu poti intra intr-un Liceu, sa-l vizitezi, sa primesti informatii, s.a.m.d.?
Cum este posibil ca la sfarsit de saptamana, respectiv sambata si duminica, macar pana in ora treisprezece ( pentru-ca nu toata lumea poate sa vina in cursul saptamanii din diverse motive printre care si munca ), sa nu poti sa stai de vorba cu cineva, cu un pedagog, cu o secretara, sau macar cu paznicul, sau femeia de serviciu, iar pe baza de legitimare sa te lase sa vizitezi Liceul?
Cum este posibil ca la un Liceu, despre care se spune ca este de renume, sa gasesti usa principala inchisa, pe poarta anexa sa fie lanturi cu lacate, si la multe insistente la sonerie, sa-si faca aparitia o doamna care spune ca este directoare si ca accesul este interzis in Liceu, dar totusi daca se insista, poti veni in cursul saptamanii, sa intri pe poarta din spate, pe usa din dos si poate cineva o sa se gaseasca sa ma lamurasca cu privire la ce doresc.
Si asta nu este nimic, fata de ceea ce s-a mai intamplat, vezi materialul de mai sus cu privire la Colegiul de informatica “ Grigore Moisil “ din Brasov, si continui, deci ne aflam la sfarsit de saptamana, sa vedem rezultatele de capacitate – aptitudini, si rezultatele de bacalaureat.
A fost un cosmar pentru noi adultii, parinti, unchi, matusi si alte rude ale elevilor, dar pentru copii un dezastru, fata de modul in care am fost primiti.
In prima duminica, in asteptarea rezultatelor, in fata Liceului, pe trotuar, s-au strans copii, parinti si alte rude. Cu toate ca la alte Licee din localitate, totul era deschis, daca doreai sa stai de vorba cu cineva se oferea un profesor sau altcineva, in schimb la Liceul mentionat mai sus, erau lanturi pe poarta iar usa principala blocata. Intr-un sfarsit, apare o doamna si spune ca n-avem voie in scoala si ca mai avem de asteptam. Zicand astea a disparut blocand usa. Si uite asa am ramas ca prostii, in soare, intr-o caldura insuportabila, chiar o fetita a lesinat si a fost dusa cu masina repede la Judeteana.
Se pune intrebarea: pe cine deranjau parintii si copii, daca le era permis accesul in interior, sa se racoreasca cu un pahar cu apa, sa se aseze pe un scaun, sa se fereasca de soarele arzator.
In urmatoarea duminica la fel, dar si mai rau, pentru-ca pe la unsprezece jumatate, aflandu-ne in fata Liceului, pe trotuar, la un metru de intrarea principala, ne-a surprins o ploaie torentiala, dar lacat pe poarta, intrarea principala blocata. Un domn mai indraznet a insistat sunand la usa, ca pana la urma sa-si faca o doamna intreband ce vrem. Domnul mai indraznet i-a spus sa lase macar copiii inauntru, sa nu stea in ploaie ca nu sunt dobitoace ci finite umane. Doamna a zis sa nu mai deranjam si a trantit usa. Astfel si parintii si copiii au ramas ca “ dobitoacele “ in ploaie, umiliti de o femeie de Liceu, de parca eram la usa “ Boierilor mari “, sau in fata portii “ nobilimii “, iar noi “ iobagii “ trebuia sa induram umilintele “ nobililor profesori “, sau parca eram pe “ plantatia de negrii “, noi parintii si copiii pe post de “ negrii “, iar doamna profesoara pe post de “ stapana alba “.
Si asta se intampla duminica, ora unsprezece si jumatate, pe 24.VI. 2012.
In urmatoarea duminica, mai dura primirea, cand au sunat nepoatele mele, au iesit jandarmii, asa ca ne-am lamurit, adica nu am nimerit la o institutie de stat de invatamant, ci probabil la o … de maxima siguranta, deci ce facem cu invatamantul de stat?
In urmatoarele zile, nu am mai venit de la Bucuresti, am trimis o ruda cu nepoatele mele, pentru-ca imi era teama ca la urmatoarea vizita sa nu gasim Liceul inconjurat de blindate sau de mascati, asa ca m-am simtit si am ingitit umilinta, ca de, suntem in Romania.
In una din acele zile cumplite de asteptare in fata Liceului, una din nepoate imi zice: “ vai matusa, ce lume rea la oras, ce ne facem aici? La noi la tara, Scoala generala este deschisa tot timpul, si in vacanta, atat in cursul zilelor lucratoare, cat si sambata si duminica, pentru-ca orice elev daca vrea sa intre la un laborator sa mai invete, poate sa o faca, sau sa lucreze pe calculator, sau sa intre pe net cand vrea. Pentru ce a mai cumparat Statul, baza materiala pentru scoala daca nu poti sa o folosesti? Nu vezi matusa, nici bine nu am fost admise la Liceul asta, atat eu cat si sora, ca deja suntem tratate ca infractoarele, e oribil matusa, ce Liceu e asta? “. M-am eschivat de la raspuns.

Intrebari:
Este normal ca o persoana din Romania sau din strainatate, sa nu poata sa obtina niste informatii, sa nu poata sa viziteze un Liceu de stat, nici in cursul saptamanii, nici macar sambata si duminica pana in hai sa zicem ora treisprezece, de ce?
Asa suntem invatati, sa ne umilim unii pe altii si sa aratam ce “ tari suntem in batatura “?
Pai daca de mici copiii sunt umiliti si invatati sa stea in ploaie, cu capul plecat in fata usii pricipale a scolii, parintii lor umiliti in fata lor, si tot copiii sunt invatati ca sa ajuga la ore sa sara gardul prin spate si sa intre pe usa din dos in scoala, atunci la ce sa ne asteptam de la ei, cand vor fi mari si mai ales vor ajunge functionari publici ai statului roman? Rusine doamnelor si domnilor profesori.
Ce pregateste Scoala din ziua de azi, si pentru ce te pregateste?
Ca atare, fata de cele patite si relatate mai sus sa se faca ceva, adica:
- Sa se reglementeze accesul legal intr-o scoala romaneasca, atat in cursul saptamanii, cat si la sfarsit de saptamana, macar pana in ora treisprezece, in asa fel orice persoana fizica care este interesata de scoala respectiva sa o poata vizita si sa obtina orice informatie necesara, dar mai ales elevii Scolii respective sa aiba acces, pentru-ca nu toti elevii au conditiile necesare sa invete acasa, asa ca ar fi binevenita varianta ca elevii fara posibilitati materiale sa poata accede in Scoala pentru a se pregati si in timpul liber, indiferent ca este in cursul saptamanii sau la sfarsit de saptamana. Scoala sa fie aproape de elev, si sa-l cheme, nu sa fugareasca elevii pe usa din dos, sau sa le inchida usa in nas.
- Sa fie permisa intrarea elevilor, profesorilor si vizitatorilor, pe usa principala a institutiei de invatamant, asa cum se face in orice stat civilizat. Un Nu discriminarii si lipsei de respect.
Probabil doamna directoare de la Colegiul “ Grigore Moisil “ se crede stapana pe o “ plantatie de negrii “, din trecut, unde albii intrau prin fata iar negrii prin tufisuri, pe usa din dos. Asa s-a ajuns in Romania? Eu stiam ca noi, romanii suntem foarte ospitalieri, sau nu cumva cu tranzitia ne-am pierdut respectul?
Pe vremea comunismului, eu ca eleva intram cu ceilalti pe usa principala in Liceul sanitar, ca studenta, intram pe usa principala a UMF-ului, si in strainatate pe unde am fost atat eu cat si ceilalti intram si ieseam pe usa pricipala indiferent de institutie. In Romania de ce altfel? Lasand la o parte ca sunt femeie, ca sunt doctorita, ca sunt o femeie educata, ma intreb ca o simpla cetateana a Romaniei de azi, de ce ne umilim noi romanii?
- Orice fel de examen intr-o institutie de invatamant romanesc, de pe teritoriul Romaniei, sa se desfasoare ca un examen de invatamant civilizat si sa nu fie transformat in examen de tip “ interogatoriu - ancheta politieneasca “ cu camere video, cu lumini puse in ochi, cu agenti de paza la usa si geamuri. Suntem o rusine pentru lumea civilizata, pentru-ca acolo nu se intampla asa ceva. De exemplu, cu ceva timp in urma, aflandu-ma in Franta, am avut ocazia si permisiunea sa vizitez un Liceu in care se sustineu examene. Insotite de un pedagog, am vizitat cladirea, unele sali de clasa, laboratoare s.a.m.d. Totodata, mi-a fost dat sa vad cum parintii candidatilor aflati in examen, se plimbau prin campusul liceal, prin parcul interior, unii erau la bufetul liceului iar unii parinti sau alte rude se aflau in amfiteatrul Liceului, asteptand in liniste copiii lor. Cat respect, cata civilizatie. Demn de lauda.
- Poate intr-un viitor apropiat si elevii din istitutiile de invatamant ale statului vor avea o uniforma scolara in functie de dorinta elevilor si traditia scolii.
- Examenele de admitere sa fie in functie de profilul si specialitatea Liceelor. Un Nu subiectelor unice, pentru-ca una este sa dai admitere la un liceu teoretic, si una este sa dai la un liceu real. Foarte corect.
- Examenul de bacalaureat, sa fie examen si nu bataia de joc si experimentele politicienilor.
Este bataie de joc cu aceste subiecte unice, adica absolventii sa fie pusi pe acelasi palier, adica absolventii de la Teorie, Limbi straine, Teologie, Sport si Educatie Fizica, sa sustina examen la matematica, fizica si chimie ca absolventii de la informatica sau de la matematica – fizica.
Diferenta in gradul de dificultate trebuie sa existe intre subiectele de examen la matematica de la un Liceu industrial, fata de subiectele de la un Liceu de informatica. Este foarte normal, asa cum exista si pe vremea comunismului, asa cum exista si in toate tarile europene, ca sa nu mai punem la socoteala, ca in unele state nici nu mai exista acest examen.
Dar la noi un absolvent de Liceu auto trebuie sa stie matematica ca un absolvent de Liceu de informatica. Oare ce este idiotenia asta? Cui foloseste? Societatii romanesti sigur ca nu.

Va rugam fiti mai flexibili si intelegatori, pentru-ca toti vom avea de castigat, mai ales societatea care va primi omul pregatit pentru locul potrivit.

Si nu in ultimul rand, va rugam sa educam copiii nostri in asa fel incat, in viata sa stie ca trebuie sa intri pe usa principala cu fruntea sus, cu demnitate si responsabilitate, fara frica, si sa iasa cu aceeasi demnitate, cinste si mandrie pe aceeasi usa principala
Va rugam sa ne debarasam de obiceiurile idioate ca la Colegiul “ Grigore Moisil “ din Brasov, unde se practica metodele de gen : daca esti “ alb “ “ stapan “, intri pe usa principala, iar daca esti “ negru “, sau “ iobag “, trebuie sa intri prin gard si pe usa din dos.
Daca de mic un copil este invatat sa sara gardul scolii si sa intre pe usa din dos, oare cum va proceda cu cetatenii, acest copil transformat in adult, ajuns mare functionar de stat? V-ati gandit doamnelor si domnilor profesori?
In incheiere:
Ce frumos era pe vremea bunicilor, cand copiii lor sustineau examenele cu public?
Ce frumos era pe vremea noastra, cand ne sustineam examenele, iar parintii ne asteptau cu sufletul la gura, in curtea scolii sau la o cafea la Bufetul Scolii?
Si zau, nimanui nu-i era frica ca se vor frauda examanele.
Cum e in ziua de azi?
Examene cu camera video si agenti de paza, politie si jandarmi la usa? Ce pregateste Scoala de azi? Infractori sau cetateni cu carte?
S-a gandit cineva, macar un moment, ce este in sufletul unui copil care vine la un examen, si se vede inconjurat de forte de represiune, de parca ar fi la un interogatoriu politienesc?
Rusine.
Sa se faca o schimbare, macar de dragul viitorului acestei natii romanesti.
Vrem sa avem o natie sanatoasa? Atunci sa ne comportam normal, cu responsabilitate, dar mai ales cu RESPECT.

Axinia.

Back to top
1 User said Thank to Axinia for this Post :
 bushes (14 Sep 2013, 13:48)
Radu89
Wed Jul 25 2012, 10:24PM

Registered Member #918
Joined: Sat Feb 02 2008, 12:38AM

Posts: 1097
Thanked 103 time in 87 post
Din cate cunosc eu sistemul actual , la licee inca mai exista treapta I (clasele IX – X) si contine cunostinte specifice generale ( si asta pentru ca invatamantul obligatoriu e de 10 clase ), cat si treapta a II-a . Intri la liceu in clasa a IX-a la profilul matematica-informatica ( sa zicem ) , dar urmezi cunostintele generale specifice pana in clasa a X-a. Daca te mentii pe o anumita medie in cei doi ani , ai trecut automat in treapta a II-a si incepand cu clasa a XI-a , urmezi sa studiezi materiile specifice profilului tau.Daca nu ai o medie acceptabila , te repartizeaza la o alta specializare tot in cadrul aceluiasi liceu( exemplu : electronica si automatizari).

Axinia wrote ...

Demn de mentionat este ca elevul dupa ce termina Scoala generala avea dreptul de a alege singur dupa placerea si capacitatea sa, ce Liceu sa urmeze, mai tarziu ce Scoala profesionala sa urmeze sau la ce Facultate sa se inscrie. Era alegerea lui, si nu trebuia sa fie la dispozitia unei masinarii de tip calculator, care sa ii manipuleze viitorul copilului.

Cine a spus ca elevul din clasa a VIII-a nu are dreptul sa aleaga la ce liceu sau scoala profesionala doreste sa studieze ? Bifeaza pe o foaie ordinea specializarilor din liceele si scolile profesionale alaturi de codurile lor specifice iar in raport cu nota de la testarea nationala , aterizeaza acolo unde doreste, in functie de cat s-a straduit sa invete.Calculatorul doar ajuta , nu impune. El este doar un sistem ce elimina o parte din birocratie. Problema nu este ca elevul nu are posibilitatea de a alege singur dupa placerea si capacitatea sa, ce liceu sau ce scoala profesionala sa urmeze; problema este ca ei nu sunt consiliati pentru a sti ce profil li se potriveste.

Axinia wrote ...

Absolvirea Scolii profesionale se finaliza cu o proba practica si una orala, dupa care elevul era declarat absolvent, primind “ Certificatul de absolvire “ in meseria pentru care a optat si s-a calificat, si bineinteles era repartizat pe un loc de munca, sau opta pentru un loc de munca. Mai tarziu meseriasul cu calificare putea opta pentru terminarea studiilor chiar si universitare, sau cu schimbarea locului de munca.


Din cate cunosc eu , nu toti absolventii din scolile profesionale ( si asta in perioada regimului comunist ) erau repartizati pe un loc de munca .Au fost si absolventi de scoli profesionale care dupa absolvire au trebuit sa-si caute un loc de munca si asta pentru ca scoala profesionala nu avea nici un contract incheiat cu nici o industrie. De preferat ar fi ca urmatoarele generatii ale scolilor profesionale sa isi poata gasi un loc de munca in mod imediat.La mine in oras , o scoala profesionala a incheiat anul acesta un acord cu o intreprindere din localitate pentru ca noii meseriasi ce vor fi formati in scoala profesionala incepand cu acest an , sa intre in paine la acea industrie unde vor face si practica.

Axinia wrote ...

Examene cu camera video si agenti de paza, politie si jandarmi la usa? Ce pregateste Scoala de azi? Infractori sau cetateni cu carte?


La intrebarea asta putem raspunde doar dupa ce aflam raspunsurile la urmatoarele intrebari : ce suma aloca statul per elev , si ce suma aloca statul per infractor ,pentru ai putea crea conditiile necesare domicilierii la puscarie ?
Back to top
Go to page
  <<        >>   

Jump:     Back to top

Syndicate this thread: rss 0.92 Syndicate this thread: rss 2.0 Syndicate this thread: RDF
Powered by e107 Forum System uses forum thanks

More links

Imnul SEMPER FIDELIS
Arhiva stiri
Trimite-ne o stire
Marsuri
Articole
2% pentru voi
Directia Generala Anticoruptie din MAI
Resboiu blog
Asociatia ROMIL
InfoMondo
Fundatia Pentru Pompieri
Liga Militarilor
Politistul
SNPPC
NATOChannel TV
Forumul politistilor
Forumul pompierilor
Asociatia "6 Dorobanti"
© 2006-2015 Proiect SEMPER FIDELIS
Site protejat la copierea cu soft-uri dedicate. Banare automata.Opiniile exprimate pe forum nu reprezinta si pozitia asociatiei fata de persoane, institutii si evenimente. Regulile de functionare a forumului sint formulate in baza prevederilor constitutionale si legilor in vigoare. Asociatia isi exprima pozitia fata persoane, institutii si evenimente prin fluxul de stiri publicat in prima pagina a site-ului.